Ik heb aan beide kanten een bunionette, dit zit bij ons echt in de familie. Verder een vrij smalle voet met weinig volume.
Ik heb altijd moeite met het vinden van fijne schoenen, maar met name met wandelschoenen omdat je die langere tijd draagt.
Wat ik heb geprobeerd door de jaren heen:
Allerlei merken van de Scapino tot de ANWB winkel, soms herenmodellen, maar het zit allemaal prut.
Vorig jaar dacht ik, ik geef eens serieus geld uit en heb ik bij een speciaalzaak een paar Lowa Renegade gekocht. Hoe ik me daar ooit in heb laten praten snap ik nog steeds niet want ze zijn veel te smal. Ze staan dus te koop

Ook heb ik barefoot schoenen geprobeerd, die zitten heerlijk maar omdat ik veel op harde ondergrond loop vind ik dit toch niet fijn. Ik weet dat dit moet wennen en dat er oefeningen voor zijn maar ik wil graag gewone wandelschoenen.
Deze zomer ben ik naar een speciaalzaak in brede wandelschoenen gegaan en werd hier goed geholpen. Maar hier komt ook het echte probleem aan het licht.
De breedte is nu prima maar ik heb rond de hak geen prettig stevig gevoel. Mijn voet wipt ook wat op waardoor ik de neiging heb om de veters heel strak te doen maar dit zit echt niet fijn.
Momenteel heb ik Meindl comfort fit. Ook nog andere modellen van Meindl gepast en geprobeerd, ik dacht een fijn model gevonden te hebben maar krijg binnen tien minuten blaren. Gelukkig mag ik deze nog ruilen. Omdat ik binnenkort weer naar die speciaalzaak ga (veluwe-outdoor) ben ik op zoek naar ervaringen van mensen met net zulke voeten en welke schoenen daarvoor het beste zijn zodat ik gerichter kan zoeken.
Nog even op een rijtje wat ik zoek:
-waterdichte wandelschoenen klasse B
-Budget max 300 euro en dan liefst verzoolbaar.
En wat het probleem is:
-niet heel brede voet met weinig volume.
-plaatselijk breed door bunionette.
-bredere schoenen gaan sloffen.
Nog 2 foto's, op de eerste mijn voet op een smalle zool, waarbij je kunt zien hoeveel de voorvoet overhangt.
Op de andere foto mijn voet op de Meindl zool, de voorvoet past beter, maar bij de hiel is ruimte over.

Alvast bedankt voor het lezen en ik hoor graag of jullie tips hebben!