Inhoud kerstpakket

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roosje78

Inhoud kerstpakket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 11:54

Beste bokkers,

Graag zou ik jullie input willen hebben. Dit jaar mag ik samen met een aantal andere collega's het kerstpakket uitzoeken! Super leuk, maar wat hebben we veel ideeën!

Eisen: sowieso duurzaam en de levensmiddelen worden levensmiddelen die je ook in de supermarkt kunt kopen. Denk aan Clipper thee en chocolade van Tony.

Maar, en nu komt het, we willen er ook een duurzaam product aan toevoegen. Denk aan een dekentje, een pan, een fotolijstje. Alleen, hier zijn de mogelijkheden zo enorm!

Wat zouden jullie nu echt leuk vinden?

Het budget voor dit product ligt tussen de 12,50 en 20 euro.

Nickeltje

Re: Inhoud kerstpakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 11:57

Mijn man heeft bij zijn bedrijf de mogelijkheid gekregen om aan te geven dat hij zijn kerstpakket niet hoeft en dat het bedrag naar een goed doel gestort mag worden, waarbij hij zelf keuze heeft uit 4 goede doelen...
Dit wordt nu al uitgevraagd zodat het bedrijf het correcte aantal kerstpakketten kan bestellen.

Los van jouw vraag over inhoud, zou ik dat zelf als werknemer ook een enorm mooie optie vinden.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 12:01

Die optie zit er bij ons ook bij.

We hebben drie opties:
- alleen levensmiddelen
- levensmiddelen met een product
- goed doel

De eerste twee krijgen een cryptische omschrijving, zodat je niet weet wat je echt gaat krijgen.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:05

Moeilijke vraag, bijna elk product is stijl/smaakgevoelig en als mensen er niks aan hebben is het ook niet erg duurzaam natuurlijk. Ik zou dus voor iets gaan wat zo neutraal mogelijk is.
Misschien een mooie set (niet geur!) kaarsen? Ik denk dat die bij vrijwel iedereen wel gebruikt worden met kerst.
Stichting waar ik werk heeft ook wel eens een insectenhotel of vogelhuisje gegeven samen met wat vogelvoer, dat viel goed in de smaak. Iedereen was de maanden erna foto’s aan het delen van vogeltjes op tuin en balkon. Maar dat moet wel een beetje passen bij je bedrijf. Als je allemaal studenten in dienst hebt is het niks :D

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:11

Mijn man krijgt elk jaar een optie uit meerdere pakketten met levensmiddelen en dan iets wat daarbij "past", bv drankpakket met wijnglazen, airfryer met beslag voor kroketten e.d., een waterdichte tas met eten om te picknicken enz enz.

Ikzelf heb een keer thermosfles/kan gekregen en een broodtrommel, die ik beiden niet gebruik. Ook een keer een handbagagekoffer, die kwam wel goed van pas! Beetje jammer dat er heel groot (lelijk) logo van het bedrijf op stond toen :+ , gelukkig was die er af te pulken. Boodschappentassen ook al een paar keer gehad. Ohja en een tosti ijzer ook eens gehad!

Ikzelf zou eigenlijk niet weten waar ik nou echt "blij" van zou worden mbt een kerstpakket...

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:13

Een dopper?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:13

Gewoon een bon/tegoedpunten en een hele grote keuze.

Hier worden al kaarsen genoemd, die worden hier nooit gebruikt..
Ik vind vaak het idee leuk, maar ik heb eigenlijk nog nooit iets daadwerkelijk gebruikt..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:15

Een produkt wel of niet erbij zou ik echt goed omschrijven. Ik vind die produkten altijd zo zonde van het geld, want je gebruikt ze toch niet 9 van de 10 keer. Ik heb al eens een onbruikbare rugtas gekregen, gemaakt van gerecylde flessen, leuk bedacht, maar je kon er niets mee. Een keer zat het pakket in een doos die je ook als krukje kon gebruiken. Leuk, maar het blijft karton, dus tja, niemand die er echt op gaat zitten. Ik heb de doos als geschenkverpakking doorgegeven door er een kado voor een ander weer in te stoppen. Dus het is niet direct bij oud-papier gegaan.
Er zat een keer een spelletjespakket in, dus de zoveelste mens-erger-je-niet, en dat doe ik juist wel, ik ben totaal geen spelletjesmens. En die doos met spelletjes als dammen e.d. raakte ik aan de straatstenen niet kwijt toen ik het gratis aanbood, dus is letterlijk in de container gegaan.
En een keer bamboe hapjesschalen. Ik leg hapjes altijd op een gewoon bord. Dus die kastvulling is ook weer weggegaan.
Ik zou dus echt duidelijk maken dat je een produkt er bij wilt doen, want sommigen kunnen het vast wel waarderen, maar anderen niet. En als het toch niet bruikbaar is voor de persoon die het krijgt, dan is het niet echt duurzaam meer natuurlijk.

