Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elineAbby123 schreef:Ik aangifte gedaan, poltie gaf aan dat het een bekende was en bemiddelen weinig zin had.
Volgende stap zou zijn schade melden bij mijn verzekering. Die doen heel moeilijk en wilde behalve uitgeven bij welke verzekeraar de dader zit eigenlijk niet helpen.
Dader is verzekerd bij een of ander vage buitenlandse verzekeraar. Deze is compleet onbereikbaar om de schade te melden of te reageren.
De dader zelf krijgt de politie telefonisch ook niet te pakken en meer gaan zij voorlopig ook niet doen totdat de zaak eventueel voorkomt ( kan in dit geval nog maanden duren omdat het natuurlijk geen prioriteit heeft). Zowel de politie als mijn verzekeraar zegt dat ze niet zoveel meer kunnen doen voor me en dat het balen is.
verootjoo schreef:elineAbby123 schreef:Ik aangifte gedaan, poltie gaf aan dat het een bekende was en bemiddelen weinig zin had.
Volgende stap zou zijn schade melden bij mijn verzekering. Die doen heel moeilijk en wilde behalve uitgeven bij welke verzekeraar de dader zit eigenlijk niet helpen.
Dader is verzekerd bij een of ander vage buitenlandse verzekeraar. Deze is compleet onbereikbaar om de schade te melden of te reageren.
De dader zelf krijgt de politie telefonisch ook niet te pakken en meer gaan zij voorlopig ook niet doen totdat de zaak eventueel voorkomt ( kan in dit geval nog maanden duren omdat het natuurlijk geen prioriteit heeft). Zowel de politie als mijn verzekeraar zegt dat ze niet zoveel meer kunnen doen voor me en dat het balen is.
Whut? De politie wordt betaald om die dader te vangen en jij betaalt je verzekering om dit bij de andere verzekering te claimen.
Wat is dit voor rare situatie, dit kan toch niet bestaan![]()
Ik zou flink je verzekering achter de broek aan zitten, hoezo ze kunnen niks doen, zijn ze helemaal gek geworden
Hoe ben je verzekerd?
belle_boef schreef:Je hebt het nummerbord van de auto die je geramd heeft maar je weet toch niet of de eigenaar van die auto ook daadwerkelijk schade heeft gereden.
Is daarmee je dader niet alsnog onbekend?
Renee1991 schreef:Vind vooral het optreden van de politie erg summier. Pak die knakker gewoon op, zeker als hij vaker zulke capriolen uithaalt.
Echt heel naar voor je, TS.. Zeker als je met zuurverdiende centen eindelijk een auto hebt kunnen kopen waar je trots op bent.
Judass schreef:Renee1991 schreef:Vind vooral het optreden van de politie erg summier. Pak die knakker gewoon op, zeker als hij vaker zulke capriolen uithaalt.
Echt heel naar voor je, TS.. Zeker als je met zuurverdiende centen eindelijk een auto hebt kunnen kopen waar je trots op bent.
En dan? Een aanhouding buiten heterdaad voor een verhoor van een verlaten plaats ongeval waar hij niet tot antwoorden verplicht is en daarna weer in vrijheid gesteld wordt? Ik denk niet dat een officier van justitie daar toestemming voor gaat geven, hoe vervelend dan ook.
Cayenne schreef:Wat een rotsituatie, TS! Wij hebben het zelf ook eens zoiets meegemaakt.
Er lag een stalen balk op de snelweg (van een vrachtwagen gevallen) en manlief kon hem niet meer ontwijken.
Gevolg: Banden en velgen kapot en wat kappen aan de voorkant ook.
We waren niet de enige met schade want er stonden nog meer auto's langs de kant die ook over de balk waren gereden.
Helaas was de vrachtwagen in kwestie doorgereden en kon het Waarborgfonds niets voor ons betekenen.
Ik hoop dat jij meer geluk hebt!
Het is zo zuur wanneer je er zelf niets aan kunt doen. Je voelt je zo machteloos en in de steek gelaten
Hieperdi schreef:Je hebt toch rechtsbijstand?
Courses schreef:Hieperdi schreef:Je hebt toch rechtsbijstand?
Ik weet niet waar dit staat, maar niet iedereen heeft een rechtsbijstandsverzekering.
TS: Ik vind het echt te bizar voor woorden dat er bekend is wie dit heeft gedaan maar dat de politie zelf aangeeft dat er niks uit voort zal komen. Je kunt dus in Nederland een auto vernielen maar besluiten je telefoon niet op te nemen en je elders verzekeren, om vervolgens nooit de consequenties te hoeven ervaren? Hele bijzondere situatie.
Ik zou persoonlijk alsnog contact opnemen met het Waarborgfonds, kan nooit kwaad om toch even informatie in te winnen.