Wie moet nog meer zijn/haar eigen kerst cadeaus kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Herfstblad

Wie moet nog meer zijn/haar eigen kerst cadeaus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-24 23:31

Oke, misschien ben ik nu heel zielig. Maar stiekem hoop ik dat er meer mensen zijn die dit moeten doen. Wie moet nog meer zijn/haar eigen kerstcadeaus kopen? :evaw:

Een kleine uitleg:

Ik had vorige week het leuke voorstel om met mijn familie (vader, moeder, broer en ik) toch wat kerst cadeautjes te kopen voor eerste kerstdag. Mijn moeder vond het een redelijk leuk idee. Lootjes trekken vond ze niks, gewoon wat leuke dingen kopen voor iedereen. Mijn moeder en ik dus zaterdag samen op pad opzoek naar leuke cadeautjes. In praktijk betekent dit dat enkel mijn moeder en ik de inkopen doen. De rest ziet het echt niet zitten om naar een drukke winkel te gaan. En mijn moeder wou niet nog èèn deze dagen opnieuw naar de winkel om iets voor mij te kopen, dus ik moest het gisteren ook maar even uitzoeken wat ik wilde hebben. Nu ligt alles bij mij om ingepakt te worden. Inclusief mijn eigen kerstcadeaus. :')
Laatst bijgewerkt door Herfstblad op 15-12-24 23:37, in het totaal 3 keer bewerkt

Celebi

Re: Wie moet nog meer zijn/haar eigen kerst cadeaus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 23:33

Dat zou ik echt heel stom vinden. _O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 23:42

Oh die fase zijn we hier al lang voorbij :') Zowel mijn ouders als mijn vriend vinden kadootjes vooral te veel gedoe en kopen al jaren niks meer.. Dus ik ben meestal degene die toch nog iets koopt, en dan kan kijken hoe de rest hun kado’s uitpakken zonder dat er iets voor mij tussen zit :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 23:52

Ik, maar ik ben ook de enige die aan cadeautjes doet. _O-
Dus ik heb mezelf een gourmetstel cadeau gedaan (een circle4all ofzo, met individuele grillplaatjes), een dvd, een kookboek (Ottolenghi airfryerboek) en ik ben een filmpakket aan het samenstellen met snacks enzo voor de filmmarathon die ik de feestdagen ga houden.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 23:55

Wij trekken namen, en ik geef meestal maar 1 ding op wat ik wil dus... ik weet wat ik krijg. :') persoonlijk vindt ik dat niet erg. Maar ze zelf nog eens inpakken. Neeeeee

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 23:58

Omdat dit topic beter op PF past ga ik het daarheen verplaatsen.

LZP --> PF

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 00:33

Daarom doe ik geen kerstcadeaus meer met mijn moeder _O-

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 00:43

Zelf inpakken, mwa, maar wat leuks kopen voor jezelf bij kerst is toch juist fijn? Een erg goede reden om dat ene (iets te dure en mogelijk onnodige) ding te kopen. Zo heb ik een boomloos dekje gehaald. Dat vind ik een luxe artikel (this de 5e) en die dingen(de mooie) zijn zo onnodig duur. := Verder doen we hier nog wel aan cadeaus, dus misschien makkelijk praten. Maar ik vind het niet zielig oid om het voor jezelf te kopen. Vraag me wel af of je nog verbaasd moet spelen eer je het uitpakt, :D

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 00:46

Anastasia24 schreef:
Zelf inpakken, mwa, maar wat leuks kopen voor jezelf bij kerst is toch juist fijn? Een erg goede reden om dat ene (iets te dure en mogelijk onnodige) ding te kopen. Zo heb ik een boomloos dekje gehaald. Dat vind ik een luxe artikel (this de 5e) en die dingen(de mooie) zijn zo onnodig duur. := Verder doen we hier nog wel aan cadeaus, dus misschien makkelijk praten. Maar ik vind het niet zielig oid om het voor jezelf te kopen. Vraag me wel af of je nog verbaasd moet spelen eer je het uitpakt, :D

Haha het inpakken is misschien niet zo handig. Ik had mijn cadeaus beter mee kunnen geven. Ik ga het wel blind in pakken ofzo.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 01:45

Van mijn ouders weet ik wat ik krijg, heel fijn maar de verrassing is er wel een beetje af :=

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 01:46

Zelf kopen niet gelukkig, maar we maken wel een lijstje. Daar probeer ik altijd iets meer opties op te zetten zodat het nog een soort van verrassing is :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 02:11