Goed doel is prima. Die keuze heb je bij ons vaak ook.

En alleen levensmiddelen is ook goed.
En doe je er dan bijvoorbeeld losse thee bij, dan zou ik er ook een niet al te dure theebol bij doen. Die heeft niet iedereen. Je hebt ook theezakjes die je zelf kunt vullen, maar die zijn natuurlijk weer minder duurzaam.

Ik zou blij worden van een kerstpakket met heel normale dingen die de meeste mensen lusten zoals een pakket om pasta te maken, thee, wijn, chocolade. Dan doe je er voor de kids winegums bij, die lusten volwassenen ook vaak wel. En dat soort dingen. En dan niet de duurste merken, gewoon wat overal te koop is. Zodra het in een kerstverpakking zit betaal je daar ook weer voor en dat vind ik ook altijd zonde.

Een bon om ergens wat uit te zoeken weet ik niet. Vorig jaar kregen we dat. Het idee was leuk, je had best veel keuze, maar de winkels die je bij bijvoorbeeld Pluimen of Tintelingen hebt zijn altijd heel beperkt. Het is dan al snel een moetje. Ik heb bijvoorbeeld een paar Skechers gekocht van mijn Tintelingenbon die ik had omgezet naar een Fashioncheque, en de schoenen heb ik nog niet gedragen, maar de bon zou anders verlopen. Dus het is in de toekomst wel nuttig, maar ook een fashioncheque is maar beperkt inwisselbaar, winkels als Decathlon, of Scapino doen er niet aan mee. De Bristol wel, maar die sloot ineens toen de bon tegen z'n einddatum liep.

Bedenk wel dat je het nooit iedereen naar de zin kunt maken, maar met levensmiddelen die de meeste personen wel lusten zit je vaak toch wel goed.
Laatst bijgewerkt door germie op 29-08-24 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:17

Dopper, broodtrommel, yoghurtbeker (wordt bij ons op kantoor jaren later nog veel gebruikt), vogelvoerhuisje van recyclemateriaal, flowerbombs. Ik zit ook in het team wat de kerstpakketten uitzoekt sinds een jaar. Wij hebben wat meer budget, maar dit jaar zit er o.a. een plaid van gerecycled materiaal in. Heel leuk. Heb je al gekeken op een site als bijv. Ecomondo? Heel veel duurzame kado's, misschien doe je daar een leuk idee op?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:21

En dan noem je Dopper. Die kregen wij ook eens. Ik heb liever een drinkfles van de Decathlon, dus de Dopper is ongebruikt weggegaan.
Een plaid zou ik ook niet blij van worden, heb er nu eerst genoeg omdat ik een keer eentje kreeg met de secret santa (wordt nog gebruikt) en er nog 1 bijgekocht heb. DUs ik kan weer jaren vooruit.
Ik heb even snel op Ecomondo gekeken, maar daar zie ik echt niets waarvan ik denk 'Yes, dat kan ik gebruiken'. Of het is me te duur omdat het elders bij andere winkels goedkoper is, of ik zie het echt niet als nuttig.

Het geeft ook meteen aan hoe moeilijk het is, maar eten moeten we allemaal.

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:26

Het bedrijf waar ik werk heeft altijd eerlijke, duurzame pakketten. Alles was veganistisch en er zaten ook wat dingen in die glutenvrij of lactosevrij waren.

Ik weet niet precies meer wat erin zat, maar sowieso:
- Een Curry van SloowStoof
- Soep van de'Kleinste soep fabriek'

En het product wat erbij zat waren 2 grote luxe kommen. Er waren meerdere kleuren, dus onderling konden we ruilen.
Laatst bijgewerkt door Doedatje op 29-08-24 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:37

Houden jullie rekening met mensen met intoleranties. Want die mogen dan een groot deel alweer aan anderen doneren, omdat ze zelf vaak van alles niet mogen hebben. Geldt ook voor mensen die vegetarisch of veganistisch willen eten.

De tegoedbon die algemeen inzetbaar is, zou ik inderdaad ook veel meer waarderen. Wat dat betreft ben ik wellicht ondankbaar, maar een plaid, leuk, maar heb er genoeg. Vogelhuisjes wil ik zelf uitzoeken, zeker als je enkel een balkonnetje zou hebben. Doppers gebruik ik niet, Inmiddels een voorraad aan mokken, glazen, bekers, kommen en thermosflessen.

edit: stomme tikfout
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 29-08-24 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 12:41

Woh, wat een leuke input al!

Een tegoedbon wil de directeur niet, dus die optie valt al af.

