Momenteel is dit de kamer van onze dochter van 2. Sinds haar geboorte hebben we niets aangepast behalve dat de wieg verruild is voor een ledikant. Nou zal ze binnenkort wel weer toe zijn aan een groter bed en wordt het dus tijd om de kamer een nieuwe inrichting te geven. Om dat een beetje toekomstbestendig te doen, wil ik meteen rekening houden met de eventuele komst van een tweede kindje. Ik zou het namelijk zonde vinden (en heel eerlijk: gewoon een boel gedoe) als we nu allemaal leuke meubels aanschaffen, die straks net niet handig passen. Op termijn komt er op zolder een extra slaapkamer, maar de eerste jaren zullen de kindjes (als ons een tweede gegeven wordt) moeten delen. Gelukkig is onze dochter een makkelijke slaper

Benodigdheden voor de oudste (dan kleuter):
- eenpersoonsbed
- kledingkast
- speelhoekje
Benodigdheden voor de toekomstige baby:
- ledikant (voor overdag, eerste half jaar gebruiken we 's nachts de co-sleeper)
- ladekast/commode
- badje (daar is in de badkamer en op onze eigen slaapkamer helaas geen ruimte voor)
- stoel voor voeden, knuffelen, boekje lezen
Ik dacht er aan om met een kast, gordijn of kamerscherm een scheiding te maken zodat beide kindjes wel een beetje hun eigen plekje hebben. Maar wie leg je dan het handigst dicht bij de deur? Hoe zouden jullie het doen? Alvast bedankt voor jullie input!