Handigheidjes in de auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Florenc

Handigheidjes in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 09:53

Ik heb een nieuwe (tweedehandse) auto die na verloop van tijd basic gaat omgebouwd worden tot mini campertje. Denk aan gebruik voor weekendjes weg, langere dagtripjes. Mijn vorige auto was een behoorlijke chaos, en ik vergat altijd alles. Dus ik wil nu graag een grote organizer op de passagierszetel (90% van de tijd rij ik alleen), met alle belangrijke essentials in voor dagelijks gebruik. Dus: wat hebben jullie standaard als 'handigheidje' in de wagen liggen?

Ik denk voorlopig aan:
Een paraplu
Een poncho
Oplaadkabeltjes (alle formaten)
Wc rol
Potje met cash geld
Labello
Deo

Waar denken jullie aan?

Foaly

Re: Handigheidjes in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 09:55

Flesje water en wat te eten, sowieso.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 09:57

Paracetamol, pen en papier

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 09:57

Een EHBO kit, wat plastic handschoentjes voor bij het tanken, wat gereedschap en kleine onderdeeltjes voor reparaties onderweg die ik zelf kan doen en verder ligt er helemaal niks in de auto. Ik heb alles altijd in mijn handtas zitten. Als ik ergens een hekel aan het is het troep in mijn auto.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 09:58

Oeh leuk! Ik heb ook een opvouwbare tandenborstel, reisformaat tandpasta, reserve lampjes voor de auto en een zaklamp. Ik heb in de kofferbak altijd een fles water liggen

Edit: ook een deken in de kofferbak. Ik legde ‘m erin en dacht: die ga ik nooit gebruiken. Maar die is al meerdere keren serieus van pas gekomen! In de winter ben ik een keer in de nacht gestrand en wat was ik er toen blij mee
Laatst bijgewerkt door Serendipity1 op 02-10-24 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 09:59

Oh ja, idd een mini EHBO kit. Dus paracetamol of ibu en pleisters, tampons of maandverband, rennies, dat soort spul.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 10:05

Een warme jas of deken.

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 10:06

Paar pakjes zakdoeken en een rol vuilniszakjes, erg handig voor alle losse troepjes. Ik heb ook altijd een losse fleece deken op de achterbank.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 10:09

Dettol/handenontsmettingsmiddel/handzeeplotion voor tussentijdse stops zonder mogelijkheid om handen te wassen ;)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 10:23

Parkeerschijf. Emergency hammer om je ruit in te slaan als je in de plomp rijdt. De rest is bijzaak. Zélfs je telefoonoplader.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 10:24

Dahlia85 schreef:
Paracetamol, pen en papier

Papier en potlood. Een potlood doet het altijd, een pen niet. Oh ja, toch een pen, mocht je een schade formulier moeten invullen. Dat mag niet met potlood. Dus potlood en pen.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 10:43

Ibbel schreef:
Parkeerschijf. Emergency hammer om je ruit in te slaan als je in de plomp rijdt. De rest is bijzaak. Zélfs je telefoonoplader.

Tuurlijk is de rest bijzaak, maar het gaat em mij nu net even om die 'rest' zo georganiseerd mogelijk te houden :j

Ik zie hier al een aantal dingen voorbij komen die super handig zijn (alles eigenlijk :') ), ideaal!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 10:45

Een krijtje binnen handbereik. Mocht je een botsing meemaken/zien, dan kun je meteen het kenteken op je dashboard schrijven. Dit heeft mij ooit geholpen bij een botsing met doorrijden.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 10:50

Deken, olie, ruitensproeiervloeistof, water, ijskrabbers, ramenwissertje, desinfecterende doekjes, ehbo set, doos latex handschoenen, zonnebril, oplaadkabel telefoon, zo'n oplaad ding voor in je sigaretten aansteker, setje reserve lampjes

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 10:54

Extra setje (warme) en droge kleding. :)

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 11:00

een reflecterend vestje. (eventueel voor iedere passagier eentje. In sommige landen is dat ook verplicht)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 11:12

Naast een aantal dingen die al genoemd zijn: een paar handdoeken in verschillende formaten. Een grote fluffy handdoek is lekker warm als deken maar neemt ook water op en dat doen dekens vaak niet. En een klein handdoek is ideaal om even iets af te drogen. Natte voeten (van kind, hond, etc), of iets waar je op wil zitten zoals een bankje of een glijbaan. Als kan je voor die glijbaan misschien beter eerst je wisser gebruiken.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 11:20

Polly schreef:
Deken, olie, ruitensproeiervloeistof, water, ijskrabbers, ramenwissertje, desinfecterende doekjes, ehbo set, doos latex handschoenen, zonnebril, oplaadkabel telefoon, zo'n oplaad ding voor in je sigaretten aansteker, setje reserve lampjes

:j en ducttape, wd-40, kabelbinders, een tang en een schroevendraaier, zo'n opgevouwen tasje voor als ik toch onverwacht boodschappen ga doen, schoonmaakdoekjes voor mn gezicht en handen, zonnebrandcreme, startkabels, en mn wandelschoenen. Naast nog paardenspullen. :=

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 11:22

Heb 's winters altijd dekens of extra jassen. Sjaal en muts en handschoenen.
Verder EHBO set, geld, water....

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 11:25

Naast alles wat genoemd is, vervang de stoffen matten voor rubberen all weather matten.. zeker als je ook wil slapen in de auto.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 11:27

Een lifehammer.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 11:31

Unwritten schreef:
Naast alles wat genoemd is, vervang de stoffen matten voor rubberen all weather matten.. zeker als je ook wil slapen in de auto.

Goeie tip! Heb ik ook gedaan.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 11:34

Gisteren nog een hele discussie gehad over de lifehammer, het schijnt dat veel automerken het glas dus niet kapot te krijgen is daarmee, als je auto uitgerust is met gelaagd glas doet de lifehammer niets. Dat zijn meer merken dan ik dacht, onze beide auto's hebben dit dus. Volvo, Skoda, Mercedes, Tesla, BMW waar ik het van weet, zullen wellicht nog wel meer merken zijn.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 11:54

Yessy schreef:
Naast een aantal dingen die al genoemd zijn: een paar handdoeken in verschillende formaten. Een grote fluffy handdoek is lekker warm als deken maar neemt ook water op en dat doen dekens vaak niet. En een klein handdoek is ideaal om even iets af te drogen. Natte voeten (van kind, hond, etc), of iets waar je op wil zitten zoals een bankje of een glijbaan. Als kan je voor die glijbaan misschien beter eerst je wisser gebruiken.

Voor een nat bankje gebruik ik gewoon een plastic tasje om op te gaan zitten :j

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 11:59

Reservewiel, krik, reflectiehesje, startkabels, zo'n driehoek ding, ductape, parkeerschijf, veiligheidshamer ding, reservelampjes, een pen, fles water, pakje droge crackers..