Welkomstpakket verhuizing broer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Welkomstpakket verhuizing broer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 14:39

Hi Bokt!

Welke creatieveling kan mij helpen?

As zaterdag heb ik een housewarming van mijn broer & (zwangere) vriendin. Nu had ik het idee om een welkomstpakketje te maken met wat bonnen van lokale ondernemers om ze 'welkom' te heten in ons dorp (ik woon in het dorp waar zij heengaan, ze komen van het naastgelegen dorp dus heel nieuw zijn ze ook weer niet in de omgeving).

Maar alleen bonnen is ook zo saai :D hebben jullie nog leuke ideeën om eraan toe te voegen? Mijn collega kwam al met een geluksboompje, zo'n idee vind ik super leuk maar ze hebben al gigantisch veel groen in huis. Een schilderij met de coordinaten van het dorp hebben ze ook al. Een naamplaatje voor het nieuwe huis is ook heel leuk maar we weten natuurlijk nog niet hoe de baby gaat heten.
Mag ook iets 'simpels' zijn zoals een flesje wijn, maar ja, met een zwangere vriendin schiet dat ook een beetje het doel voorbij :')

Alvast bedankt _/-\o_

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 14:41

Wat een leuk idee!

Een borrelplank gegraveerd met een tekening van een huis en hun namen erop?

Ik weet niet wat de levertijd nu is, maar ik weet dat zij dit bijvoorbeeld mooi kunnen doen:

https://www.handmadehout.nl/

Edit:

Zoiets dan

Afbeelding

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 14:51

Is er niet in de plaatselijke boekhandel een boekje over de geschiedenis van het dorp/ de streek? En dan een lokaal biertje/ koekje/ zoiets erbij.

MarliesV

Re: Welkomstpakket verhuizing broer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 14:54

Als ze een tuin hebben kan je ook nog een mooi boompje of zo geven voor buiten ipv binnen. En dan de bonnen bv er in hangen (geldboom met bonnetjes ipv geld ;-) )

Maar bon van de bakker met een pakje koeken, bon van de kaasboer met een kaasje enz? Of wordt het dan te gek qua bedrag?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 14:55

Roosch schreef:
Wat een leuk idee!

Een borrelplank gegraveerd met een tekening van een huis en hun namen erop?

Ik weet niet wat de levertijd nu is, maar ik weet dat zij dit bijvoorbeeld mooi kunnen doen:

https://www.handmadehout.nl/

Edit:

Zoiets dan

[ Afbeelding ]

Super leuk maar ook borrelplanken hebben ze al genoeg!
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 16-09-24 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 14:56

jowien schreef:
Is er niet in de plaatselijke boekhandel een boekje over de geschiedenis van het dorp/ de streek? En dan een lokaal biertje/ koekje/ zoiets erbij.

Dat gaan ze echt niet lezen gok ik haha. Alcohol dus niet ivm zwangere vriendin.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 14:59

MarliesV schreef:
Als ze een tuin hebben kan je ook nog een mooi boompje of zo geven voor buiten ipv binnen. En dan de bonnen bv er in hangen (geldboom met bonnetjes ipv geld ;-) )

Maar bon van de bakker met een pakje koeken, bon van de kaasboer met een kaasje enz? Of wordt het dan te gek qua bedrag?

Ja zoiets is ook altijd nog leuk maar ik zoek nog even iets 'specialers'! Ze hebben wel een tuin maar ivm nieuwbouwwoning is dat nog 1 zandbak :Y)
Qua bedrag zijn we vrij flexibel, we doen het met zijn vieren.

Alvast bedankt voor de ideeën <3

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 14:59

Die plaatselijke cadeaubonnen is leuk, persoonlijke bon erbij voor avondje oppassen zodat zij met de cadeaubon uit eten kunnen?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 15:01

BigOne schreef:
Die plaatselijke cadeaubonnen is leuk, persoonlijke bon erbij voor avondje oppassen zodat zij met de cadeaubon uit eten kunnen?

