Nieuwe wasmachine: Miele vs. andere merken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desireeeee

Nieuwe wasmachine: Miele vs. andere merken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-24 14:18

Vandaag het slechte nieuws ontvangen dat onze (tweedehands) Miele was- en droogcombi niet meer te repareren is. -O-

Nu moeten we dus eigenlijk snel een nieuwe kopen.
Maar welke? Miele? Is deze dan het geld waard? Of een ander merk? En welke dan?

Afgelopen jaar erg tevreden geweest over de Miele, dus daar kijken we nu ook naar. Wel willen we nu gaan voor alleen een wasmachine omdat een was-droog combinatie toch minder goed werkt dan een wasmachine én droger. Alleen hebben wij geen plek voor beiden, dus wordt het alleen een wasmachine (ivm deur van het apparaat openen, daardoor passen er geen 2 naast elkaar).

Voor de beeldvorming, dit zijn onze wensen: 1600 toerenaantal, minimaal 8 kg, met powerwash (of ander programma dat ongeveer binnen 1u klaar is), en het liefste de optie voor overhemden stomen. En het liefste nieuw, omdat ik nu met tweedehands een iets minder goede ervaring heb. Budget is niet onbeperkt, maar ik verkies wel kwaliteit boven kwantiteit.

We willen niet te lang zonder wasmachine zitten, maar er is te veel informatie en te veel producten haha. Zo zijn er machines van 800 vs 1400 euro, die op het eerste oog bijna hetzelfde lijken?

Dus bokkers, wat is jullie ervaring? Waar hebben jullie voor gekozen en waarom? :)

Hopelijk staat het topic hier goed!

Duhelo

Re: Nieuwe wasmachine: Miele vs. andere merken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 14:24

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 14:25

Mijn absoluut favoriete merk voor een wasmachine is AEG. Nooit problemen mee gehad en doet precies wat hij moet doen. Betrouwbaar en ook betaalbaar.
AEG heeft veel opties, al weet ik niet of overhemd stomen daar ook een van is. Wij gebruiken zoiets nooit :D

Ik heb nu een LG en heb daar echt spijt van. Vaak storing en als hij klaar is met wassen moet ik een kwartier wachten tot ik het deurtje open kan doen.

Nojoukus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 14:26

Ik heb net vorige week mijn nieuwe Miele geleverd gekregen: 1600 toeren en 9 kilo laadvermogen, ook inderdaad de powerwash die met 49 minuten klaar is. Ben er enorm blij mee! Had hiervoor ook een Miele en die heeft het 15 jaar uitgehouden, dus ik vind het zeker de moeite waard dat Miele duurder is in vergelijking met andere merken die (gemiddeld) minder lang mee gaan.

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 14:28

Wij hebben net weer een Miele gekocht, nadat de oude het na 27 jaar begaf. Wel een dure, maar die hebben ook een RVS behuizing en zijn daardoor ook geschikt voor paardendekens........ De goedkopere hebben alleen een RVS trommel, maar de behuizing is van plastic en dan kan een gesp voor een scheur gaan zorgen.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 14:34

Bij mij staat de droger op de wasmachine. Werkt heel fijn. Ik heb een LG wasmachine (en droger). Past 8kg in, kortste programma duurt 42 minuten op 30/40 graden en 1400 toeren. Op 1200 toeren is het 39 minuten. Zelfs op 60 graden is het max 1 uur. Het is ook een heel energiezuinige wasmachine.

Heb de wasmachine nu bijna 2 jaar en geen klachten.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 14:43

Miele is nog steeds erg goed, maar qua prijs/kwaliteit lopen ze uit de pas met andere merken die net zo lang mee gaan maar veel minder duur zijn.

Op advies van mensen die veel witgoed verkopen heb ik een AEG gekocht. Mijn vorige wasmachine was ook een AEG en is 25+ jaar oud geworden.

tip, ik heb een tweede kans bij Coolblue gekocht, die zijn een stuk goedkoper en de mijne was alleen maar uit de verpakking gehaald, nul schade.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 14:56

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-24 15:09

Bedankt al voor alle reacties! Wat fijn!

