Waterdichte wandellaarzen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Waterdichte wandellaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 16:03

Mijn Horka's blijken helaas niet goed waterdicht te zijn, dus na een uurtje wandelen door (hoog) gras en blubber met de honden heb ik natte sokken -O-

Wie kan me echt goede waterdichte (!!!) wandellaarzen aanraden?
Graag gevoerd, goed voetbed en enige stevigheid/ondersteuning, ik moet er echt goed op kunnen wandelen.
Edit: ik zoek smalle laarzen!

Oh, en voor wie nog warme bruinleren Horka's zoekt voor op stal ofzo, ik heb nog een paar ter overname haha. De laarzen op zich zijn top en goed onderhouden en de voering is ook nog goed :D
Laatst bijgewerkt door Goof op 06-10-24 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Re: Waterdichte wandellaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 16:15

Ik ben altijd enorm fan geweest van Ariat Grasmere laarzen.

Gingen meerdere winters mee, ondanks dat ik ze niet echt netjes verzorgde (voor ik ze ging dragen in de herfst maakte ik ze schoon en vette ik ze in, rest vd herfst en winter alleen afspoelen onder de tuinslang en laten opdrogen in de bijkeuken).

Ik liep hier mee op stal, ploeterde ermee door enkel diepe modder op het "pad" in de wei, reed ermee, longeerde ermee, etc.

Nooit natte voeten, tot het moment kwam dat ze versleten waren, maar dat was altijd na meerdere jaren (meer dan 4 zeker).

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 16:21

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 16:28

Ik ben helemaal gek op mijn Dubarry's. <3
Wandel er urenlang mee en zijn echt waterdicht.

De mijne waren niet gevoerd, maar heb nooit koude voeten gehad, terwijl ik dat wel gauw heb.
Stevig en goed voetbed.

Edit: ze hebben wel gevoerde laarzen.
De mijne waren het niet en ik had altijd warme voeten, zelfs met vrieskou en sneeuw.
Laatst bijgewerkt door Myfairytale op 06-10-24 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 16:52

Niet gevoerd is echt geen optie :o

Ik ga zo de tips even bekijken.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 16:54

Goof schreef:
Niet gevoerd is echt geen optie :o

Ik ga zo de tips even bekijken.

Degene die ik tipte zijn in de zomer te warm aan mijn onderbenen. Dus ik draag ze 10 maaanden per jaar.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 16:58

Ik heb van de ANWB/Human Nature waterdichte en gevoerde laarzen gehad. Waren echt topdingen,

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 17:04

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 17:06

Magellan & Mulloy, absolute aanraders. Gevoerd, solide, echt waterdicht (ook na vele jaren).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 17:47

Rubberen jachtlaarzen. Die zijn gegarandeerd waterdicht en ook geïsoleerd en met goed voetbed verkrijgbaar.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 17:50

Ik wandel veel met de honden door het bos. Ik loop in mijn Muck Boots.
Hiervoor de Ariat Grasmere en die lopen als een huis. Maar de overgang van leer naar zool gaat uiteindelijk toch lekken en ik vond het ook zonde van dat leer om er mee door de bagger te lopen. Verder vond ik schoonmaken ook niet praktisch. Leer met water afspoelen wordt het niet beter van. De Muck Boots hebben een goed voetbed en zijn waterdicht, kun je simpel onder de kraan afspoelen en megawarm in de winter.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 17:53

Ik zou ook Dubarry zeggen. Heb best snel koude voeten (lang stilstaan in de winter buiten met hondentraining) maar eigenlijk nooit koude voeten in deze laarzen. Je hebt ze ook speciaal in extra smal en extra breed. Lopen ook prettig.

Welke ik ook echt heerlijk vind lopen zijn mijn Le Chameau laarzen, dit zijn rubberen (jacht) laarzen. Hebben een top voetbed én zijn echt warm. Ik pak deze het meeste, het zijn echt m’n favoriete laarzen voor trainen en lopen met de hond.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 17:56

Welke Horka's heb je? Ik heb de Horka Greenwich, inmiddels mijn tweede paar, en ik loop er zelfs mee door de zee. Na een uurtje wandelen door blubber en nat gras heb ik nog droge voeten.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 18:50

Susanne schreef:
Ik zou ook Dubarry zeggen. Heb best snel koude voeten (lang stilstaan in de winter buiten met hondentraining) maar eigenlijk nooit koude voeten in deze laarzen. Je hebt ze ook speciaal in extra smal en extra breed. Lopen ook prettig.

