Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Melzazu schreef:Eens met bovenstaande bokkers. Een factuur kan in principe verjaren maar dat is pas na 2 jaar of zo dus ze mogen nog factureren maar ik snap je verbazing heel erg goed zeker door het begrip dat je kreeg van de mensen achter de balie destijds.
Renee1991 schreef:Maar het één sluit het ander niet uit, toch? Ik werk in een praktijk waar we heel begripvol kunnen reageren als iemand zijn afspraak niet kan nakomen, maar dat betekent evengoed dat we het consult wel in rekening moeten brengen als het binnen 24 uur niet wordt geannuleerd.
Ik bedoel, hoe zou je het vinden als je werkgever binnen komt lopen en zegt dat je van 14 tot 15 uur even niet hoeft te werken, maar ook niet betaald krijgt, en je daarna wel weer nodig heeft?
purny schreef:Renee1991 schreef:Maar het één sluit het ander niet uit, toch? Ik werk in een praktijk waar we heel begripvol kunnen reageren als iemand zijn afspraak niet kan nakomen, maar dat betekent evengoed dat we het consult wel in rekening moeten brengen als het binnen 24 uur niet wordt geannuleerd.
Ik bedoel, hoe zou je het vinden als je werkgever binnen komt lopen en zegt dat je van 14 tot 15 uur even niet hoeft te werken, maar ook niet betaald krijgt, en je daarna wel weer nodig heeft?
Maar stel, ik heb een afspraak bij de tandarts en de tandarts wordt die dag ziek. Ik neem hiervoor vrij en de afspraak kan uiteindelijk niet doorgaan en dit hoor ik pas een uur van te voren. doordat de andere tandarts in de praktijk een volle agenda heeft kan hij mij niet behandelen.
Gaat de tandarts mij dan ook een bepaald bedrag tegemoetkomen vanwege misgelopen inkomsten?
Yessy schreef:In jouw geval zou ik ze gewoon even een belletje doen en uitleggen dat je verbaasd bent omdat ze ter plaatse aangaven dat ze geen rekening zouden sturen. Als ze voet bij stuk houden inderdaad gewoon betalen maar wie weet was er ergens een overijverige vakantiemedewerker die alle openstaande zaken heeft geregeld, maar geen weet had van jullie afspraak.
karrij schreef:Mensen die niet afbellen is ergernis nummer 1 in een praktijk. Gaat heel veel tijd en geld mee gemoeid, staan mensen niet eens bij stil. Wat als jou werkgever je 1 of 2 uur per dag niet uitbetaald , ben je ook niet blij! Kosten zijn vaak berekend op een volle werkdag!
Ik ben zelf Medisch pedicure, werk nagenoeg alleen in verpleeghuizen, dus die mensen zijn er wel, maar mijn collega's met een praktijk klagen hier steen en been over!
Mensen laten vaak gewoonweg niks horen, en als ze dan weer bellen dan willen ze wel als eerste aan de beurt zijn.
Alja schreef:Ik had begin februari een afspraak bij de tandarts voor mezelf en mijn dochter.
Ik heb die nacht buikgriep gekregen en de afspraak verder niet afgebeld omdat ik toch met mijn dochter zou gaan en ik geen 24 uur van te voren meer kon afbellen en er vanuit ging dat ik moest betalen.
Daar aangekomen heeft mijn dochter gewoon haar behandeling gehad en ik heb afgezegd