Halloween, wie ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Halloween, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-24 21:05

Oke, het begint bij ons in de straat en op stal best wel een beetje uit de hand te lopen :+ .

De straat versieren we met een thema bos dit jaar. Mijn gemeente reikt elk jaar een straatprijs uit, daar gaan we dit jaar voor.

Op stal word 1 avond de hele binnenbak omgetoverd tot griezelspellen voor de kids, lopen we een lampionnentocht op de drafbaan en versierd iedereen zijn paard.

Wat doen jullie? Hebben jullie foto's ter inspiratie? Ik vond geen algemeen topic, als het er wel is, excuus!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 21:13

Hier ook elk jaar van de partij *pum*
Wij hebben inmiddels een hele verzameling beweegbare poppen maar dit jaar gaan we daar niets van neerzetten.
Dit jaar alleen de beamer en wordt de voortuin een begraafplaats met bewegend graf en ben van pallets nu een soort kerker aan het maken.
Vorig jaar met een aantal buren een horror poort gemaakt en was tof maar echt teveel werk en toen begon het ook nog keihard te regenen dus die skippen we dit jaar. :roll:
En zelf helemaal uitleven geloof dat wij t als volwassenen nog leuker vinden als de kids :')

chamion
Huisheks

Re: Halloween, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 21:20

Natuurlijk doe ik mee met Halloween. Vooral deco in de erker (buren vonden grote dingen in de tuin geen strak plan) 25/26/27 Halloween weekend op Rijnstone Ranch met ponylief, inclusief een verkleed buitenrit. En minimaal 1 feestje ergens anders.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 21:21

Ik zou zo graag als griezel gegrimeerd rondlopen weer ergens maar hier niemand die er wat mee doet helaas :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 21:49

Geen decoratie hier. Wel 6 avonden werken in toverland voor Halloween.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 22:48

Ik baal zo dat we folie tegen de inkijk en zon op de ramen hebben laten plaatsen.
Nu vallen de Halloween spullen niet meer op.
Al hadden we besloten ivm de kitten geen spullen neer te zetten.

En woon in een dorp waar het echt leeft en veel versierd word. Incl Halloween markt

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 23:04

Ik maak elk jaar met m’n beste vriendin Halloween foto’s met de honden _O-
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dit jaar heb ik een Halloween “kastje” gemaakt voor in het slaapkamerraam, je ziet ‘m vanaf de galerij van de flat.

Afbeelding

Afbeelding

En we organiseren dit jaar met de muziekvereniging een Halloween optocht *pum*

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 09:37

Leuke dingen komen voorbij :D hier in het dorp gaan de kinderen trick or treat’en. Wij hebben ons huis aangemeld en om langs de deuren te gaan.

Voor de voordeur hebben we een carport, die ga ik dit weekend versieren. Ik heb een paar lichtgevende spoken besteld, een spin van 2m (hang ik aan het balkon) en glow in the dark spinnetjes. Het raam is al versierd met zwarte katten, vleermuizen en spinnenwebben.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 09:46

Hier is het ook steeds meer, zelf doe ik er eigenlijk niks aan. Al lijkt me het huis versieren nog wel leuk.
Maar ik ga nog wel iets verzinnen om 31 oktober niet thuis te hoeven zijn want ik heb geen zin in de hele avond de deurbel die gaat. :Y)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 09:47

Ik vind het zo leuk, maar hier wordt er echt bijna niets aan gedaan. Paar jaar terug wel Halloween foto's gemaakt :')

Afbeelding

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 09:55

Bij ons in de wijk komen de kinderen langs de deur voor trick or treat, verkleed en wel. Je krijgt van tevoren een pamflet in de bus, als je die bij je deur ophangt, dan weten de kids dat ze bij jou mogen aanbellen. Altijd weer leuk, die kleintjes zijn zo schattig en de wat grotere kids die stoer lopen te doen met hun outfits en zich alsnog wezenloos schrikken als de heks aan onze snoepkom ineens naar voren schiet :+

Er zijn een paar huizen in de wijk die versierd worden, ik decoreer mijn boompje meestal met halloween lichtjes en daar hou ik het bij. Ik vind het wel altijd leuk om te zien, die versierde huizen!

