Bedenken wat je nou weer wil eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Bedenken wat je nou weer wil eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 16:00

Geen idee waar ik dit topic moest plaatsen...

Iedere keer als mijn man en ik boodschappen gaan (of moeten) doen staan we elkaar weer zuchtend aan te kijken. Waar hebben we nu weer trek in? Wat gaan we vanavond weer eens eten?
Knettervermoeiend :')

We zijn allebei vrij makkelijke eters, geen gekke wensen of eisen of wat dan ook, maar dat bedenken iedere keer. Wat een ellende.

Herkenbaar? Hoe bedenken jullie het? Ter plekke? Maak je een planning? Koop je waar je trek in hebt? Of loop je aanbiedingen af?

Plannen doe ik niet aan, als ik er geen trek in heb ga ik gerust naar de winkel om iets anders te kopen.
Aanbiedingen aflopen doe ik ook niet. Dan moet ik die eerst allemaal nalopen, er dan een gerecht bij bedenken en dan nog naar de winkel. Teveel gedoe, geen zin in :+

Ik denk dat ik na onze vakantie eens Hello Fresh ga uitproberen, dat scheelt al wat dagen.

Ben benieuwd hoe jullie het doen!
En als je echt lekkere (en gezonde) tips hebt zijn ze welkom, ik zoek nog iets voor vanavond :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:02

Ik ga eigenlijk altijd naar de Albert Heijn en koop mijn groente en/of vlees in de bonus. En daar zoek ik dan dingen bij voor een complete maaltijd. Zo is er genoeg variatie en hoef ik niet al teveel na te denken :+

Zo eet ik bij scharrelkip in de bonus dan roerbak of gyros of sla met aardappeltjes.
Bij gehakt of pasta sauzen pasta, uit de pan of uit de oven, of lasagne.
Bij brocolli in de bonus een lekkere ovenschotel, soep of op zijn hollands met aardappels en vlees.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 19-08-24 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Tink89

Bedenken welke paar gerechten me deze week wel lekker lijken, op zondag bestellen bij AH en op maandagavond bezorgd. En dan bedenk ik elke dag wat me van het lijstje aan staat. Je kunt ook eens in de AH app de 'wat weten we vandaag' bekijken of bijvoorbeeld 'bonuskoken'. Dus niet op en neer naar de winkel, geen gesleep met boodschappen, geen ter plekke drie keer terug lopen voor toch een andere groente... ideaal!

Dieuwke_

Ik vind de verspakketten van de supermarkt echt ideaal. Alles direct in 1 pakket, soms moet er nog wat vlees bij. Hier is de traybake met krieltjes, paprika en courgette erg in trek momenteel.

Floko

Ik zweer bij verspakketten. De gesneden versie het liefst :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 16:03

Ik vind boodschappen fysiek in de winkel doen op zich geen probleem.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:03

Ik ga in de supermarkt op de versafdeling staan en dan kijk ik of er iets inspiratie geeft :+
Soms sta ik daar echt een paar minuten als een of andere zombie voor ik wat bedacht heb. Ik kan totaaaaal niet plannen, want dan heb ik toch echt helemaal geen zin in dat wat ik gekocht had :')
Dus ik sta de meeste dagen van de week in de supermarkt

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:04

Ik heb een paar standaard dingen:
Pasta bolo
Hutspot
Avg met gebakken aardappelen
Dahl
Diepvries pizza :P

Dat heb ik gewoon altijd in huis. Verder haal ik afentoe spullen voor wat anders, enchiladas broodjes pulled pork/hamburger, enzovoorts. Net wat ik tegenkom. Ergens in de week die erop komt heb ik er altijd wel een keer zin in

Suzanne F.

Ik haal altijd een beetje dezelfde dingen voor in de vriezer. Ik bekijk dan per dag wat ik eruit haal.
Soms zijn er dagen waar ik geen zin heb in eten en dan haal ik er alleen brood uit. Dan kijk ik ‘s avonds wel wat ik eet of anders alleen brood. Ik heb ook altijd soep staan, in blikjes of in de vriezer.
Hello Fresh is niks voor mij omdat ik een moeilijke eter ben, dus ik lust bijna niks van zo’n pakket.
Ik vries zelf pastasauzen in, in kleine porties, dat is ook altijd makkelijk. Verder interesseert het me niet zo als ik een paar dagen hetzelfde eet, of elke week hetzelfde.

Daihyo

Oh ja, de verspakketten zijn echt een uitkomst voor variatie.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:05

Tis alleen zo subjectief wat "echt lekker" is. Sommige mensen maken een rijst met gebakken groente prutje. Nou dat valt bij mij nooit in de categorie echt lekker.

