Verjaardagsmaaltijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Verjaardagsmaaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-24 22:25

Ieder jaar vind ik het weer een uitdaging. Binnenkort verjaardag van de oudste en meestal blijft iedereen wel eten.

Ik vind het leuk om uit te pakken en ik brn niet slecht in de keuken dus ik wil wel een goede maaltijd kunnen neerzetten. Maar ik wil ook niet een volledige verjaardag in de keuken doorbrengen.

Ik verwacht een man of 15/20 en een stuk of 6 kinderen.

Hhilde

Re: Verjaardagsmaaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 22:34

Mijn moeder maakt altijd soep met broodjes. Die broodjes belegd ze vlak voor het eten en de soep zet ze al eerder klaar, alleen even opwarmen. Eventueel meerdere soorten soep.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 22:34

Moet het echt een avondmaaltijd zijn of soort buffetje?

Heel grote pan pasta bolognese doet het hier altijd wel goed. Het recept van Miljuschka vind ik erg lekker.

En voor onze zomerverjaardagen maak ik altijd meerdere salades; couscous, pasta etc. En broodjes met smeersels, piccolinis, gazpacho en zulk soortige dingen.

Voor de kids broodjes knakworst of kant en klaar pannenkoeken.

Je kan evt ook bv kipkluifjes 2 dagen laten marineren en op de dag braden in de oven.
Of soep van tevoren maken en opwarmen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 22:36

Lekkere tapas maken? Kan je bordjes, glaasjes vullen en dingen preppen voor de oven en ev frituur
Geef je een rondje glaasjes, rondje ovenhapje, rondje bordjes, rondje frituurdingetje (of gewoon allemaal koud kan ook)
Kleine slaatjes, soep, mini tostis uit de oven, avocado mousse, …

Jess_Ashlinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 22:37

Wij doen vaak 2 soorten soep, diverse (harde) broodjes en beleg. Vaak is dat al teveel na alle hapjes en taart _O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-24 22:38

Buffet of maaltijd is beide prima.

Suggesties nu in mijn hoofd zijn een grote Paella met tapashapjes ernaast of een soort bbqbuffetje met Broodjes pulled pork en wat hapjes ernaast.

Vorig jaar had ik allemaal verschillende uitgebreide borrelplanken gemaakt en keer ervoor hadden we een uitgebreide lunch met broodjes met luxe belegsoorten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 22:40

Friet!

Sorry :D

En zoiets als richting Indisch.
Van te voren maken en vaak goed op te warmen zonder smaakverlies.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-24 22:44

Friet had ik vorig jaar inderdaad. Kleine puntzakjes in een toffe standaard. Goede aanvulling, een zak friet erbij is altijd goed voor kinderen :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 22:45

Ik had de laatste keer dat ik mijn verjaardag vierde een pan met hachee, aardappelen, rijst, rode kool en daarnaast een pan met erwtensoep.

Tja het was koud buiten. Het vulde goed en ging bijna schoon op :')

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 22:47

Ik zoek altijd wel een thema, laatst Duits met eigengemaakte worst curry broodjes en aardappelsalade.
Mexicaans met twee soorten vlees, wraps, dipsaus, Tortillachips, en zelf te vullen burrito's.
Ook wel eens kinderverjaatdag gedaan met kip, patat (halen) en Appelmoes.
En ook eens Chinees met eigengemaakte tomatensoep, nasi, kipsaté, foe Yong hai en bv mini loempia's. Maar ook wel eens 2 of 3csoorten stamppot bedacht.

Een thema verzinnen en daar wat dingen om heen verzinnen (alles zelf, deels kant en klaar of afhaal afhankelijk van de tijd die je zelf hebt) helpt mij vaak wel iets bedenken.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 22:52

Hier was het met de zomerverjaardagen bbq en de verjaardagen met niet-bbq weer een grote pan goedgevulde groentesoep en stokbrood met kruidenboter, roomkaas etc.
En soms nog kippenvleugels, slaschotels (huzaren, rundvlees, zalm oid) oid erbij.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 23:40

Ik doe vaak broodjes met zelfgemaakt beleg. Bijvoorbeeld pulled Chicken, eiersalade, tonijnsalade. Kan je van te voren maken, desnoods even nog warm maken op moment zelf.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 23:46

Gourmetten!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 23:54

Favoriet hier is lopend buffet met pannenkoeken. Ik bak de dag vooraf dan de stapels pannenkoeken, die verwarm ik dan op de feestdag per stapel tussen 2 borden in de magnetron.
Het lopend buffet kan je met van allerlei lekkers vullen. Bijvoorbeeld shoarma met zelfgemaakte knoflooksaus, zelf gemaakte ragout, gekruide kipstukjes, biefstukpuntjes, pannenkoek-hotdog, plakken appel,of gemengd fruit, uitgebakken ontbijtspek, div. soorten kaas (bij ons doen ze die dan zelf nog even in de magnetron om te smelten), gegrilde groentes, eigenlijk kan er vanalles op. Er staat dan ook altijd poedersuiker, stroop, pasta en pindakaas voor erop. En als toetje kun je nog door met pannenkoek met warme kersen, bolletje ijs en slagroom. Of met warme banaan met gesmolten chocolade.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 08:01

