Nieuwe vloer, geen goede kleur plinten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lenexa

Nieuwe vloer, geen goede kleur plinten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 22:57

Ik heb afgelopen week een nieuwe vloer laten plaatsen, toen hij erin lag zag ik dat de plinten een hele andere kleur hebben dan de vloer. Volgende dag vloerenboer gebeld, hij was het met me eens dat de kleur niet echt een match was. Ik mocht in de winkel komen kijken voor een andere plint.
Zo gezegd zo gedaan, er is geen matchende kleur. Geen enkele plint in de staal is enigszins een match.

Hij kan dus ook niks voor me betekenen. Het enige wat ik zelf kon bedenken is dat ik zelf nog ga rondkijken voor andere plinten. Hij heeft zelf aan dat veel van de vloerenboeren dezelfde staal zullen hebben dus dan moet het toevallig bij een bouwmarkt oid liggen.

Heeft iemand nog een idee om dit mooi op te lossen? Of ergens waar je in het echt heel veel verschillende kleuren plinten kan bekijken?

Afbeelding

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 23:00

Klinkt stom, maar de hornbach had ze voor mij heel veel soorten met ook een andere nerf dus kans dat er wat bij zit is groot.

Maar waarom niet gekozen voor nieuwe hoge plinten? Dat staat denk ik het mooiste
Laatst bijgewerkt door butengeweun op 14-12-24 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Re: Nieuwe vloer, geen goede kleur plinten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 23:01

Witte overzetplint ?

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 23:02

BigOne schreef:
Witte overzetplint ?

Ik wilde ook zeggen, voor een witte plint gaan.

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 23:07

Ik voeg de Hornbach toe aan de bouwmarkten lijst!
Ik denk dat een overzetplint te smal gaat zijn? Er zit overal al een 'semi' hoge witte plint. Als hij dan ook nog de rand van de vloer moet overbruggen moet hij vrij breed zijn om dan nog tot de wand te komen of zal dat wel meevallen? Want als die witte plint 2x zo breed moet worden weet ik niet of ik dat dan mooier ga vinden dan dit.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 23:07

Dat is wel heel veel kleurverschil. Welke kleur is de vloer?

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 23:13

wyoming schreef:
Dat is wel heel veel kleurverschil. Welke kleur is de vloer?

Ja het is echt niet mooi, het is gewoon een hele andere tint.
Eiken licht brons staat erbij

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 23:17

butengeweun schreef:
Klinkt stom, maar de hornbach had ze voor mij heel veel soorten met ook een andere nerf dus kans dat er wat bij zit is groot.

Maar waarom niet gekozen voor nieuwe hoge plinten? Dat staat denk ik het mooiste

Op advies van de vloerenboer, het is een flinke oud huis en hij verwachtte dat er hele stukken muur zouden meekomen bij het verwijderen van de huidige plinten. En dat is voor een volledig appartement veel extra werk. Als ik had geweten dat er geen goede kleur plakplint was geweest had ik uiteraard deze keuze niet zo gemaakt.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 23:27

Ik zou de plakplinten ook weghalen en gaan voor een grote overzetplint :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 23:35

Als je het hebt laten doen en er is gezegd dat er bijpassende plinten geplaatst zouden worden dan zou ik het hun ook laten oplossen :o dan is het toch aan hun om met leveranciers te kijken of die buiten het standaard assortiment iets passende hebben.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 23:38

Nou daar ben je klaar mee.. Dit ziet er niet uit idd.
Ik vind dat de vloerenboer met een passende oplossing moet komen. Ze maken zich er wel makkelijk vanaf met: Zoek zelf maar een passende plint.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 00:23

Je hebt vast nog stukje laminaat over, meenemen naar Hornbach , IKEA enz. Eventueel eerst overal online kijken .

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 01:16

Majabeestje schreef:
Nou daar ben je klaar mee.. Dit ziet er niet uit idd.
Ik vind dat de vloerenboer met een passende oplossing moet komen. Ze maken zich er wel makkelijk vanaf met: Zoek zelf maar een passende plint.

Dit

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-24 07:51

Daar ben ik het ook mee eens, lekker makkelijk zo. Ik heb een klacht ingediend, maar dat zal nog wel even duren voor dat het opgepakt wordt zeker met d e komende feestdagen. Ik slaap er nu toch al 2 nachten slecht van. Dus voor mn eigen gemoedsrust zou ik het alleen al fijn vinden als ik weet dat er überhaupt een oplossing is. In het allerergste geval kan ik het dan iig zelf oplossen.
Ik ga vandaag naar de bouwmarkt en ook kijken of een overzetplint breed genoeg zou zijn.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 08:01

Hij weet toch zelf ook wel dat hij een vloer legt zonder bijpassende plint ? Dat kan hem toch niet ontgaan? Probleem heeft de vloerenboer veroorzaakt dus hij moet het ook maar oplossen lijkt me zo. Eventueel eerst even kort sluiten met een jurist wat wel en wat niet te doen. Heb je al wel betaald? Dan zou ik daar misschien nog even mee wachten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 08:05

Bij karwei kan je deze kleur wel halen. Mijn moeder heeft zo goed als dezelfde kleur vloer. Neem een staaltje mee naar karwei.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 08:23

Als je geweten had dat er geen passende plinten waren had je vast deze kleur niet gekocht. Dus ik vind dat de vloerenboer het op moet lossen. Die heeft het verkocht. En wie draait er voor de kosten op als je nu zelf plinten ergens gaat regelen? Wie gaat ze er op plakken en de oude verwijderen?

