Welk koffieapparaat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Welk koffieapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 10:05

Op dit moment hebben we een Krups evidence one volautomatische koffiemachine. Echter zijn we niet enorm tevreden, de koffie (met name de lattes die ik zet) is vaak lauw en de stevigheid van het schuim veranderd per zetbeurt.
Ook vinden we het niet heel fijn dat we hem aan de binnenkant niet schoon kunnen maken, dus waar de koffie gemalen wordt. Ik heb geen idee of er machines zijn waarbij dat wel kan hoor, maar vind het zo vies dat er al van 2 jaar koffieprut in zit :o

We zijn dus rustig aan het rondkijken naar een andere, onze wensen:
- minimaal espresso en latte macchiato kunnen zetten
- melk opschuimen moet automatisch gaan, niet met een stoompijpje
- 2 koppen koffie tegelijk kunnen zetten
- eigen recepten kunnen maken en die op kunnen slaan als favoriet
- geschikt voor koffiebonen

Budget ligt rond de 1200 euro. Voor een echt goeie betaal ik graag wat meer

spottedponie

Re: Welk koffieapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:09

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:42

Hier ook Philips latte go, super fijn! Wij gebruiken de houdbare volle melk van Campina, die gebruiken ze ook in veel horecazaken. :) Soort melk maakt ook veel verschil in hoe het schuim is.

BanjerLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:44

Nivona. Kwalitatief goede machines, ze komen uit dezelfde fabriek als die van Jura, maar bij Nivona kan je de hele brouweenheid makkelijk uit de machine halen voor onderhoud. Ik heb zelf de Nivona Cube zonder melkopschuimer maar de duurdere modellen hebben deze wel.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:47

Hier ook een Philips latte Go, goed te onderhouden, ik gebruik gewoon volle melk, mooi opgeschuimd en van voldoend temperatuur. We hebben het apparaat bijna twee jaar, doet nog netjes zijn werk. Je kan ook havermelk of soyamelk er perfect mee opschuimen. We hebben een instapmodel denk ik, we kunnen espresso, koffie, heet water en capuccino er mee maken. Toendertijd voor € 390 aangekocht.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 12:19

JURA!!

Als dat je budget is moet je echt voor een Jura gaan. Ik heb enkele jaren volautomatische koffiemachines verkocht. Merken zoals Philips wat men hier adviseert zou ik niet aanraden.

Als je meer info wilt stuur me maar een pbtje :j

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 12:23

Zat inderdaad al te eyeballen naar een Jura, maar ik lees dat die alleen favorieten kan opslaan in de app?

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 12:28

Ik ben hier dik tevreden met de Philips Latte Go. Makkelijk verschillende soorten koffie zetten en makkelijk schoon te maken. Maar inderdaad, met dat budget zou ik ook direct voor een Jura gaan.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 13:03

Als dat je budget is zeker Jura. Ik heb zelf mijn vorige Jura vervangen door een Nivona, die is ook prima en kan ook fijn uit elkaar. Ook het hele melksysteem kan je handmatig reinigen als je dat zou willen, maar is niet echt nodig hoor. Wees je wel bewust dat je met Jura geacht wordt betere/duurdere bonen te kopen om het apparaat goed te houden. Het fijne weet ik er nu niet meer van, maar laat je even adviseren. Heeft te maken met de vettigheid van de bonen volgens mij :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 13:13

Wij hebben altijd bonen van Illy, dus wel goede bonen.

Iemand hier ervaring met de Jura E8?

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 13:24

ElSea schreef:
Als dat je budget is zeker Jura. Ik heb zelf mijn vorige Jura vervangen door een Nivona, die is ook prima en kan ook fijn uit elkaar. Ook het hele melksysteem kan je handmatig reinigen als je dat zou willen, maar is niet echt nodig hoor. Wees je wel bewust dat je met Jura geacht wordt betere/duurdere bonen te kopen om het apparaat goed te houden. Het fijne weet ik er nu niet meer van, maar laat je even adviseren. Heeft te maken met de vettigheid van de bonen volgens mij :)

Dat geldt niet alleen voor een Jura maar voor ieder apparaat. Hoe vettiger de boon, hoe slechter voor het apparaat (je maalschijven)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 13:33

Wij hebben een Jura en hier kan je idd eigen 'presets' of favorieten aanmaken die direct zichtbaar zijn. In mijn geval is het dus aanzetten en op 'Denise' drukken. :')

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 14:46

Change03 schreef:
JURA!!

Als dat je budget is moet je echt voor een Jura gaan. Ik heb enkele jaren volautomatische koffiemachines verkocht. Merken zoals Philips wat men hier adviseert zou ik niet aanraden.