In de buurt (Zoetermeer) wordt er een groot Halloween feest gehouden, maar daar ga ik nooit heen. Ik ben echt zo'n schijterd wat dat betreft, ik vind dat veel te eng :o

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:05

thuis niet zoveel op wat pompoenen na, maar vanuit de rijvereniging organiseer ik een halloween puzzelrit.
Mensen gaan in groepjes van 2 of 3 een bosrit maken (met optioneel een stukje strand) en krijgen een vragenlijst mee.

Na afloop hebben we lekkers in stijl en wat te drinken, prijsje voor de groep die de beste antwoorden heeft en voor degene met de leukste outfit.

Er zijn twee vertrek punten dus het is wat geregel, maar meestal zijn de puzzeltochten heel gezellig en heeft iedereen de grootste lol.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 12:03

Ik twijfelde om foto’s online te zetten maar ach waarom ook niet juist leuk elkaar inspireren.
Tis wel van meerdere jaren en foto’s van de tuin met opstellingen heb ik niet want foto vallen vaak zo tegen omdat het te donker is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 12:05

Ik vind Halloween fantastisch :D Helaas gebeurt er hier weinig tot niks mee.
Probeer wel ieder jaar met een vriendin een Halloween film te kijken en dan maken we hapjes in die stijl. En als het goed is dit jaar Halloween foto's maken van m'n hond. :))

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 12:42

Wow Chinniz, wat gaaf die foto's! :wow: Jullie pakken het echt uitgebreid aan!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 13:20

Thanks!
Vind het ook echt leuk om te doen al vallen er ook wel eens wat woorden die niet zo netjes zijn omdat dingen in mn hoofd beter kloppen als de praktijk :')
Dat graf is een bewegend graf en had dus eerst een verkeerde motor gekocht waardoor het een adhd graf was en het zo hard draaide dat alles eraf vloog :+
Nu met volgende project bezig maar zie dat die foto er nog niet bij staat.
Afbeelding

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 13:26

Geen Halloween hier, wel Sint Maarten op 11 november.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 14:27

cinniz123 schreef:
Dat graf is een bewegend graf en had dus eerst een verkeerde motor gekocht waardoor het een adhd graf was...

:') :')

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 18:53

Adhd graf :+ die had ik willen zien. Zal later deze week eens mijn erker op de foto zetten. Al zit dit jaar het tijd en geld in de menwagen versieren

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-24 19:44

Wat een super leuke foto's hier! Die met die hondjes vond ik zo cute ook echt!

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 21:34

Ja, wij doen hier nu sinds een aantal jaar trouw elke keer mee. De eerste keer kwam ik er spontaan achter en had ik twee dagen van tevoren alleen snel wat snoep ingeslagen. Een handvol verkleedde kids aan de deur was een verademing in de periode waar COVID maatregelen en lockdowns afliepen.

Inmiddels staan er bakken snoep en fruit (die laatste wordt hier vaker gepakt...) steken er knoken uit de brievenbus en hangt er spinnenrag in het portiek, ben ik van top tot teen verkleed als heks en mijn honden dragen vleermuisvleugels.

Natuurlijk is dit snoepfeest ver verwijderd van Samhain, waar ik voorheen in alle stilte aandacht aan kon geven. Maar hier in de randstad is Sint Maarten niet zo levendig en Halloween brengt de buurt bij elkaar.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 14:02

Wij doen ook mee! Zal morgen wat foto’s maken.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 16:43

Gister bij ons in de wijk halloween gehad en was weer super tof!
Helaas deed mn graf niet wat ie moest doen maar te weinig tijd om te fiksen omdat er 4 in de schmink moesten.
Vanmorgen in het licht zag ik gelijk wat het probleem was dus volgend jaar een nieuwe poging.

Afbeelding

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 19:06

Wow cinniz, je hebt er echt werk van gemaakt. Erg leuk.

Hier hebben we het op vrijdagavond gevierd.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 19:08

Ja elk jaar maar vind het ook echt leuk om te doen <3
Hoop dat er nog mensen hun foto’s plaatsen :)