Wat een horror, hier zou ik niet eens aan beginnen. :')
No way dat ik voor 20 personen ga koken. En sowieso wil ik al niet zoveel mensen over de vloer, dan ben ik na 5 minuten al gek. Ik zou de groep meenemen hier naar het dorpshuis zodat ik geen zooi heb en daar een buffet laten cateren.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 08:10

Mexicaans. Zet op tafel: wraps, gewokte groente (koriander los er bij), bonen, gehakt prutje, sla, tomaten, kaas, nacho’s salda en volle yoghurt. Iedereen kan maken wat hij wil.
Oh en guacamole.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 08:12

Ik ben van de simpele variant vaak. Grote pan soep maken en dan wat Hamburgers bakken en Bolletjes erbij. Gaat er bij iedereen wel in.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 08:13

Hier vaak broodjes die men zelf kon vullen en met soep. Ooit 1 keer wraps met kip krokant schnitzels die ze zelf mocht vullen, dat was een minder succes. Mijn ene broertje is in augustus jarig dan werd er altijd gebarbecued. Vaak in de regen onder een parasol.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 08:18

Stamppot buffet of pasta buffet zijn beide avondmaaltijden die je van te voren goed kunt voorbereiden en op de dag zelf alleen hoeft op te warmen.

En die hier ook in de smaak vallen.

Of een pan met basis tomatensoep en er talloze bijgerechten bij, waarmee mensen hun soep naar eigen smaak kunnen aanvullen. De soep maak ik vega, bijgerechten kunnen dan hamreepjes en/of gehaktballetjes zijn, maar ook lente ui, geraspte kaas, cottage cheese of crème fraîche, evt gefrituurde of gebakken uien.

En dan stokbrood erbij met lekkere smeersels, al dan niet zelf gemaakt.
Kruidenboter, hummus, tapenade, eiersalade, etc.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 08:19

Wij hebben net onze verjaardagen samen gevierd. Dan gaat standaard de bbq aan, pastasalade erbij, friet bakken, had 2 kiprollades op het spit gemaakt met wat andere mooie grote stukken vlees, alles gesneden en op tafel gezet, borden en bestek erbij en lekker zelf op laten scheppen. Veel kan je voorbereiden, alleen even het vlees en de friet maken en dan kan je er zelf ook weer lekker bij zijn.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 08:34

Tja, ik bestel graag pizza :+ . Verschillende soorten en al in punten gesneden, alles open op tafel en iedereen pakken wat hij wil. Ik vind het al zonde dat ik op een verjaardag mensen niet spreek omdat ik koffie en borrel aan het pakken ben, ik wil echt niet in de keuken staan.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 08:57

Zo gezellig en leuk zulke verjaardagen! Wij doen het ook altijd op deze manier. Afgelopen jaar hadden we broodjes met kip kebab en pulled pork. Allebei van de bbq gemaakt (dat kan de dag vooraf al en dan vacuüm verpakken). De pulled pork deden we dan in een pan heet water opwarmen en de chicken kebab hebben we nog even op de bbq opgewarmd dacht ik. En dan stokbrood, pitabroodjes, bolletjes en pastasalade erbij! Het jaar ervoor hadden we ipv kip kebab geloof ik pulled chicken en ook wat stokjes saté.

Qua pastasalade is dit altijd een topper:
Vlinderpasta
Crème fraiche
Pesto
Spekjes
Paprika
Komkommer
Tomaat
Rucola

Ik vind de Mexicaanse tip hierboven ook een goede. Misschien doen wij dat komend jaar wel! :P

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 08:59

Herkenbaar, best gezellig als er mensen blijven eten en om ze dan ook iets lekkers voor te schotelen!
Ik had afgelopen verjaardag een parelcouscous salade gemaakt, grotendeels vantevoren bereid en op laatste moment nog wat toegevoegd. Melanzane uit de oven, ook vantevoren voorbereid en al klaargezet in ovenschaal, dus kwestie van in de oven schuiven en terug naar je gasten. Daarbij nog een quiche en dan wat losse dingen erbij, stokbrood met smeersels, kaasplankje, fruit. Viel goed in de smaak!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 09:43

Wij doen bij zowel de zomerverjaardag van de oudste als de winterverjaardag van de jongste de bbq aan. Vaak lekker kipsaté, broodjes hamburger en broodjes knakworst voor de kinderen. Salade, stokbroodje en rauwkost erbij. De mannen staan lekker bij de bbq te klooien, het is makkelijk en iedereen vindt het lekker.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 10:03

Een Mexicaanse taco/wrap/nacho bar