Deze afgelopen weekend gemaakt (naja, mn vriend) en die viel bijzonder in de categorie echt lekker:
https://www.lekkervanbijons.be/recepten ... n-broccoli

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:06

Wou net zeggen, ga eens een paar weken aan de Hello Fresh.
Dan krijg je weer wat ideeen en inspiratie.

Mijn vriend vind het verschrikkelijk (maar dat is een echte boer, AVG en de rest is niks zeg maar)...ik heb er veel aan gehad. Recepten die ik echt lekker vind heb ik bewaard (dat is handig aan de kaarten die je er bij krijgt) en maak ik nog steeds regelmatig.
Zoals Pasta kip Alfredo....en zo wel meer van dat soort recepten (pizza van Naanbrood etc.).
Als je hellofresh met gratis boxen of 50% korting kunt kopen is het nog wel te doen qua kosten.
Het meeste kun je daarna gewoon zelf na maken/kopen, want de ingredienten lijsten en bereiden heb je dan al op het blaadje staan.

Meestal maak ik nu een soort week menu, daarbij probeer ik rekening te houden dat je dingen kan gebruiken een dag later omdat het niet op komt.
(bijv. vandaag een salade, morgen broodje shoarma met overgebleven sla.......vandaag Naanbroodpizza met Courgette, morgen courgette soep, beetje dat soort dingen).
Ook probeer ik dan zo te plannen dat de kort houdbare producten als eerste op gaan. Ik heb een hekel aan dagelijks boodschappen doen, dus laat meestal 1 keer per week de Jumbo komen, en de rest haal ik tussendoor nog een keer bij mocht het nodig zijn.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:07

Zelfde probleem hier.. We komen elke keer bij dezelfde gerechten uit dan.. Lastige is dat ik een lastigere eter ben. Als in dat ik geen kaas en sauzen op mayonaise basis lust. En in zoveel gerechten zit dat verwerkt.

Wat voor ons nu helpt is om altijd een paar standaard producten in huis te hebben waar we een paar gerechten mee kunnen maken. Paprika, courgette, ui en gehakt geven een prima basis voor pasta's of gevulde paprika's. Voeg er een sperzieboontje aan toe en we hebben iets van ketjap boontjes. Met een simpel groentepakketje en eieren kunnen we ook meerdere kanten op. Vegetarische nasi of een noedelsoep bijvoorbeeld. Op deze manier doen we boodschappen zonder dat we direct noodzakelijk al moeten kiezen wat het gaat worden.

Maar we zijn aan het overwegen om een soort randomizer met gerechten te maken die voor ons wat kiest. Of een grote pot met papiertjes. :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 16:08

Qimm schreef:
Ik ga in de supermarkt op de versafdeling staan en dan kijk ik of er iets inspiratie geeft :+
Soms sta ik daar echt een paar minuten als een of andere zombie voor ik wat bedacht heb. Ik kan totaaaaal niet plannen, want dan heb ik toch echt helemaal geen zin in dat wat ik gekocht had :')
Dus ik sta de meeste dagen van de week in de supermarkt

Haha, herkenbaar dus :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:08

Kijk op zondag ochtend wat de aanbiedingen zijn van de jumbo.
Maak dan een weeklijstje.
En dan gaan we samen boodschappen doen.
Veel word daar niet vanaf geweken.

Behalve dan als je alleen maar boontjes uit Marokko ziet, peultjes uit Zimbabwe -:(-
Dan terplekke kijken wat komt wel uit Nederland.

Maar ik idd vaak toch weer hetzelfde...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 16:09

Celebi schreef:
Maar we zijn aan het overwegen om een soort randomizer met gerechten te maken die voor ons wat kiest. Of een grote pot met papiertjes. :')

Ja, best een leuk idee.
Maar ik ben dan best in staat om de briefjes net zo lang terug te stoppen en nieuwe te pakken tot ik iets in handen heb waar ik dan wel trek in heb.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:13

Hier hetzelfde als Sky_AS! Wij hebben een jaar HF gehad en de lekkerste recepten bewaard. Verder eten wij 2 keer AVG, 1 keer een verspakket, in het weekend vaak een soepje/bestellen en voor de overige dagen haal ik vaak een recept van HF, maar sindskort tover ik recepten ook bij Instagram vandaan :)
Zelf heb ik ook nog een heel lijstje met recepten wat ik van Internet afhaal. Ik bedenk vaak het 'hoofdingredient' (dus kip, gehakt, vis, of rijst of pasta) en dat typ ik in op Google en er komt vaak genoeg lekkers voorbij :) ik haal ook veel bij het account van Leuke Recepten en lekkerensimpel vandaan
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 19-08-24 16:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:13