Kerstcadeaus wat zijn dat? :P

Ik koop maar gewoon wat leuks voor mezelf anders krijg ik ook niks. :=

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 02:16

Ja ik koop zeker mn eigen cadeaus, met de doodsimpele reden dat ik vaak veel te dure tech dingen wil of 'nodig heb' en alle andere dingen die ik wil gedurende het jaar koop ik gewoon.
Ik vind het geen enkel probleem en kijk er enorm naar uit om het cadeau te zoeken waar mn gadget ook alweer in zat. Ik ben degene die de meeste cadeaus koopt. Maar mam en mijn man doen dat ook maar hebben gewoon wat minder inspiratie.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 04:02

Is dat niet normaal voor moeders? Ik bedoel mijn man en kinderen kopen maar weinig voor kerst. Dat mag mam allemaal zelf doen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 05:15

Ik zou ervoor bedanken. Ga niet mijn eigen kado kopen. Dan maar zonder kado's. En dan haal ik in januari wel wat leuks voor mezelf...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 06:21

Hier geen kado's niet bij kerst niet bij sinterklaas en vind het helemaal prima

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 07:06

Man en ik geven aan elkaar door welk kado we willen, iets wat te duur is om maar zo even tussendoor te kopen maar wat we wel graag willen.
En dan bestellen we het voor elkaar, ik pak het in voor onder de kerstboom en op kerstavond doen we heel verbaasd en blij als we het uitpakken haha
Voordeel is dat je nooit geen overbodige zooi krijgt

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 07:35

Ik vier het alleen met mijn 2 dochters zij hebben elk 10 euro gekregen om wat voor elkaar te kopen en ik koop ook wat voor mezelf, we hebben wel lootjes ik koop wat extra's erbij.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 07:37

Niet meer maar heb het wel een paar keer gedaan ja. Ook zelf ingepakt. Dat vind ik echt geen probleem eigenlijk. Ik ben zo geconcentreerd aan het inpakken dat ik echt niet meer door heb dat het voor mezelf is, en eenmaal ingepakt ben ik alweer vergeten wat het is. :') Maar inmiddels koopt iedereen gewoon z'n eigen cadeaus.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 09:00

Gezellige kerst en ook voor Kerstmis hebben wij hier (Kerstconcerten) maar wij kopen nul cadeautjes. Heel fijn.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 09:02

Ik kan me niet eens herinneren wanneer ik en mijn man elkaar een kado hebben gegeven..... ik denk dat dat in onze verkeringstijd tijd zijn geweest een kleine 20 jaar geleden.
Vorig jaar vroeg ik rijbaanspiegels voor mijn verjaardag die hadden wel al, ze moesten alleen nog geplaatst worden. We zijn nu ongeveer een jaar verder maar de spiegels staan nog op de zelfde plaats waar je vorig jaar en het jaar er voor en die daarvoor stonden....

Ik moet wel zeggen ik hecht niet zo veel waarde, eigenlijk helemaal geen aan kadotjes....... maar hoop dat ik ooit me rijbaanspiegels heb hahahaha

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 09:09

Ik hoef het niet zelf niet kopen, maar mijn moeder heeft ongeveer alles al verklapt. Net als je denkt nu zal ze alles wel gezegd hebben kwam er toch nog wat bij 8)7 8)7

Ja maar straks koop je het zelf. Nee mam, dingen die ik op een lijstje zet ga ik toch niet zelf kopen :=

En m'n vriend wil ook best iets geven, maar dan moet ik t wel zelf uitzoeken.

Tsja, haalt de verassing er wel een beetje af -O-

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 09:13

Dit jaar heb ik met de familie weer lootjes getrokken. Dus ik moet even op zoek naar een goede citruspers. :))

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 09:48

Tallie1979 schreef:
Dit jaar heb ik met de familie weer lootjes getrokken. Dus ik moet even op zoek naar een goede citruspers. :))

M'n moeder heeft deze gevraagd :+

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 09:54

Wij doen niet aan kerst (kinderen zijn dan ook bij ex) maar met Sinterklaas haal ik alle cadeaus. Ook voor mezelf dus. Meestal een reden lekker uit te pakket, pakket rituals, leuk tijdschrift..

Haal toch liever iets wat ik leuk vind, dan een onzin cadeau krijgen. Kan toch niet gespeeld ‘blij’ doen, dus das ook niet zo leuk voor de gever.