Sim only abonnement gek data verbruik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Natasja22

Sim only abonnement gek data verbruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 16:56

Misschien iemand ervaring met dat er opeens in 1 dag meer dan 5000 mb van mijn data verbruikt zou zijn, terwijl ik normaal meer dan genoeg data per maand over heb.
Gisterenavond zag ik in mijn spam een e-mail van Lebara dat ik buiten de bundel zat.
Dus ben ik gaan kijken hoe dat zat en blijkt 8 dagen geleden in 1 keer meer dan 5000 mb gebruikt te zijn.
Mijn normaal gebruik is nooit zo hoog. Ik heb de klantenservice al gebeld, maar helaas zijn ze daar niet echt klantvriendelijk blijkbaar en lukte het niet om uitleg te krijgen over waar die data dan voor gebruikt is.
Ik heb dus geen flauw idee hoe dit zou kunnen, ik ben dus ook niet zo iemand die constant op haar telefoon zit. Ik gebruik hem bijvoorbeeld voor de routeplanner tijdens het autorijden, wat whatsappen en soms wat op Facebook lezen., maar doe er geen gekke dingen mee.

FrNo

Re: Sim only abonnement gek data verbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 17:00

Niet gehackt ofzo?
Onbekend nummer opgenomen?

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 17:02

Onbekende nummers neem ik eigenlijk nooit op. (Die spreken maar wat in)
Is er er een manier waarop ik uit kan vinden of ik gehackt ben?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 17:04

Kwestie van de verbruiksgegevens opvragen bij je provider.
Bij Lebara kun je toch ook inloggen en dit inzien?
Laatst bijgewerkt door Dees op 23-09-24 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 17:04

Ik kan op mijn telefoon wel in zien welke app de meeste data heeft verbruikt volgens mij, als je dat kunt je dat inzien kun je daar een uitschieter in vinden misschien?

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 17:05

Heb je een keer je wifi uit laten staan op werk of thuis? Dat die niet verbonden is?

Is mij weleens gebeurt en onopgemerkt gegaan, waardoor als je alles doet je veel kan verbruiken. Al moet ik zeggen dat 5000 mb wel heel veel is. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 17:09

Is dat wel een echte mail van de provider? Staat het op je account ook dat je zoveel gebruikt hebt?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 17:16

Als je Samsung hebt zoek dan op gegevensgebruik bij de instellingen. Dan zie je precies hoeveel data je waaraan hebt gebruikt.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 17:31

Dees schreef:
Kwestie van de verbruiksgegevens opvragen bij je provider.
Bij Lebara kun je toch ook inloggen en dit inzien?

Dat heb ik gekeken via de app maar dan staat er alleen dat er 8 dagen geleden zoveel gebruikt is en daarom heb de klantenservice gebeld maar daar kreeg ik ook geen extra informatie (alleen dat ze mij niet kon helpen)

via mobiele data verbruik van mijn telefoon wordt ik ook niet veel wijzer want die geeft niet per maand aan maar het totaal van 3 jaar per app

Ik heb mijn WiFi altijd aan staan

Ik heb voor mijn werk een andere telefoon deze is echt alleen voor privé

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 17:32

Ik zou nog eens de klantenservice bellen en dan hopen dat je iemand aan de lijn krijgt die je wel kan helpen.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 17:33

MarlindeRooz schreef:
Is dat wel een echte mail van de provider? Staat het op je account ook dat je zoveel gebruikt hebt?

Ik heb nergens op geklikt in de e-mail en toen ik via de Lebara app ging checken was mijn data inderdaad op dus wel een echte e-mail van Lebara.
Laatst bijgewerkt door Natasja22 op 23-09-24 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 17:34

Das raar, hier geeft hij precies aan welke app mijn date heeft gebruikt.

Hier kreeg ik van de zomer ineens een melding van mijn telefoon, dat ik in een korte tijd veel data had gebruikt...vreemd want heb wifi.
Nou die lag er mooi ff uit en ik keek net wat filmpjes

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 17:42

DuoPenotti schreef:
Das raar, hier geeft hij precies aan welke app mijn date heeft gebruikt.

Hier kreeg ik van de zomer ineens een melding van mijn telefoon, dat ik in een korte tijd veel data had gebruikt...vreemd want heb wifi.
Nou die lag er mooi ff uit en ik keek net wat filmpjes

Ik kon zelf nergens een internetstoring vinden op die datum (meestal staat dat ook wel op de plaatselijke Facebook of dan werken de apparaten met alleen WiFi niet meer van mijn dochters dat hoor ik dan meestal gelijk :') )

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 17:42

Ik kan het wel onder gegevens verbruik zien, of iig ongeveer.
Gewoon via de instellingen van mn telefoon.