Jullie andere ideeën ga ik nakijken!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:52

Ik heb in het verleden ontvangen en was er zeer blij mee:
Electrische pizzapan, ook zeer geschikt voor barbecue, gourmet, meenemen naar de camping etc.
Waterfles (2 verschillende keren)
Thermosbeker
Superzacht plaid (2 verschillende keren)
Rubberen platte kruik van 2l inhoud met hoes
Weekendtas groot formaat met wieltjes en uitschuifbaar handvat
Contactgrill

En ook genoeg dingen waar ik niets mee kon, zoals een paar tapasbakjes, wijn, de standaard voedselproducten, blik met 99 spelletjes en vast nog veel meer dat ik inmiddels vergeten ben. :+

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:57

Persoonlijk heb ik een enorme hekel aan dingen in het kerstpakket die je kunt bewaren. Het is nooit wat ik nodig heb, mijn smaak etc. Als ik iets nodig heb, koop ik het wel. Gevolg is dat die bewaar dingen bij de kringloop komen, achterin de kast belanden of gewoon verdwijnen. Doe mij maar een kerstpakket met alleen maar normale eetdingen of de mogelijkheid om het aan een goed doel te schenken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:59

Een keuzecadeaukaart of een webshop waar je wat voor een bepaald aantal punten mag uitkiezen.
Sterkado bijvoorbeeld of Morethangifts.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:03

Vvv-bon of iets vergelijkbaars, Intratuin cadeaukaart ofzo.
Die zijn wel vrij breed inzetbaar geloof ik of hebben een uitgebreid assortiment itt ik noem maar wat een kledingbon ofzo.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:07

TS, je kan helaas met het uitzoeken van kerstpakketten niet iedereen blij maken. Je probeert gewoon iets uit te zoeken waar je gemiddelde werknemer blij mee is.
Een duurzaam kado is vaak ook duurder. Omdat er aandacht is besteed aan de grondstoffen en welk handjes het product hebben gemaakt. Ik zou juist geen plastic fles van decatlon in mijn pakket willen zien.
Wijn, chocolade en pasta zouden bij ons afvallen. Groep die niet drinkt, niet snoept en inderdaad zelf graag uitzoekt welk merk pasta ze eten. Maar als je ergens werkt met veel mensen met een laag inkomen dan kan ik mij voorstellen dat een simpel pakket met voedingsmiddelen juist erg wordt gewaardeerd. Bij ons verdienen alle collega's een prima boterham en dan kijk je naar producten die ze (hopelijk) nog niet hebben of waar in ieder geval een gezinslid blij mee zal zijn. En ook al zoek ik het pakket zelf uit, er zit vaak iets in wat ik misschien niet nodig heb/leuk vind/lust, maar waarvan we denken dat de meeste collega's het zouden willen hebben. Als ik het zelf niet gebruik geef ik het gewoon aan iemand kado.
En al dat geklaag, wees blij dat je wat krijgt. Het is een kado he...

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:11

Waarom niet een mooie grote mok?

Dat past goed bij de thee en de chocolade. :9k De mok die ik ruim 10 jaar terug heb gekrege nbij mijn kerstpakket gebruik ik ook nog steeds, omdat hij het perfecte formaat heeft.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:12

Wij hadden als richtlijnen:

- duurzaam
- leuk voor gezin én voor met vrienden
- geen drank vanwege veel islamitische medewerkers (ik drink ook geen wijn, dat belandt hier ergens achterin de kast)
- geen elektrische apparaten die iedereen al heeft, zoals een blender of een tosti-apparaat

En toen kregen we een voedselpakket met een karaoke-apparaat. Wat een miskoop. Het was duidelijk een goedkoop ding uit china waar het kerstpakkettenbedrijf goed aanverdiend had. Binnen de kortste keren waren er al heel wat kapot, de geluidskwaliteit was ruk en niemand heeft er lang iets aan gehad.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:14

Mijn man kreeg vorig jaar een 'duurzaam en bewust' voedselpakket. Allemaal rare producten: zoals koffie gemaakt van dadels en hennepmelk, henneppasta etc. Uiteindelijk is 80% van dat pakket in de vuilnisbak beland want wij eten het niet en ik kreeg het ook niet weggegeven aan anderen. We hebben wel wt geprobeerd zoals de rare chocolade uit het pakket maar het was echt vies. En dan is het idee van het pakket dus wel leuk, maar heb je er alsnog niets aan. Ik zou dus voor gewoon normale producten gaan. En bij het extra product ik heb in het verleden wel van alles gehad: een wok, een mooi groot bewaarblik (heb ik al 25 jaar ondertussen), pizza borden, een theepot, van alles. Als ik een tip mag geven, kies iets wat gewoon bruikbaar is, en geen rare grote logo's oid heeft, dan kan men het nog kado of naar de kringloop doen als het niet gebruikt gaat worden, dat is meer duurzaam dan een rare gimmick die als 'duurzaam' verkocht wordt maar uiteindelijk alleen de bedenker/maker ten goede komt.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:15