Als je op die manier uiteindelijk een briefje vindt met wat lekkers erop waar je wel zin in hebt is het uiteindelijk wel helpend. Duurt alleen even. Ik denk dat wij hetzelfde zouden zijn hoor. :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:16

Ik bedenk dat ik zin heb in (ik noem maar wat) spaghetti, kijk of ik in de vriezer nog een portie pastasaus heb, check even of ik nog spaghetti, eieren en geraspte kaas heb liggen en zo nee maak ik een boodschappenlijstje in de app vd supermarkt waar ik heen ga.
En dan ga ik naar de supermarkt om dat te halen.

Zo heb ik zondag lasagne gemaakt, hoefde alleen wat geraspte kaas te halen omdat ik zowel de lasagnebladen als pastasaus in huis had. :)

Als ik het echt ff niet weet ga ik gewoon naar de supermarkt en beslis ik ter plekke, vaak wordt het dan iets van boerensalade met naturel kippenvleugels (die ik thuis kruidt) ofzoiets. :')

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:16

Zonder aanbiedingen ben ik Toos Inspiratieloos :j

Ik kan niet bedenken wat ik ga eten.
Dus in het weekend neem ik de reclamefolders erbij.
En als ik dan bijvoorbeeld zie dat de broccoli in de aanbieding is dan weet ik wel wat ik met de broccoli ga maken.
Op die manier stel ik dan een weekmenu samen waarvoor ik dan niet de aanbiedingen haal, boodschappen bestel ik online bij 1 supermarkt.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:18

Wij zijn begonnen met Hellofresh. Maar de porties zijn nu best verkleind, waardoor we met 2 personen eigenlijk voor 3 personen moesten bestellen om voldaan te zijn. Dat werd prijzige maaltijden.

Wel hebben we alle recepten bewaard.
Nu koken we daar wat uit, en bij de PicNic heb je vaak een week menu waar wij ook wat uit halen.

Ik heb ook wel eens ingevuld bij ChatGPT of gewoon op google wat ingrediënten ingevuld.

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:19

Ik laat de boodschappen bezorgen door AH en die heeft in de app allemaal leuke recepten staan. Dan kies ik er een paar uit mijn favorieten lijst en hoef ze alleen maar te selecteren en het komt vanzelf thuis...
In het notitieblokje in mijn telefoon zet ik wat ik welke dag van plan ben te gaan eten. Maar dan moet je dus wel voor een aantal dagen je menu vastleggen. Dat vind ik heel prettig maar kan me voorstellen dat dat voor anderen niet werkt.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:19

Leuk topic!

Ik ben wel een echte planner. Met mijn man beslis ik meestal in het weekend wat we de komende week gaan eten, ook afhankelijk van de aanbiedingen. Ik vind wel dat we veel van hetzelfde eten en probeer steeds een beetje variatie erin te brengen door eens een ander gerecht te proberen. Verspakketten vind ik persoonlijk veel te duur voor wat er in het pakket zit. Dat koop ik liever los, ben ik goedkoper uit en hoef ik alleen de dingen die ik lekker vind te kopen Want er zit bijna altijd wel iets in wat ik of mijn man niet lust.

Als ik echt inspiratieloos ben (komt heel soms voor) of als bijvoorbeeld het geld bijna op is, dan zet ik wat ingredienten die ik in huis heb in de AH app en dan rolt daar vaak wel een lekker recept uit.
Laatst bijgewerkt door fohadie op 19-08-24 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:22

Ik vind dit altijd moeilijk . Mijn ouders waren echt super gaaf, want wij mochten vaak kiezen wat we wilde eten. Zolang het maar gezond was <<) .
Nu begrijp ik wel waarom :D !

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:24

sniesie schreef:
Ik laat de boodschappen bezorgen door AH en die heeft in de app allemaal leuke recepten staan. Dan kies ik er een paar uit mijn favorieten lijst en hoef ze alleen maar te selecteren en het komt vanzelf thuis...
In het notitieblokje in mijn telefoon zet ik wat ik welke dag van plan ben te gaan eten. Maar dan moet je dus wel voor een aantal dagen je menu vastleggen. Dat vind ik heel prettig maar kan me voorstellen dat dat voor anderen niet werkt.

dat doe ik dus ook, ik maak een weekmenu en kijk dan per dag waar ik zin in heb of tijd voor heb om te maken. Ik maak nu van de recepten van AH iedere week een andere quiche, daar kunnen we met z'n tweeën 2 x van eten. Ideaal!