Dus heb ik er maar een geopend.
Ik geniet nl elk jaar vd vele menu's en het elkaar helpen en inspireren bij het in elkaar zetten van een menu.

Ik zal zelf aftrappen:
Ik ben alleen met de kerstdagen en hoef daardoor geen rekening te houden met anderen, vind ik heerlijk en ik maak er een feestje van voor mezelf.

Traditie is brunchen met afbakbroodjes (vaak brunchbroodjes), mini stol met roomboter, luxere belegjes, koffie, thee, sapje, fruit, gekookt eitje, dat idee zegmaar.
's Avonds ga ik gourmetten.
Daarvoor heb ik al diverse gourmetvleesjes in de vriezer liggen en dat vul ik aan met gebakken champignons in kruidenboter (met wat kaas erdoor

En natuurlijk wat te drinken en sausjes erbij.
Mss nog een dag kaasfondue met diverse soorten (afbak)broodjes (Italiaanse bol, bruine tijgerbol, pistoletje, pompoenpitbroodje, ciabattina, focaccia oid), gebakken champignons in kruidenboter, komkommer, broccoli/bloemkoolroosjes, worteltjes, paprikareepjes, sperzieboontjes en gehaktballetjes ofzo.
Er is ook nog een kans dat ik (ipv kaasfonduen) een biefstukje bak met champignons en ui en daar (stok)brood bij eet of dat ik minikrieltjes in romige kaassaus maak met ham/spekblokjes, bloemkoolroosjes en doperwten erdoor.