Welke stofzuiger?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annikab

Welke stofzuiger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 13:18

Hallo bokkers!

Onze Dyson-stofzuiger is er recent mee gestopt en nu zijn we op zoek naar een fijne nieuwe stofzuiger.
Aangezien hier mensen zitten met vaak paarden en ook honden ben ik benieuwd naar wat jullie voor stofzuiger hebben en aanraden.

Even een korte schets van ons huishouden: 2 kinderen, 1 hond, 1 paard (op pensionstal). Ons huis staat dichtbij de kust en we hebben een grote tuin.
Slaapkamers hebben vloerbedekking, keuken en woonkamer hebben harde vloeren.

We vinden het belangrijk dat zowel haar als zand makkelijk opgezogen wordt. We hebben hiervoor dus een Dyson gehad, maar dat hoeft deze niet per se weer te zijn. Het hoeft ook geen steelstofzuiger meer te zijn. Het liefst wel zakloos.

Ik ben benieuwd!

Emj_23

Re: Welke stofzuiger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 13:28

Ik ben zelf aan het kijken naar de Miele C3 Cat & Dog. Maar die heeft dus wel een zak, heb ik bewust naar gezocht. Je kan ook eens op vacuumtester kijken. Die heeft reviews voor allerlei stofzuigers.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 13:31

Je schrijft dat het geen steelstofzuiger hoeft te zijn, maar dit zou ik je absoluut wel aanraden. Wij hebben een Dyson steelstofzuiger en ik wil echt niet anders meer. Ideaal. Geen gesleep met dat ding achter je aan, geen gedoe met een snoer.. je pakt hem zo voor elk Kruimeltje en het hele huis kan er ook prima mee.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 14:39

Ik heb 3 stofzuigers.

1 steelzofzuiger: de laatste nieuwe Miele voor dieren, deze voor het snelle werk wat meerdere keren per dag gebeurd

1 gewone stofzuiger: AKG volgens mij? Ook voor dieren. Topding. Kan ik niet missen. Deze zuigt gewoon een stuk grondiger en sneller dan een steelstofzuiger, het is hard werken in dit huis als stofzuiger :+

1 vuilzuiger: meer een zandzuiger dan een stofzuiger. Voor grof vuil of bijvoorbeeld een vieze wagen door slijk op stal. Die heeft een heel groot reservoir en is erg sterk, handig. Wel log.
Laatst bijgewerkt door Beemsterkaas op 21-10-24 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 14:40

Ik ben nog steeds super tevreden met mijn Miele C3 complete. Enorm lang snoer, dus we kunnen op 1 stopcontact gewoon de volledige verdieping doen.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 14:47

Floko schreef:
Je schrijft dat het geen steelstofzuiger hoeft te zijn, maar dit zou ik je absoluut wel aanraden. Wij hebben een Dyson steelstofzuiger en ik wil echt niet anders meer. Ideaal. Geen gesleep met dat ding achter je aan, geen gedoe met een snoer.. je pakt hem zo voor elk Kruimeltje en het hele huis kan er ook prima mee.

Ik sluit me hier volledig bij aan! Je pakt hem zoveel sneller.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 17:58

Steelstofzuiger is gewoon zoveel makkelijker. Ik heb een Dyson en ben er blij mee. Maar ik hoor ook goede dingen over de snoerloze Miele.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 18:04

Matheno schreef:
Ik ben nog steeds super tevreden met mijn Miele C3 complete. Enorm lang snoer, dus we kunnen op 1 stopcontact gewoon de volledige verdieping doen.

Deze heb ik ook! Heel fijn. Zou er nog wel een steelstofzuiger bij willen, maar je hoort zoveel verschillende verhalen..

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 18:33

Miele cat en dog. Die extra borstel is echt super voor tapijt.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 19:35

Een nilfisk van de hornbach. LOVE het ding. Kan zuigen en blazen. Doet niet l*llig met zuigkracht die op ten duur afneemt of verminderd door verstopping, je kunt er puin mee zuigen en de hond mee droogblazen. IE-DE-JAAL.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 19:37

Ik heb een steelstofzuiger van samsung met een station om te ledigen dus je hoeft ook niet steeds naar de vuilbak toe te lopen… daar moet wel een zak in maar is heel handig te verwijderen/vervangen… en HEEL krachtig. Ik ben zelf klein en met Miele kon ik de hoogte niet voldoende verzetten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 19:42

Miele blizzard cat en dog inderdaad,die kan echt heel veel hebben.
Wel goed kijken bij aanschaf wat er allemaal aan los kan wat betreft filters,want als je alles goed leegt gaan ze langer mee.
Maar aanrader :j

