Boodschappen doen Duitsland.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valerie93

Boodschappen doen Duitsland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-24 21:33

Hoii

Ik hoop dat het goed staat.
Morgen ga ik naar Duitsland toe omgeving emmerich/kleve. Welke winkel is beter en goedkoper? Kaufland of de REWE?
ik wil kijken voor alcohol en dagelijkse boodschappen.
Voor het tanken heb ik al adresjes maar wil graag weten welke winkel beter/voordeliger is.

Bedankt alvast!!

Onali

Re: Boodschappen doen Duitsland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 21:53

Dat ligt aan de producten zelf.
Neem je A merk of het thuismerk.

Ik ga zelf altijd naar Kaufland.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-24 21:54

Onali schreef:
Dat ligt aan de producten zelf.
Neem je A merk of het thuismerk.

Ik ga zelf altijd naar Kaufland.

Fit is de 1e keer dat ik echt voor boodschappen ga. Ik ga liefste voor goedkoper dan echte a-merken

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 22:00

Rewe is de AH van Duitsland ;)
Ik zou naar Kaufland of Lidl gaan.
Penny kan ook, maar is niet overal en ik vind het vaak niet zo symapatieke winkels.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 22:38

Wij maken er vaak een 'dagje' van.
Gaan in Kleve dan naar de Aldi, Lidl en kaufland.
Ik kijk van te voren de folders na waar wat in de aanbieding is en wat het verschil is met Nederland, want zeker niet alles is goedkoper.

Ook gaan wij nog langs de DM voor de drogisterij artikelen die wel echt veel goedkoper zijn.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 22:51

Ik rij ook maandelijks naar Duitsland voor boodschappen, maak er altijd een dagje van. :)
Koeltassen in de auto met koelelementen, kratten en boodschappentassen. Heb wel een grote auto, dus ga eigenlijk altijd met mijn zus samen.
Startend eigenlijk altijd bij de DM voor de nodige verzorgingsproducten. Hier haal ik ook altijd de luiers voor mijn kinderen en aangezien ik van het gemak ben en mijn kinderen (met name de kleinste) niet altijd met de pot mee eet, haal ik hier vaak ook potjes babyvoeding (die zijn niet perse goedkoper dan in Nederland, maar wel hele andere gerechten waardoor ik meer af te wisselen heb).
Verder kijk ik altijd even waar de frisdranken in de aanbieding zijn, Lidl, Nettomarkt of Kaufland.
En dan ga ik inkopen doen. Soms dus ook wat vlees en andere aanbiedingen mee, thuis selecteer ik dan wat ik de komende dagen eet en de rest vries ik in.
Ook wasmiddel en alles is daar regelmatig in de aanbieding. En ik ben gek op de wasparels en doekjes van lenor (al is de DM eigen merk drogerdoekjes ook lekker, dus die gaan ook vaak mee), en scheelt een hoop met hier in NL.
En dan net voor het terugrijden even voltanken en op naar NL. :)
Vergeet niet de apps te downloaden, Lidl gebruikt de app die we hier in NL ook hebben maar moet je even omzetten naar Duitsland. En DM en Kaufland werkt ook met kortingscoupons. Even scannen bij de kassa met afrekenen en tada, scheelt je zo weer een duit in de portemonnee. :)

Scheelt op maandbasis zo een paar honderd euro. We gaan uiteraard in NL ook naar de winkel, maar dan voor kleine en versproducten zoals brood zegmaar.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 23:48

Edeka is ook een fijne!
Lidl/aldi ook

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 23:50

Zorg dat je de apps van de betreffende winkels hebt. Dat levert vaak extra korting op aanbiedingen op. En weet wat de producten in Nederland kosten.
Huismerk, JA! van de REWE is dik in orde.

Statiegeld in Duitsland is hoger op de meeste flessen dan hier. En de Duitse flessen kunnen alleen in Duitsland ingeleverd worden.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 00:32

Als je vaak gaat cq veel besteedt, loont het ook om een payback kaart te bestellen. Voor winkels zoals DM, penny en fressnapf. Je verkoopt wel je ziel, maar dat kun je dan weer voor korting op je bon inwisselen bij de meeste van die winkels. De app werkt helaas niet voor NL telefoons, maar via de desktop website is het ook wel goed te doen om hun coupons aan te zetten (bij DM kan je dat geloof ik zelfs via de DM app)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 06:43

Ik ga 2 x per maand gemiddeld, maar ik woon maar 20 minuten van de Duitse grens, ik ga altijd naar Karken/Heinsberg :)

Favorieten hier:

Lidl
DM
Kaufland
Norma
en af en toe Penny en Aldi

tip: download de app Prospektangebote.de

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 06:46

Volgensm mij kan je ook online folders vinden voor de aanbiedingen. Het ligt echt aan aanbiedingen ook wat goedkoper is.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 06:50

Dahlia85 schreef:
Volgensm mij kan je ook online folders vinden voor de aanbiedingen. Het ligt echt aan aanbiedingen ook wat goedkoper is.