Welke ik ook echt heerlijk vind lopen zijn mijn Le Chameau laarzen, dit zijn rubberen (jacht) laarzen. Hebben een top voetbed én zijn echt warm. Ik pak deze het meeste, het zijn echt m’n favoriete laarzen voor trainen en lopen met de hond.

Zijn de Le Chameau iets minder lomp uitziend dan de Muck Boot?

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:47

De Muckboot Artic Sport ll - lopen heerlijk, zijn warm en waterdicht.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:50

Ik had vroeger Muckboots en vond ze zalig lopen maar ze gingen maar 1 seizoen mee en daarvoor waren ze me te duur.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 06:52

Wintu schreef:
Susanne schreef:

Zijn de Le Chameau iets minder lomp uitziend dan de Muck Boot?

Ik heb de Muck Boot moeten googlen want die heb ik zelf niet, maar ik denk niet dat ze minder lomp zijn :')

Ze lopen wél heerlijk, zijn helemaal waterdicht en lekker warm (er zijn diverse uitvoeringen qua warmte). Ik vind ze ideaal met hondentrainen.

Deze heb ik:
Afbeelding

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 07:07

Susanne schreef:
Ik heb de Muck Boot moeten googlen want die heb ik zelf niet, maar ik denk niet dat ze minder lomp zijn :')

Ze lopen wél heerlijk, zijn helemaal waterdicht en lekker warm (er zijn diverse uitvoeringen qua warmte). Ik vind ze ideaal met hondentrainen.

Deze heb ik:
[ Afbeelding ]

Oh, die zijn inderdaad wel gaaf! Ik ben een koukleum en denk bij dat soort laarzen altijd aan koude voeten, maar dat is dus helemaal niet zo.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 07:22

Dat soort laarzen heb ik ook. Gekocht voor de jachttraining met de hond, maar ook ideaal in het bos om droge en warme voetjes te houden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 09:27

Ariat en Dubarry. Met de laatste doe ik 5 jaar dus dan is het de investering wel waard. Ik heb Muck Boot om mee uit te mesten. Maar ik vind ze dus niet lekker lopen. Dat kan natuurlijk per persoon verschillen met alle laarzen.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 11:06

Zelf heb ik al jaren, de laarzen van Solognac (jachtlaarzen) icm wollen sokken, maakte ik wandelingen mee van± 10-15 km. Zitten goed. Afgelopen jaar heb ik jachtschoenen van Aigle gehaald, zitten ook goed en zijn waterdicht. Lijken wel een beetje op een werkschoen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-24 11:30

8nnemiek schreef:
Welke Horka's heb je? Ik heb de Horka Greenwich, inmiddels mijn tweede paar, en ik loop er zelfs mee door de zee. Na een uurtje wandelen door blubber en nat gras heb ik nog droge voeten.

Ja, deze heb ik inderdaad. Volgens mij heb ik ze nu 2 seizoenen gedragen, maar eigenlijk waren ze vorig jaar al niet meer waterdicht helaas. Ik had goede hoop, ze waren er duur genoeg voor.

Dank voor alle tips.
De Ariat grasmere zijn echt hoge laarzen, ik zoek ze iets lager.
Die Woodwalker lady is wel iets wat ik zoek, maar ook wel echt hoog.
Dubarry's vind ik echt te prijzig, die sla ik even over. Magellan & Mulloy ook. Wel fijne half hoge modellen.
ANWB zit hier in de buurt, daar kan ik inderdaad wel een keer gaan kijken.
Muckboots lijken me fijn.

Ik heb even gezocht op 'rubberen jachtlaarzen' en kwam uit bij deze van Decathlon:
https://www.decathlon.nl/p/warme-rubber ... WART_GRIJS
Ik denk dat ik deze eens ga proberen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 11:34

Nadeel van dat soort laarzen is dat die sokken altijd mee naar buiten komen met het uittrekken, maar voor die prijs het proberen waard.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-24 11:38

Nou, als dat het enige is overleef ik het wel denk ik. Als ik maar droge voeten houd en goed kan lopen.

Varenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 11:49

Zoo adventure? Die heb ik, ik vind het voetbed ideaal! Lekker warm en heel erg waterdicht! Ze zijn niet supermooi. Maar wel een slagje goedkoper dan bijv.Dubarry.