Maar er heeft dus een insect een nest gemaakt.... wat voor beest is het? Het lijkt een honingraat structuur te hebben en er vliegt niks af en aan.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mri schreef:Oke, en hoe haal ik dit (veilig) weg? Of moet je voor deze maat al een bedrijf laten komen?
Ibbel schreef:Ik heb hier wel eens een nest van een grondwesp - op tijd - gevonden, tegen een paal in de wei. Dag later had een wespendief/vos/das (doorhalen wat niet van toepassing is, alle 3 die soorten komen hier voor) dat ook gedaan en 'm leeg geklauwd. Er zoemde nog 1 heel zielige overlevende wesp rond de ingang toen ik die dag weer - gepaste afstand houdend - langs kwam. Ik vond dat eigenlijk best wel sneu om te zien...
Ook wespen zijn nuttig. Ik zag afgelopen zomer ook een stel wespen de lijkjes van uitgewerkte en overbodige darren (bijen dus) meenemen/opruimen. Heel bijzonder om te zien.
Ir111 schreef:Op zich zijn de meeste wespen die in de grond nesten ook niet heel gevaarlijk. Maar natuurlijk wel als je per ongeluk op hun nest trapt (weet ik uit ervaring).