Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
veerledec schreef:Zit er geen termijn aan waarbinnen de gemeente moet beslissen wel of niet te kopen? Zo nee, kan je die alsnog stellen?
Box 3 belasting zou je op werkelijk rendement moeten kunnen stellen, dus dat zou qua heffing goed moeten kunnen gaan. Wel zelf opletten uiteraard.
janderegelaa schreef:veerledec schreef:Zit er geen termijn aan waarbinnen de gemeente moet beslissen wel of niet te kopen? Zo nee, kan je die alsnog stellen?
Box 3 belasting zou je op werkelijk rendement moeten kunnen stellen, dus dat zou qua heffing goed moeten kunnen gaan. Wel zelf opletten uiteraard.
Die is er wel. De gemeente moeten binnen 6 weken beslissen. Als zij dit niet gedaan hebben ben je vrij om te verkopen.
https://www.schenkeveldadvocaten.nl/rec ... 0beslissen.
Anomien schreef:janderegelaa schreef:
Die is er wel. De gemeente moeten binnen 6 weken beslissen. Als zij dit niet gedaan hebben ben je vrij om te verkopen.
En 6 weken uitstel beslistermijn.
Maar in je link staat;
“Als een eigenaar besluit het perceel te verkopen en het aan de gemeente, provincie of het Rijk heeft aangeboden, heeft de betreffende overheidsinstantie een termijn van zes weken om te beslissen.”
Verschil is dat ze niet besloten heeft het aan te bieden maar de gemeente heeft recht van eerste koop,in dat besluit staat wellicht een termijn opgenomen?
Dat is net iets anders, toch? Recht van eerste koop en iets zo aanbieden aan de gemeente.
Kortom ik zou er een deskundige bij halen!
Anomien schreef:janderegelaa schreef:
Maar in je link staat;
“Als een eigenaar besluit het perceel te verkopen en het aan de gemeente, provincie of het Rijk heeft aangeboden, heeft de betreffende overheidsinstantie een termijn van zes weken om te beslissen.”
Verschil is dat ze niet besloten heeft het aan te bieden maar de gemeente heeft recht van eerste koop,in dat besluit staat wellicht een termijn opgenomen?
Dat is net iets anders, toch? Recht van eerste koop en iets zo aanbieden aan de gemeente.
Kmbrly schreef:Ts , ik denk dat er meer aan de hand was dan je ooit zal weten.
Anders zou zijn vriendin toch echt wel ergens vermeld hebben staan.
Zeker als zij ook geld in het pand heeft gestoken.
Goof schreef:Kmbrly schreef:Ts , ik denk dat er meer aan de hand was dan je ooit zal weten.
Anders zou zijn vriendin toch echt wel ergens vermeld hebben staan.
Zeker als zij ook geld in het pand heeft gestoken.
Hoeft niet. Familie van me heeft de relatie ook nooit op papier officieel gemaakt, maar woonde al een jaar of 12 (zo niet langer) samen. Gewoon, gemak, komt wel, regelen we nog wel een keer, komt wel goed.
En toen overleed mijn familielid en stond partner ook met lege handen.
Een gedeelte van de familie heeft dat toen financieel wel goed met deze partner willen regelen, deze heeft immers jarenlang intensief voor het familielid gezorgd en was inmiddels ook gewoon onderdeel van onze familie geworden.
_San87_ schreef:Anomien schreef:[//quote="janderegelaa"]
[//quote]
Maar in je link staat;
Je moet wel het hele artikel lezen. In het voorkeursrecht heeft de overheidsinstantie 6 weken om te beslissen nadat de grond/het perceel aangeboden is voor verkoop. Dat heeft TS gedaan als ik de OP goed lees, en het duurt al maanden.
Ik zou een advocaat in de hand nemen, zoals velen hier al zeggen.