Wij hebben vorig jaar zelf een soort van winter-relax pakket samengesteld met verschillende producten. De grootste hit hierin was een hoodie deken:

https://www.bol.com/nl/nl/p/hoodie-deke ... ssQAvD_BwE

Al onze personeelsleden waren hier blij mee en er waren zelfs nog een aantal die vroegen er misschien nog hoodies over waren. Zelf heb ik hier ook praktisch gezien in overwinterd.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:32

mylittlejoy schreef:
Wij hebben vorig jaar zelf een soort van winter-relax pakket samengesteld met verschillende producten. De grootste hit hierin was een hoodie deken:

https://www.bol.com/nl/nl/p/hoodie-deke ... ssQAvD_BwE

Al onze personeelsleden waren hier blij mee en er waren zelfs nog een aantal die vroegen er misschien nog hoodies over waren. Zelf heb ik hier ook praktisch gezien in overwinterd.

Was het werkelijk 'al'? Want ik zou hier niet warm van worden zeg maar. Dit ging bij mij op marktplaats in de hoop er nog 7,50 euro voor te vangen.

Dus ook met zoiets maak je niet iedereen blij. Bruikbaar kan ik het dus ook niet noemen. Dan is een gewone plaid nog beter, die gaat bij mij op zolder en zal ooit gebruikt worden.

Het is gewoon erg moeilijk met produkten. Geef dus zeker de keuze om alleen voor levensmiddelen te gaan.
En voor mij is pasta pasta, ik vind er weinig smaakverschil in zitten tussen de verschillende merken. De saus en eventueel het vlees maken de smaak vind ik.

Als je besluit om voor glutenvrije pasta te gaan, dan zullen sommigen het waarschijnlijk ook niet eten. Ik heb in 2020 enkele dozen vol glutenvrije pasta gekregen van een instelling met dezelfde functie als de voedselbank. Zij hadden dit gekregen van de fabrikant, Bonduelle, maar de mensen wilden het niet hebben. Dus zelfs minima zijn kritisch is wat ik er mee wilde zeggen. Ik heb een groot deel doorgegeven aan mensen met glutenallergie en zelf ook wat gehouden. De laatste doosjes zijn binnenkort op. Het is zeker niet smerig of vies, alleen wat droger.
En ik heb ook een keer van iemand die bij doe voedselbank loopt een fles frambozenranja gekregen. Dat was het verkeerde merk.
Dus met voedsel ga je ook niet iedereen gelukkig maken, maar ik denk dat het aardig neutraal is.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:44

germie schreef:
Was het werkelijk 'al'? Want ik zou hier niet warm van worden zeg maar. Dit ging bij mij op marktplaats in de hoop er nog 7,50 euro voor te vangen.

Dus ook met zoiets maak je niet iedereen blij. Bruikbaar kan ik het dus ook niet noemen. Dan is een gewone plaid nog beter, die gaat bij mij op zolder en zal ooit gebruikt worden.

Ja, al. Maar wij zijn niet met z'n 50en, dus dat zal meespelen. Maar waarom gelijk zo negatief met 'voor 7,50 op MP' en 'niet bruikbaar'? Wij hadden juist een pakket samengesteld gericht op onze mensen, waar ons personeel blij van werd. Het is die persoonlijke instelling - die bij een kleiner bedrijf mogelijk is - wat juist de waardering oplevert.

Daarnaast denken wij wel over meer zaken anders van elkaar. ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:46

germie schreef:
Een bon om ergens wat uit te zoeken weet ik niet. (...) Dus het is in de toekomst wel nuttig, maar ook een fashioncheque is maar beperkt inwisselbaar, winkels als Decathlon, of Scapino doen er niet aan mee. De Bristol wel, maar die sloot ineens toen de bon tegen z'n einddatum liep.

Stercadeau heeft hele uitgebreide opties qua cadeaubonnen en andere cadeau's waaronder Decathlon. Stercadeaubon zelf is vijf jaar geldig. En als je vijf jaar wacht met inwisselen voor die andere cadeaubon dan is die andere cadeaubon ook weer minstens een jaar geldig.

Ik ben er ook niet zo'n fan van, want ik vind nooit iets naar mijn gading en kies vaak maar iets uit om de bon niet verloren te laten gaan. Toevallig vorige week mijn bon ingewisseld voor een cadeaubon die ik weer kon omwisselen voor een andere cadeaubon waar ik een paar boeken kon bestellen die ik wilde hebben, maar dat heeft dus 8 maanden geduurd voordat ik dat had bedacht :+
Wij krijgen ze (helaas) al jaren dus ik heb ook een paar dingen thuis liggen waar ik eigenlijk niets mee doe.