Trouwjurk, wat te doen na de bruiloft

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hanneke137

Trouwjurk, wat te doen na de bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 11:38

Hi Bokkers,

inmiddels zijn we ruim 6 maanden geleden getrouwd <3

Maar nu, ik heb boven mijn trouwjurk liggen, netjes gewassen. Wat gebeurt er nu met de jurk.
Enkele opties welke ik voor mijzelf bedacht had;
1. Verven zodat je hem als gala jurk kan gebruiken. (Maar wanneer draag je hem dan)
2. Verkopen. (niet mijn voorkeur, heb de jurk toch van mijn ouders gekregen, en voelt toch als beetje zonde)
3. Niks doen. (vind het ook zonde om de jurk maar te laten liggen omdat het je trouwjurk is)
4. Ombouwen tot een bruikbaar stuk kleding. (bijvoorbeeld een top laten maken welke je naar festivals kan dragen)

Ik neig naar optie 4 en heb zelfs al iemand hier voor benaderd. Maar ik hoor graag van jullie wat jullie gedaan hebben met de jurken. Wie weet doe ik nog een leuk idee op.

Ohja, doopjurk of iets in die richting is voor ons niet relevant aangezien we geen kinderwens hebben.

Ben heel benieuwd wat jullie met de jurk gedaan hebben!

Groetjes :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:47

Ik zou hem denk ik verkopen zodat iemand anders er plezier van kan hebben en van het geld dat je ervoor krijgt iets doen waarmee je je ouders "eert", bijvoorbeeld een mooi reisje of iets waar je elke dag plezier van hebt.

_Nancy

Re: Trouwjurk, wat te doen na de bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:48

Ook een beetje het 'dilemma' waar ik in zit, dus ik lees even mee.
Inmiddels hangt mijn trouwjurk al 4 jaar in de kledingkast :+ en vraag mij af wat ik er mee wil.. Verkopen of niet.

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:49

Heb een keer bij een kennis gezien, die had hem op een paspop in een (loze) nis van hun huis, achter plexiglas tegen het stof. Vond ik heel mooi!
Bij mij hangt 'ie maar aan een deur te hangen in de hoes, heel droevig.... Soms hoop ik dat mijn dochter hem wil dragen als zij trouwt...

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:58

Mijn trouwjurk gemaakt door mijn inmiddels negen jaar geleden overleden moeder ligt al 44 jaar op zolder in een plastic zak. En nee nog geen moment overgedacht hem weg te doen ….

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:59

Ik twijfel tussen verkopen en inlijsten, maar ik doe de jurk eerst nog een x aan op ons trouwfeest in december (wij zijn in Las Vegas getrouwd, dus nog niemand heeft de jurk verder gezien op wat vriendinnen/familie tijdens pas sessies na). Het ene kost veel extra geld, maar het is wel heel tof met mijn waardevolle jurk en heb er genoeg ruimte voor. Het ander levert een andere blije bruid en geld op.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nessie op 13-11-24 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:00

Ik ben in januari getrouwd. Ik heb m nog in de kast hangen. Ik zou graag nog een shoot ermee doen met mijn paard. En daarna verkopen denk ik. Maar eerst hangt ie niet in de weg

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:03

Hier wordt de jurk bewaard voor als onze kindjes er wat meewillen als ze later gaan trouwen. Dan zijn ze vrij om het te verbouwen naar eigen smaak.

Om nog een optie toe te voegen (niet mijn keuze maar gezien bij anderen): de jurk inlijsten in een gigantische lijst en dan kan je die ergens ophangen.

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:12

Ik ben niet getrouwd, maar denk dat er nog wel meer opties zijn, vooral om er toch een leuke herinnering van te maken, zoals een kussen sloop of een foto(lijst)? Op pinterest staan leuke ideeen.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:14

Ik volg even mee! Ik ga volgend jaar in juli trouwen en ik vraag me dit ook al een beetje af.
Inlijsten vind ik in ieder geval niet zo mooi dus daar gaat mijn voorkeur niet naar uit. Maar wat dan wel... :=

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 12:18

Inlijsten is ook niet direct mijn keus. waar ga je dat dan weer ophangen. Vind daar in ons huis niet echt een geschikte ruimte voor.

Zo zie je ook dat iedereen zijn eigen beweegredenen heeft om iets te doen met de jurk of juist niks.
Ik persoonlijk vind het zonde om hem maar te laten verstoffen omdat het je trouwjurk is, maar heb dan nog wel net wat te veel sentiment om hem weg te doen.

Pinterest afzoeken is ook nog een goeie optie!

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:20

Inlijsten is wel enorm gaaf, alleen heb ik zo’n grote rok dat ik niet weet hoe ze dat dan willen doen :')

Ik heb met twee vriendinnen meer afgesproken om de jurken nog eens aan te doen voor een shoot met z’n drie, evt met paarden. Zoiets lijkt mij nog wel leuk en verder…? Geen idee. De mode wat jurken betreft verandert zo onwijs, wil je er nog iemand voor vinden moet je bij wijze van de jurk direct na de bruiloft verkopen.

Simsannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:24

Ik heb wel eens gezien dat trouwjurken in kleine stukjes worden gemaakt, om een plaid of kussen mee te maken. Je kan dan ook verschillende stukjes verven etc.
Inlijsten lijkt mij ook erg mooi, maar waar laat je hem dan aan muur? Zo'n grote lijst...

Mijn trouwjurk hangt in de kast, ook wil er nog een keer een fotoshoot mee doen. En dan bewaar ik het weer. Haha

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:26

Roosch schreef:
Ik zou hem denk ik verkopen zodat iemand anders er plezier van kan hebben en van het geld dat je ervoor krijgt iets doen waarmee je je ouders "eert", bijvoorbeeld een mooi reisje of iets waar je elke dag plezier van hebt.

Dit!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:28

@Ellen_ov: Ze snijden de jurk bij, ik heb ook veel sleep/tule aan de onderkant. Het is dus wel ‘eens in de lijst, altijd in de lijst’ hoe ze de jurk bijwerken / vastpinnen. Ik zou het stuk sleep wel bewaren, hier kan altijd nog een ander kledingstuk mee gemaakt worden.

Maar ik ben er zelf ook nog niet over uit, de stijl van inlijsten welke ik mooi vind gaat al snel weer richting de 2000 euro, zal ook veel werk in zitten daar niet van. Dan moet ik wel zeker weten dat ik het lang aan de muur wil houden.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:14

Simsannah schreef:
Ik heb wel eens gezien dat trouwjurken in kleine stukjes worden gemaakt, om een plaid of kussen mee te maken. Je kan dan ook verschillende stukjes verven etc.

Mijn zus heeft de binnenkant van de wieg er mee bekleed.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:51

Hoe staat hij op een pop, tot ooits iemand hem wil 'verbouwen'

Zo heb ik van de omslag van de jurk een doopjurk laten maken voor onze jongste zoon.
(De oudste heeft mijn doopjurk de middels mijn communie jurk die we hebben laten vermaken tot doopjurk en zo zal er in de toekomst vast iemand anders in ons gezin plannen hebben met de jurk).

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 14:03

Kun je hem niet verkopen en dan van dat geld met je ouders een mooi sieraad laten maken/ kopen?
Dat is toch makkelijker dragen en bewaren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 14:19

Elk jaar aantrekken en een foto maken :j

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 14:20

Ik neig ook naar verkopen, maar twijfel of ik niet ooit de jurk nog aan wil om een fotoshoot te doen

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 14:26

verootjoo schreef:
Elk jaar aantrekken en een foto maken :j

Gaat voor mij een goede motivatie zijn om voor altijd zo slank te blijven als dat ik nu ben _O-

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 14:35

Hangt hier al 28 jaar aan de kast haha. Ik weet t ook niet

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 14:44

Paar keer gedacht te verkopen, maar inmiddels hangt hij al ruim 5 jaar keurig in de kast.

Kijk er af en toe naar, dan ben ik toch steeds weer blij.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 14:49

Ik ben niet getrouwd en heb ook geen plannen daartoe maar ik denk dat ik het echt heel zonde zou vinden hem maar te laten verstoffen in een kast voor zoveel jaren als hier genoemd wordt. Plus het lijkt me dat ie pokkeveel ruimte in beslag neemt. :')

Dan zou ik hem liever verkopen en een mooie reis van maken waar je mooie herinneringen aan hebt of zoals eerder genoemd een sieraad als je daar waarde aan hecht.

Maar ik zie het: het is iets heel persoonlijks. :D

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 15:06

Roosch schreef:
Ik ben niet getrouwd en heb ook geen plannen daartoe maar ik denk dat ik het echt heel zonde zou vinden hem maar te laten verstoffen in een kast voor zoveel jaren als hier genoemd wordt. Plus het lijkt me dat ie pokkeveel ruimte in beslag neemt. :')

Dan zou ik hem liever verkopen en een mooie reis van maken waar je mooie herinneringen aan hebt of zoals eerder genoemd een sieraad als je daar waarde aan hecht.

Maar ik zie het: het is iets heel persoonlijks. :D

Inderdaad heel persoonlijk, maar denk dat je al blij mag zijn als je tussen de 200 en 500 kan vangen voor de jurk. En wat eerder genoemd werd, de mode van de jurken gaat heel snel. De mijne komt al uit een outlet, dus dat is al een ouder model. Tuurlijk is er waarschijnlijk wel iemand te vinden die hem misschien wil, maar ik zou mij er zeker niet rijk mee rekenen.

Bovendien heeft het ook nog een kleine sentimentele waarde, ik ben gewoon aan het oriënteren wat voor leuke opties er zouden kunnen zijn. Ook om te voorkomen dat hij al jaren hangt te ver stoffen. Dat vind ik ook zeker zonde.