Heb 1 x gehad met de rituals app dat er zomaar 2 gb weg was.
Gelijk maar uitgeschakeld :=

Of mss dat je dat je WiFi aan stond maar was dat niet zo?
Insta verbruikt veel data. Heb ook wel eens netflix aangehad zonder dat mn WiFi aan stond, ging ook heel hard.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 17:51

Foto’s geüpload naar de cloud buiten wifi?
Heb ik ook eens gehad, was meteen door m’n bundel heen.
Als je dat bijv automatisch aan hebt staan.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 17:51

Providers kunnen alleen zien wanneer en hoeveel er qua data is gebruikt. Niet waaraan het op is gegaan. Heeft te maken met privacy.

Wat voor merk telefoon heb je? Afhankelijk daarvan kan je mogelijk inzien waaraan het verbruik is opgegaan. Kan inderdaad dat de WiFi is uitgevallen en je hierdoor veel verbruikt hebt. Je kan dit soms ook niet eens merken als je aan hebt staan dat je een slechte WiFi verbinding met je mobiele data automatisch opvangt.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 17:54

Je kan via je telefoon -> instellingen -> iets van mobiele netwerken instellen en zien wat je per maand hebt verbruikt, maar ook waar aan.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 23:26

__Leonie schreef:
Providers kunnen alleen zien wanneer en hoeveel er qua data is gebruikt. Niet waaraan het op is gegaan. Heeft te maken met privacy.

Wat voor merk telefoon heb je? Afhankelijk daarvan kan je mogelijk inzien waaraan het verbruik is opgegaan. Kan inderdaad dat de WiFi is uitgevallen en je hierdoor veel verbruikt hebt. Je kan dit soms ook niet eens merken als je aan hebt staan dat je een slechte WiFi verbinding met je mobiele data automatisch opvangt.

Ik heb een IPhone.
Zou het dan echt zo snel gaan met een beetje appen en Facebook kijken?

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 23:27

Barbabientje schreef:
Foto’s geüpload naar de cloud buiten wifi?
Heb ik ook eens gehad, was meteen door m’n bundel heen.
Als je dat bijv automatisch aan hebt staan.

Dat kwam ik toevallig tegen bij instellingen en dat staat niet aan dus dit gaat alleen via WiFi

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 23:32

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 23:41

Bowo schreef:
Facebook zuigt wel veel data, zeker als je door de reels en andere filmpjes gaat scrollen.

Maar je kunt als het goed is ook wel dingen vinden in je instellingen.

https://id.nl/huis-en-entertainment/mob ... ontroleren

Als je dit volgt, kan je dan de periode aanpassen?

Dan maar inderdaad elke maand resettten dan kan ik het verbruik controleren en waar het dan vandaan zou komen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 01:02

Ik heb dit een keer met simonly en mijn dochter gehad.

Slaapt op zolder, had iets op de achtergrond van de telefoon aanstaan en binnen een nacht had ik een rekening van 50 euro! Ik denk dat de WiFi even niet pakte.

Ik heb ze gebeld met weinig succes hoor. Enige wat ik kon achterhalen was wanneer het gebeurde en hoeveel verbruik er geweest was in die tijd.

Janken!!!!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 02:49

Natasja22 schreef:
__Leonie schreef:

Ik heb een IPhone.

Een iPhone geeft per app aan waar en hoeveel data er verbruikt wordt, dus dit kan je zo voor jezelf inkijken. Er zijn genoeg apps die, zeker op de achtergrond met Refresh aan, redelijk wat data gebruiken. Kwestie van in je Instellingen kijken, checken welke app het is en hier op letten.

(Instellingen > Mobiele Data > Verbruik)

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 08:53

Natasja22 schreef:
__Leonie schreef:

Ik heb een IPhone.

Nee 5GB gaat niet zo snel met bovenstaande dingen. Dat zie je meer bij streamen of automatisch updates.

Kijk vooral even in de onderstaande link. Om dit te voorkomen is het belangrijk dat WiFi assistentie uit staat. Ook staat daar meer info hoe je kan voorkomen dat je ICloud je data leegtrekt.
https://www.iculture.nl/gids/extreem-da ... omen-tips/

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 08:57

Ik heb dit ook meermalen gehad met een simonly abbo. Niet van Lebara, maar simyo. Ik had niks aan mijn instellingen veranderd maar toch gebeurde dit af en toe. Een keer is het gecompenseerd, maar daarna had ik gewoon pech. Ben toen overgestapt op kpn en geen rare verbruikskosten meer gehad