Ik ben hypnosecoach/therapeut in opleiding. Ergens richting eind dit jaar ga ik starten met mijn (kleinschalige) praktijk. Ben wel al een eind met het opzetten en het digitale stuk.
Ik ben op zoek naar tips en wist niet goed of het hier paste of eigenlijk meer in het ondernemerstopic.
Waar ik tegenaanloop is dat ik straks (na marktonderzoek in mijn omgeving) een bepaalde prijs ga vragen voor een hypnosesessie.
Echter, dat is een behoorlijke prijs als je een kleine beurs hebt of vorm van uitkering. Het is (vooralsnog) niet declarabel bij de zorgverzekering dus het moet uit eigen zak komen.
Ik kan me wel voorstellen dat ook binnen die groep veel mensen hierbij gebaat zou kunnen zijn (of dat nou gaat om pijnmanagement of gewoon een selfcaremoment om het zo maar te zeggen).
Ik ben dus na aan het denken hoe ik iets voor deze groep kan betekenen, zonder aan mijn standaard prijzen te hoeven sleutelen.
Ik ga overigens niet gek veel vragen in vergelijk met de 'concurrentie'

Dingen waar ik al mee bezig ben om uit te zoeken maar misschien zie ik daar ook nog iets over het hoofd:
* (Online)sessies tegen een leuk tarief in groepjes en met een bepaald thema per sessie. Nadeel is dat je dan niet volledig af kan stemmen op de individu waardoor het mogelijk net niet het maximale effect heeft.
* Samenwerking zoeken met plaatselijke instanties om bv eens in de zoveel tijd een gratis sessie te laten weggeven/verloten door de instantie (zodat ik niet hoef te bepalen of iemand echt 'in aanmerking' zou komen).
* Vermelden dat als je een kleine beurs hebt of een uitkering, je dat bespreekbaar kunt maken. Nadeel is dan, dat er misschien makkelijk misbruik van kan worden gemaakt. Ik heb nog niet goed in beeld hoe ik dat evt wel zou kunnen filteren en misschien kan dat ook wel niet.
Ik was eens benieuwd of er nog meer dingen zijn waar ik me eens in kan verdiepen, dus brand los!