December ergernissen……

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

December ergernissen……

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 17:08

Brand maar los….

Overal wordt opgemerkt dat december de maand van de gezelligheid, samenhorigheid en meer moet zijn..

Helaas mislukt dat toch wel dus brand los over jou december ergernis…..

Druif_01

Re: December ergernissen……

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 17:43

Ik heb nog niets, maar vind het nu al een leuk topic! *zet de popcorn vast klaar*

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 17:45

Van die semi-verplichte personeelsfeestjes met het hele bedrijf, terwijl je de helft toch niet kent.
Ze zijn niet echt verplicht, maar als je je niet aanmeldt moet je wel even komen vertellen waarom niet. Die mogen van mij wel worden afgeschaft {:)-:(
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 05-12-24 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 17:46

Oh, heb je even :D

- Om met (de aanloop naar) vandaag te beginnen: als ik als volwassene in de supermarkt, in het ziekenhuis, welke openbare gelegenheid dan ook, een paar zwarte pieten (mag ik dat nog zeggen?) tegenkom, al dan niet vergezeld door een Sinterklaas, die zich aan me opdringen en pepernoten in m'n handen proppen. Beperk je tot het vermaken van de kinderen die er rond lopen en laat mij ajb met rust :') Ik word uiterst ongemakkelijk van dat soort situaties.

- In september al opgelaaide zwarte pieten-discussies die hun hoogte (of diepte?) punt bereiken.

- Elk social media platform waar ik doodgegooid word met 'Spotify Wrapped', interesseert me echt niks wat je luistert en als ik het wel wil weten, vraag ik het je wel gewoon.

Ja, ik ben echt de gezelligheid zelve inderdaad, en vind het juist wél weer fijn dat het om half 5 donker wordt en kouder is :')
Laatst bijgewerkt door _Karlijn op 05-12-24 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 17:47

Ik werk in de retail..

Do I need to say more? :')

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 17:49

Alle hysterische drukte in winkels . Had gewoon eerder op pad gegaan ipv inde laatste dagen voor feestdag. En het zoveel “moeten” omdat het feestdagen zijn.
Man , zet mij maar met een patatje en all you need is love op de bank in m’n pyama .
Altijd dat gourmetten waar je een week lang nog de geur van in huis hebt .

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 17:50

Dat het winter is, koud, regent, donker... Dat is ook in andere maanden maar in december is de kortste dag qua daglicht

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 17:54

Los van de algemene winter ergenissen zoals kou, regen en vroeg donker is mijn grootste december ergernis vuurwerk!
Zowel ik als mijn dieren zien er de lol niet van in -O- .

Veel mensen vinden de "verplichte" personeelsfeestjes vervelend, maar ik vind het juist zo saai dat wij alleen maar een kerstlunch hebben. Zo'n feest met collega's lijkt me hilarisch :Y)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 17:54

Nog niet genoemd, de rest wel al.
De Kerstmuziek die iedereen zo belachelijk vroeg 24/7 wil luisteren. Ik vind 3 weken Kerstmuziek echt meer als genoeg.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 17:55

Konstantine schreef:
Van die semi-verplichte personeelsfeestjes met het hele bedrijf, terwijl je de helft toch niet kent.
Ze zijn niet echt verplicht, maar als je je niet aanmeldt moet je wel even komen vertellen waarom niet. Die mogen van mij wel worden afgeschaft {:)-:(

Dat is ook mijn ergernis naar dan andersom…

Ons personeelsfeestje is op de donderdag voor kerst en kinderen hebben dan ook altijd het kerst diner op school…
Ik vind het dus oprecht jammer dat ik niet naar het feestje kan maar ik wil ook het kerstdiner van mijn kinderen niet missen en dat gaat dan voor.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 18:02

Mijn agenda zit helemaal vol... Zucht.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 18:21

Ik heb er echt helemaal niets mee. Verplicht gezellig doen. Drukte bleeeh. Ben altijd blij als het weer voorbij is.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 18:25

Met stip op 1: Mariah Carey.