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 21:43

Bij de bol.com 7 daagse zijn nu stofzuigers met flinke korting. Niet net dat model wat ik wil, maar misschien zit er voor jou wel iets bij.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 22:15

Miele cat&dog, hebben wij er 2 van, beide zijn nu een jaar of 15 oud en nog nooit problemen mee gehad.
Zand, paarden en honden haar, hooi, alles gaat erin.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 23:46

Hutcherson schreef:
Een nilfisk van de hornbach. LOVE het ding. Kan zuigen en blazen. Doet niet l*llig met zuigkracht die op ten duur afneemt of verminderd door verstopping, je kunt er puin mee zuigen en de hond mee droogblazen. IE-DE-JAAL.

Welk model/type is dat aub?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 23:58

Dyson V15S

Of Miele Blizzard CX1 Cat & Dog P

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 00:52

Wij hebben een Samsung jet 75 volgensmij ondertussen bijna 2 jaar en zo blij mee. Wat Floko ook zegt indd even snel dit of dat opzuigen is zo gepiept. Hebben er toen een extra accu bij gekregen en dat is ook ideaal. We kunnen t hele huis doen op max zuigkracht met deze 2 accus en gaat om ruim 100m2

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 02:26

Wij hebben de Numatic Henry. Totaal tegenover gestelde van een steelstofzuiger maar wij vinden hem heel fijn.
Hij is wel wat lomp maar heeft een krachtige motor, een lang snoer, een grote zak en gaat lang mee. Wij hebben onze Henry nu bijna 20 jaar en mijn man heeft laatst de koolborstels vervangen omdat die op waren. Verder nooit problemen mee gehad.
Wij hebben een gezin met 2 kindie graag buiten spelen in zand enz en nu nog 1 kat maar vroeger 2 katten en vogels.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 07:38

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 07:41

Emj_23 schreef:
Ik ben zelf aan het kijken naar de Miele C3 Cat & Dog. Maar die heeft dus wel een zak, heb ik bewust naar gezocht. Je kan ook eens op vacuumtester kijken. Die heeft reviews voor allerlei stofzuigers.

Wij hebben deze onlangs gekocht en vond hem vrij prijzig maar iedere euro waard.
Hadden hiervoor een Aeg stille stofzuiger.. wat een drama met zuigen, enige voordeel was dattie stil was.
Nu eindelijk weer normaal stofzuigen dankzij de Miele. Wel met zak inderdaad

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 07:46

Leandra schreef:
Wij hebben de Numatic Henry. Totaal tegenover gestelde van een steelstofzuiger maar wij vinden hem heel fijn.
Hij is wel wat lomp maar heeft een krachtige motor, een lang snoer, een grote zak en gaat lang mee. Wij hebben onze Henry nu bijna 20 jaar en mijn man heeft laatst de koolborstels vervangen omdat die op waren. Verder nooit problemen mee gehad.
Wij hebben een gezin met 2 kindie graag buiten spelen in zand enz en nu nog 1 kat maar vroeger 2 katten en vogels.

Deze hebben wij ook, geweldig!! Kan het hele huis doen met 1 stopcontact, en die zakken zijn echt heel groot inderdaad.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 06:57

Sodeletuut schreef:
Leandra schreef:

Deze hebben wij ook, geweldig!! Kan het hele huis doen met 1 stopcontact, en die zakken zijn echt heel groot inderdaad.

Wij ook! Een steelstofzuiger Dyson gehad en allemaal andere types, maar wat is Henry goed. Hij is relatief zwaar, groot en lomp. Maar wat maakt hij alles goed schoon. Ook zand, konijnenharen, trappen, etc. Echt blij mee.

Appollo_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 07:09

Wij hebben de Miele Blizzard CX1 Cat & Dog Powerline, mega blij mee!

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 16:16

Wij hebben al zoveel stofzuigers gehad, gaande van goedkoop tot duur, en allemaal begeven ze het na ongeveer 2 jaar (bij zo goed als dagelijks stofzuigen).
Toen we de laatste keer een nieuwe moesten kopen hebben we dezelfde gekocht als we daarvoor ook hadden: Veripart VPSZ105.
Even goed als de Dyson die we ooit hadden, maar veel goedkoper.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 16:21

Wij hebben

Een stofzuigsysteem wat krachtig zuigt maar onhandig met de slang om naar boven te sjouwen.

Daarnaast een Philips stofzakloze

En een dreame robot stofzuiger

Alle 3 wel heel tevreden over de zuigkunsten.