Ik zou het super vinden als onze volgende wasmachine zolang mee gaat. Deze Miele is binnen 5 jaar en minder dan de beloofde 10.000 uren al kapot.. Dus daar hebben we echt pech mee.

Ik ga vanavond nog eens goed jullie reacties doorlezen en vergelijken.
Overhemden stomen mag trouwens evt als wens eraf hoor, maar ik hou niet van strijken dus vind het wel handig :P

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 15:14

Hier al jaren een Bosch echt super tevreden over!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 15:16

Ik ben heel erg blij met mijn Beko. Heel veel betaalbaarder dan Miele, het allerkortste programma duurt 14 minuten maar, maar ook prima lange programma's. Ik heb een 8 kilo trommel en alle programma's die ik me maar kan wensen. Nooit gedoe, nooit gezeur en voor de prijs vind ik het prima als hij geen 15 jaar mee gaat. Maar vooralsnog gaat hij al 6 jaar (en een verhuizing) mee zonder gedoe.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 15:19

Ik zou altijd voor Miele of AEG gaan.

Onze AEG machines gaan al 11 jaar mee zonder problemen, zowel wasmachine als droogkast.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 15:23

Hier hebben wij een Samsung (aparte wasmachine en droger) en zijn er super tevreden over. Heel veel programmakeuzes, zuinig, stil en goede kwaliteit.

Type is denk ik afhankelijk qua budget. Als je gewoon eens een rondje op Coolblue kijkt (komen de oude meenemen en de nieuwe plaatsen) kom je er vast wel uit :)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 15:24

Ik ben tevreden over mijn Samsung wasmachine.

Ik wilde graag een zwarte/donkere wasmachine. Als ik er nu op zoek krijg ik wat meer resultaten, maar 3 jaar geleden waren die amper te vinden. Zo uitgekomen bij Samsung, en die bevalt tot nu toe prima :) Hij heeft een 'Add wash'-functie, dus als je iets vergeten bent, kun je het er nog snel bij in gooien. Hij is ook erg stil, wat heel prettig is.

Afbeelding

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 15:29

Tink89 schreef:
Ik ben heel erg blij met mijn Beko. Heel veel betaalbaarder dan Miele, het allerkortste programma duurt 14 minuten maar, maar ook prima lange programma's. Ik heb een 8 kilo trommel en alle programma's die ik me maar kan wensen. Nooit gedoe, nooit gezeur en voor de prijs vind ik het prima als hij geen 15 jaar mee gaat. Maar vooralsnog gaat hij al 6 jaar (en een verhuizing) mee zonder gedoe.

En hier nog een fan van Beko, voorlopig gaat het al veel langer mee dan ik verwacht had en nooit gedoe. Superfijne programma's en simpele bediening. Ik heb zowel de wasmachine als de droger ervan en ben groot fan.

Destijds de wasmachine van rond de 400 gekocht en dacht als ie een paar jaar meegaat, is het mooi meegenomen. Ding wast al 7 jaar zonder toestanden en ja ik gooi gewoon al mijn paardenzooi er ook in.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 15:34

daffodil schreef:
Tink89 schreef:

En hier nog een fan van Beko, voorlopig gaat het al veel langer mee dan ik verwacht had en nooit gedoe. Superfijne programma's en simpele bediening. Ik heb zowel de wasmachine als de droger ervan en ben groot fan.

Destijds de wasmachine van rond de 400 gekocht en dacht als ie een paar jaar meegaat, is het mooi meegenomen. Ding wast al 7 jaar zonder toestanden en ja ik gooi gewoon al mijn paardenzooi er ook in.