Verder verplichtingen en verplichte gezelligheid. Drukte in winkels.
Kerstfilms bah.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 18:26

Mij kan heel december gestolen worden, ik vind er echt helemaal niks aan. Geen Sinterklaas hier, geen kerstboom, geen kitscherige decoratie en lampjes, gewoon lekker niks.

Dit jaar zit mijn vriend ook nog eens 3 weken in Australië, precies met kerst en oud & nieuw, dus ik heb ook niemand om tegenaan te zeuren. Meh -O-

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 18:27

Ik ben allergisch voor kerstbomen, dus overal oppassen anders zit ik onder de bulten >;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 18:28

Ook zo jammer dat je als alleenstaande met amper familie in je uppie de feestdagen door moet. Dat je dan achteraf hoort: oh had het gezegd dan kon je gezellig hierheen komen!
En je dan het volgende jaar weer alleen zit omdat men je simpelweg weer vergeet.
Jezelf uitnodigen vind ik dan weer niet gepast.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 18:30

Een mail van het hoofd van de gehele afdeling met een enorm lang sinterklaas gedicht waarin alle departementen afzonderlijk aangestipt worden, met een "hoge" urgentie.

DAT IS NIET WAAR HOGE URGENTIE VOOR BEDOELD IS.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 18:43

Supervixen schreef:

:')

Ik draai dat het hele jaar door. Mijn guilty pleasure haha.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:01

nine1987 schreef:
Ik werk in de retail..

Do I need to say more? :')

Ik in een slagerij..

Klinisch dood 1e kerstdag :+

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:03

Supervixen schreef:

Oprecht het enige voordeel van dat ik stokdoof ben tegenwoordig is dat ik dat niet meer aan hoef te horen :=

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:09

Vuurwerk en andere knallen. Ik heb ptss dus het is echt een feestje momenteel. Terwijl ik kerst en winter etc oprecht geweldig vind. <3

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:15

cissy schreef:
Ook zo jammer dat je als alleenstaande met amper familie in je uppie de feestdagen door moet. Dat je dan achteraf hoort: oh had het gezegd dan kon je gezellig hierheen komen!
En je dan het volgende jaar weer alleen zit omdat men je simpelweg weer vergeet.
Jezelf uitnodigen vind ik dan weer niet gepast.

Doe ik wel hoor.
Ik vraag gewoon of diegene al plannen heeft en zo nee of diegene zin heeft om samen te brunchen/gourmetten/kaasfonduen/spelletjes spelen/film kijken ofzo, evt met aanhang en/of andere vrienden/kennissen oid erbij.

Lukt dat niet of heb ik daar geen zin in dan maak ik er een feestje van voor mezelf:
Harry Potter en Fantastic Beasts marathon (traditie hier met de feestdagen), brunchen, gourmetten/kaasfonduen of een lekkere ovenschotel maken ofzo, uitgebreid wandelen met de honden, verzin het maar.
Maar net waar ik zin in heb zegmaar. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:19

Knalvuurwerk.
Het 'oh ben je alleen met de feestdagen, wat sneu' terwijl het ze de rest vh jaar geen flikker kan schelen of je alleen bent.
Superdrukke supermarkt met lege schappen als je de 24e of de 31e nog een allerlaatste boodschapje haalt.
Buren die hun kerstverlichting op standje hysterische epilepsie-veroorzakende knipperstand hebben staan
Verplicht opzitten en pootjes geven
Stress

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:20

Compleet overprikkelde en strontverwende kinderen waar ik vervolgens nog 2 weken mee door moet ploeteren in de klas.
Slechte sinterklazen in de klas en dito pieten. Vandaag helaas ook weer en dat slaat echt de sfeer dood.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:21

ik heb echt totaal niks met kerst. Ik ben dan ook altijd alleen, en dat zijn dan 2 hele lange dagen. Maar daar mag je niks over zeggen, want kerst is leuk en gezellig.... En dan mensen die je dan zeggen je moet het maar gezellig maken, jah gezellig alleen op de bank wachten tot dat die dag om is.
Al die kerst liedjes hoeven van mij ook niet hoor. Ik luister dan liever naar de top4000.