Als je meer info wilt stuur me maar een pbtje :j

Kwamen de Latte Go's vaak terug ter herstelling? Veel klachten hierover? Hij is luidruchtig dat is een feit. Ik ben benieuwd.

Op het werk hebben we een Jura, die is sinds ik er werk (Bijna 2 jaar, 2 keer aangeboden ter herstelling)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 14:49

Hier ook een Latte Go. Ik houd van goede echte espresso. Maar ben al twee jaar bezig om echt hele lekker bonen te vinden hiervoor. Iemand tips hierover?

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 14:53

We zijn absoluut geen fijnproevers, maar we gebruiken vaak de bonen van Delta (Portugese koffie), Lavazza en Rombouts ( Italian style) valt ook in goede aarde. Misschien wat te min voor de echte koffieliefhebbers.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 16:29

Liselot schreef:

Ik heb een Jura E8 :j
Fijn apparaat, heerlijke koffie, je kunt de temperatuur instellen, ik hou niet van halflauwe koffie, deze is echt goed! Schuim, sterkte e.d allemaal apart in te stellen.
En nee, je hoeft geen app erbij, meen dat je in het beginscherm 2 favorieten kunt vastzetten.
Precies de koffie zo maken als dat je daar op dat moment zin in hebt :D
Wel in Duitsland bij de Mediamarkt gekocht, dat scheelt zomaar een paar honderd euro in aanschaf.

Hou er rekening mee dat dit een redelijk dure manier van koffie drinken is, als je je machine goed wil onderhouden, de waterfilters en reinigingstabs zijn niet goedkoop.
Elke dag je melksysteem spoelen, en al naar gelang hoeveel koffie je drinkt met hun reinigingsmiddel schoonmaken en ontkalken (dat doe je nog heel af en toe apart).

Bonen waar crema opstaat, die koop je bij zulke bonenmachines beter niet, ivm de eerder genoemde vettigheid wat slecht is voor je koffieapparaat.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 16:50

Wat fijn dat hij zo goed bevalt!
We hebben bij onze huidige idd ook al filters en speciale schoonmaakmiddelen, dus dat zal niet zo veel verschillen

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 17:02

Hier staat een Jura E6. Het enige nadeel aan het apparaat is dat veel andere koffie spontaan niet meer te drinken is. Volgens mij is de E8 wat beter in melkspecialiteiten, maar dat wordt hier zelden gedronken. Ook die van ons komt van de Duitse MediaMarkt, dat scheelde flink.

Kijk trouwens ook eens naar vers gebrande koffie van kleine branderijen (hier hebben we meestal van Het Hoofdkwartier), er is geen supermarktkoffie die daar aan kan tippen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 17:48

Hier ook een Jura, een S8.
We hebben hem nu bijna 4 jaar en doet het nog steeds zoals het hoort.

Man is een enorme koffiedrinker en wil absoluut niets anders meer.
Ik drink graag andere koffies, zoals lattes en cappuccino. Kun je gewoon op het apparaat instellen, net als heel veel andere dingen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-24 08:45

Nou hij staat er hoor O:) kost wat, maar dan heb je ook wat

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 09:24

Wat is het geworden?

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 09:32

Sansevieria schreef:
Liselot schreef:

Ik heb een Jura E8 :j

Elke dag je melksysteem spoelen

Als je nooit melk gebruikt kun je de koffiekeuzes met melk uit het menu gooien, dan stopt dat dagelijks spoelen van het melksysteem ook.
Het keuzemenu is makkelijk aanpasbaar.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 09:40

Dorien, ja zou kunnen, maar als je graag cappuchino / latte drinkt is dat geen optie :D
Heerlijke koffie btw, dus wij hebben dat er graag voor over, maar voor iemand die maar 1 kopje per dag drinkt is dat wellicht een overweging om dan een ander soort apparaat te kopen.

@Liselot, ben ook benieuwd naar wat je nu hebt gekocht.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-24 10:28

Mizora schreef:
Wat is het geworden?

De jura E8 in het wit. Ik twijfel nog of ik ook de cool control melkkoeler er bij bestel. Lijkt me ook wel ideaal.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 08:35

Liselot schreef:
Mizora schreef:
Wat is het geworden?

De jura E8 in het wit. Ik twijfel nog of ik ook de cool control melkkoeler er bij bestel. Lijkt me ook wel ideaal.

Ook een heel fijn en mooi apparaatje. Maar even het slangetje in een pak melk steken en terug zetten werkt even goed :j