Prospektangebote.de app, daar staan alle aanbiedingen bij elkaar :D ze hebben zeker heel veel aanbiedingen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 07:36

Rewe is erg duur vind ik. Daar ga ik alleen naar toe als ik alcohol of chocolade in de aanbieding nodig heb.

Ook bij Kaufland en andere Duitse winkels moet je wel goed op de prijzen letten en naar aanbiedingen zoeken, want lang niet alles is er goedkoper. Ik woon aan de Duitse grens, maar haal eigenlijk 90% van mijn boodschappen in Nederland :+
Duitsland vind ik fijn voor alcohol, frisdrank/sodastream, en sommige soorten groente en fruit, en diepvriesfruit. En verzorgingsartikelen van bv badedas en kneipp. Chips en pinda's zijn er dan weer heel duur :))

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 07:52

Ik rij meestal 1x in de 2 maanden naar Duitsland voor vooral tabak, drinken, vlees en uiteraard de drogisterij de DM.

Wij gaan altijd naar de Kaufland, Lidl , Aldi en dan de DM.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 07:59

8nnemiek schreef:
Rewe is erg duur vind ik. Daar ga ik alleen naar toe als ik alcohol of chocolade in de aanbieding nodig heb.

Ook bij Kaufland en andere Duitse winkels moet je wel goed op de prijzen letten en naar aanbiedingen zoeken, want lang niet alles is er goedkoper. Ik woon aan de Duitse grens, maar haal eigenlijk 90% van mijn boodschappen in Nederland :+
Duitsland vind ik fijn voor alcohol, frisdrank/sodastream, en sommige soorten groente en fruit, en diepvriesfruit. En verzorgingsartikelen van bv badedas en kneipp. Chips en pinda's zijn er dan weer heel duur :))

Voor mij zijn het de drogisterijproducten waar ik voor kom maar ook het assortiment Knor/ Maggi, waar we in Nederland een handjevol hebben heb je in Duitsland een hele wand.
Ook kwa chocolade is er veel meer keuze.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 08:28

Als je n kwartier/20 min verder rijden niet erg vind, dan ga naar Bochholt.
Daar heb je Kaufland, Lidl en Aldi op een plek.
De Kaufland daar is de Ex-Real, mooi groot en overzichtelijk.
Heel grote parkeerplaats ,even oversteken en dan heb je Lidl en Aldi naast elkaar.
En tegenover de Aldi is er ook nig een Biowinkel.

De Kaufland in Emmerich vind ik persoonlijk te rommelijk .

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 08:29

Wat een leuk topic, ik ga volgen. Van oudsher veel met mijn oma en moeder naar Duitsland geweest om boodschappen te doen, Kleve en Kevelaar met name. Was altijd een dagje uit.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 09:59

In Duitsland bij Kleve heb je ook de Trinkhut, die zit vlakbij kaufland en de DM. Bij de Trinkhut heb je de drank voor leukere prijzen, kijk van te voren in de folder er kan alsnog verschil zijn en meer korting bij de kaufland.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 10:04

Netto, Penny en Combi zijn vooralsnog de goedkoopste. Marktkauf en Edeka zijn (erg) duur, hoewel hun dierenvoer juist weer aanzienlijk goedkoper is dan wat je in Nederland betaalt. In Kleve zit naast de Edeka nog een grote drankenhal, weet ik nog. Daar ging ik voor mijzelf nooit in, maar ben een keer met iemand mee geweest. Geen idee of die er nog zit, want ben al zeker 10 jaar niet meer in Kleve geweest.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 10:10

Ik ken alleen Kaufland van die twee.

Als tip om vooral veel drinken in te slaan. Sinds de suikertaks is bijvoorbeeld een pak appelsap in Nederland soms echt 2x zo duur als bij Kaufland. Ook cola en dat soort dingen zijn een stuk goedkoper. Daarvan is het slim om van tevoren een lijstje te maken en ruimte te houden in je karretje (de winkel eindigt met het drinken en drank).

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 10:21

beert schreef:

Als tip om vooral veel drinken in te slaan. Sinds de suikertaks is bijvoorbeeld een pak appelsap in Nederland soms echt 2x zo duur als bij Kaufland. Ook cola en dat soort dingen zijn een stuk goedkoper. Daarvan is het slim om van tevoren een lijstje te maken en ruimte te houden in je karretje (de winkel eindigt met het drinken en drank).

Ik had afgelopen zaterdag bij de Lidl ingeslagen 8 x 6 flessen fris eigen merk voor 0,39 cent (1,5 liter) :')

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 11:15

Als je er toch een dagje van maakt kun je de Kaufland en de REWE allebei wel doen.
En De DM natuurlijk.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 11:21

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-24 18:21

Ik ben alweer veilig thuis en goed geslaagd!
Het is de kaufland geworden. Daarna dankzij aardige Nederlanders(die achter mij in de rij stonden) bij de trinkhut geweest. Al met al een goede dag, maar ben wel gesloopt nu haha.

Voor de mensen die nog weleens tanken in Duitsland ik kreeg de tip; de app 1-2-3 fuel downloaden daar kan je de prijzen zien!!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 18:37

beert schreef:

Kaufland bestaat ook inderdaad. Wij hebben hier de Marktkauf (onderdeel van Edeka, dacht ik).