Wij hebben er inmiddels ook een warmtepompdroger van ja. Heerlijke apparaten

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 15:38

Hier ook een BEKO, ding gaat al mee van in 2011, voorlopig zonder problemen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 15:40

Wij hebben nu al zeker ruim 12jr een Samsung Eco Bubble. Ben er niet heel wild van, maar hij doet het.

Mijn man heeft hem nu 3x gerepareerd en in principe is alles te koop om te repareren, dus hij zou nog tijden kunnen meegaan.

Daarvoor een Bosch gehad. Ook een paar keer gerepareerd, maar we wilden ook meer toeren, meer kilo's en een zuiniger apparaat.

Weer daarvoor ooit een goedkope machine snel snel gekocht en was prima. Soms zijn merken hier B merken en niet zo bekend, maar in andere landen weer wel prima bekend.

We hebben een warmtepomp droger van AEG en werkt prima, maar ik vind de knopjes echt slecht. Ik hang wel zoveel mogelijk buiten, dus zet hem niet dagelijks aan.

Mijn moeder heeft een Miele wasmachine al 20jr en werkt nog prima. Haar droger was wel kapot. Nog een keer gerepareerd, maar nu moest er teveel aan gebeuren, dus een nieuwe gekocht. Geloof een Zanussi.

Onderhoud doet ook veel. Mijn vader deed vroeger de was en toen hij overleed, gingen de wasmachine en droger snel stuk. Wij wisten *schaam* niks van het filter onderin bijvoorbeeld.

Onze wasmachine lekte water en nu heel simpel het rubber van filter vervangen en probleem is opgelost.

We hebben ze naast elkaar en hoger staan. Baal alleen dat deurtje niet omgedraaid kan van de droger. Houden we bij de volgende wel rekening mee.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 15:41

aeg voor wasmachine. meer dan tevreden doet het hier nu al jaar of 10.
Droger van bosch ook daar tevreden over.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 15:51

Ik heb een Bosch bovenlader die in z'n 12e jaar zit. Al 10 jaar met een deksel die steeds verder wegroest (heeft 5 jaar in een kleine, vaak erg vochtige badkamer gestaan) maar doet het nog altijd goed, en ook nooit gedoe mee gehad. Dus bij mijn volgende zou Bosch zeker weer een voorkeur hebben. Mijn ouders hebben altijd Miele, die doen gemiddeld 20 jaar met hun wasmachine en droger, maar natuurlijk ook wel echt hogere prijsklasse.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 16:03

Ik heb vorig jaar een AEG was- droog combi gekocht en tot nu toe echt heel tevreden. Daarvoor had ik een Samsung en niks werd echt droog in dat ding. Deze is echt vele malen beter, alles komt er netjes droog uit en in veel kortere tijd.

Ik heb destijds een beetje zitten kijken tussen de tests van de consumentenbond en bij de combi's kwam de AEG er veel beter uit dan de Miele qua droogcapaciteit. Ik zou zo weer voor een AEG gaan, maar hopelijk hoeft dat voorlopig niet :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 16:04

Miele of Bosch is altijd goed

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 16:06

Wij hebben nu sinds een jaar een miele wasmachine, rib uit ons lijf maar we zijn echt heel tevreden. Ding is ook mega zwaar, de Samsung hiervoor trilde van het plateau af, deze beweegt niks. Wij gebruiken heb voor min 1 was en max 3 wassen per dag.
We hebben sinds dit jaar ook een miele droger, ook daar heel tevreden over.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 16:07

Ik heb nu een Haier wasmachine. Hiervoor een Samsung gehad en een LG.
Opzich allemaal ok.de LG ging ruim 10 jaar mee, de Samsung een jaar of ? En nu deze inmiddels alweer 3,5 jaar naar tevredenheid in gebruik. Deze zat toen een mooie actie op, is lekker stil en heeft veel verschillende programma's. Heeft een grote opening, wat ik wel fijn vind.

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 16:07

Bosch draait bij ons al meer dan 10 jaar. Op een kleine reparatie na, heel tevreden van. Was ook goedkoop te repareren.