Het zijn cadeaubonnen van winkels haha. En een bon erbij is leuk maar ik zoek juist iets erbij als opvulling in het pakketje :j

manonutjuh

Re: Welkomstpakket verhuizing broer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 15:04

Van die dingen om het huis baby proof te maken: dopjes om het stopcontact dicht te zetten, van die dingetjes om een lade dicht te houden

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 15:08

Leuk idee. Ik zou er alleen rekening mee houden dat ze een soortgelijk pakket mogelijk ook van de gemeente toegestuurd kunnen krijgen. De keren dat ik naar een nieuwe gemeente ben verhuisd kreeg ik in elk geval een welkomstpakket met cadeaubonnen van lokale ondernemers en kaarten van de omgeving enzo. Dus misschien wordt dat dan dubbel op. Ik denk dat je dan beter voor iets in hun huis of tuin kunt gaan. Misschien iets voor in de babykamer?

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 15:08

Ik zou op Etsy kijken en dan wat hun hobby’s zijn. Je kan bijna alles laten graferen en personaliseren, een plaat met foto (muziek), een eigen krant, zakmes (en dan voor haar iets anders), echt vanalles :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 15:10

Wat ik heel erg zou waarderen, zeker met een nieuwbouwhuis en de enorme bult met werk desnoods een hele voorraad maaltijden. Hetzij zelf gemaakt hetzij gekocht. Zet desnoods een leenvriezer in de berging zodat ze alleen hoeven op te warmen na een lange vermoeiende dag met werk. Dat samen met wat lokale bonnen. Ik weet dat veel gemeentes ook zelf pakketten hebben met info en korting hier en daar. Wat picopico zegt. Ik heb ze alleen altijd zelf moeten ophalen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 15:16

Autumnn schreef:
BigOne schreef:

Het zijn cadeaubonnen van winkels haha. En een bon erbij is leuk maar ik zoek juist iets erbij als opvulling in het pakketje :j

Zit er geen enkel restaurant dan? Daar een bon van erbij?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 15:22

karuna schreef:
Wat ik heel erg zou waarderen, zeker met een nieuwbouwhuis en de enorme bult met werk desnoods een hele voorraad maaltijden. Hetzij zelf gemaakt hetzij gekocht. Zet desnoods een leenvriezer in de berging zodat ze alleen hoeven op te warmen na een lange vermoeiende dag met werk. Dat samen met wat lokale bonnen. Ik weet dat veel gemeentes ook zelf pakketten hebben met info en korting hier en daar. Wat picopico zegt. Ik heb ze alleen altijd zelf moeten ophalen

Ook een leuk idee maar onderhand is al het werk al gedaan en het huis klaar :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 15:24

BigOne schreef:
Zit er geen enkel restaurant dan? Daar een bon van erbij?

Tuurlijk zitten daar wel restaurants maar daar ga ik geen bon van geven. Ik wil juist een 'product' in het pakket doen

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 15:25

Picopico schreef:
Leuk idee. Ik zou er alleen rekening mee houden dat ze een soortgelijk pakket mogelijk ook van de gemeente toegestuurd kunnen krijgen. De keren dat ik naar een nieuwe gemeente ben verhuisd kreeg ik in elk geval een welkomstpakket met cadeaubonnen van lokale ondernemers en kaarten van de omgeving enzo. Dus misschien wordt dat dan dubbel op. Ik denk dat je dan beter voor iets in hun huis of tuin kunt gaan. Misschien iets voor in de babykamer?

Van deze winkels krijg je geen bonnen (ook wij zijn daarheen verhuisd namelijk haha).
Voor de babykamer komt binnenkort een babyshower dus dat krijgen ze dan <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 15:25

senna21

Een soort eerste hulp - doos met waardebonnen. En daarin aanbieden om een keer te koken, high tea, een muurtje te schilderen, onkruid wieden, op te passen, etc. etc.

Foaly

Idd naast de bon van elke winkel nog een lokaal product (of sample van een product) van die winkel?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 15:26

KikiCelinevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 15:27

Ik weet niet wat ze leuk vinden maar aangezien het aardig herfstig wordt iets in die trant? Ik dacht zelf aan een geurkaars (ik heb zelf nu een woodwick kaars die ook een knisperend geluid maken zoals een haardvuur), een setje om warme choco te maken (die blokjes chocolade), verwenkoffie of thee.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 15:27

Foaly schreef:
Idd naast de bon van elke winkel nog een lokaal product (of sample van een product) van die winkel?

Dit is ook een leuk idee om te doen! Hoewel van de ijsjeswinkel wordt misschien lastig :Y)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 15:29

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 15:49

Autumnn schreef:
karuna schreef:

Ook een leuk idee maar onderhand is al het werk al gedaan en het huis klaar :D

Lading eten is ook heel fijn rond de geboorte :j