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-24 08:50

Rizette schreef:
Hij weet toch zelf ook wel dat hij een vloer legt zonder bijpassende plint ? Dat kan hem toch niet ontgaan? Probleem heeft de vloerenboer veroorzaakt dus hij moet het ook maar oplossen lijkt me zo. Eventueel eerst even kort sluiten met een jurist wat wel en wat niet te doen. Heb je al wel betaald? Dan zou ik daar misschien nog even mee wachten.

Dit heb ik gister in de winkel ook gezegd, zoals Germie zegt als ik had
geweten dat er geen passende plint bij was had ik dit niet gekozen.
Ik heb (helaas) wel al betaald.
Ik moest bellen als ik zelf een andere plint had gevonden want dan kunnen we kijken hoe we daar kunnen uitkomen. Na het bezoek aan de heb ik een klacht ingediend via de website, het is een keten dus ik verwacht dat dit door een hoofdkantoor verder opgepakt wordt.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 08:57

Nouja desnoods trekken ze dan die vloer eruit en plaatsen ze een nieuwe in een kleur wat ze wel netjes kunnen afleveren toch. Vind het echt vreemd dat je nu andere winkels moet gaan afspeuren om dit op te lossen.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 21:43

Jeetje ben je klaar mee, echt heel lelijk.
Heb niet echt tips, maar ik zou toch wel een goede oplossing willen van de vloeren winkel, dit kan echt niet

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 21:59

Oh jee dit heb ik ook gehad.
Ik had de plinten van de woonkamer in de goede kleur en toen ik naar de winkel ging om meer te halen had ik een andere kleur, zat een wat paarse gloed op.
Ja kon voorkomen omdat een kleurbad nou eenmaal niet allemaal gelijk is zeiden ze daar :+
Dus die met een wat aparte kleur liggen nu in de slaapkamers en de gang.
Ik kon geen goede bijpassende vinden.
Denk dat je dan zoveel mogelijk zaken bij langs moet gaan en hopen dat je nog wat vind.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 22:06

Ik had hetzelfde. Vond ze allemaal oerlelijk, van slechte kwaliteit of nét niet.
Overzetplinten werd m niet, daar waren de opstaande plinten al te dik voor (oud huis, en de huidige van de muur trekken en nieuwe plaatsen betekende ook opnieuw stucken en vloer opnieuw leggen..)

Dus wij zijn voor witte 'plak' plinten gegaan en hebben deze nog extra vastgezet met spijkertjes. En het is best mooi geworden (ik ben echt een zeikerd qua details in huis.. :o )

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 22:12

Ik zou hier ook niet blij van worden hoor maar zou wel aan de vloerenboer vragen of hij dat bij zichzelf zo zou neerleggen!
Wij hebben alleen witte hoge plinten en geen plakplinten is dat geen optie?

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 08:15

Ik ben bij 4 bouwmarkten geweest en bij de hornbach 1 gevonden die wel oke is. Nog steeds geen 100% match maar iig een heel stuk mooier dan die er nu ligt. Ik heb de vloerenboer gesproken, die gaat kijken wanneer de legger terug kan komen om de nieuwe plinten te leggen. En ik ga de kosten die ik voor hun plinten heb betaald terug vragen. De kosten van de nieuwe plinten zitten daar onder.

Afbeelding

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 08:20

chanicha schreef:
Ik zou hier ook niet blij van worden hoor maar zou wel aan de vloerenboer vragen of hij dat bij zichzelf zo zou neerleggen!
Wij hebben alleen witte hoge plinten en geen plakplinten is dat geen optie?

Als ik had geweten dat er geen passende plinten waren, had ik of een andere vloer gekozen of idd al huidige hoge plinten eraf getrokken en dat opnieuw glad gestreken.

Ik heb net het hele appartement verbouwd en ik moet er dinsdag in. Dus ik heb ook weinig zin in opties die nu weer heel veel rommel veroorzaken.

Ik vind het vooral slecht van de verkopers, hij zei zaterdag nog ja de vloeren veranderen allemaal van kleur in de loop van de jaren, we hebben al 15 jaar dezelfde staal plinten. Maar dan weet je toch dat je vloeren hebt waar geen passende plinten bij zijn?! Ik snap niet hoe je kan denken, goh ik verkoop dit lekker en ze accepteren vast dat die plinten er niet uitzien. Vooral omdat ze lichter zijn dan de vloer zie je het gelijk.