Ervaringen met designmeubelsnl?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Ervaringen met designmeubelsnl?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 12:39

Ik heb op 17 juli een badkamer-kast besteld bij designmeubelsnl. Een website die er, dacht ik, professioneel en prima uitziet.

Ik kwam er via google op terecht omdat ik een geschikte kast voor in mijn badkamer zocht. Dus besteld, betaald (160 euro) en er stond nergens dat er een levertijd op zat of iets, dus ik verwachtte mijn bestelling binnen een paar dagen.

Ik kreeg op de mail dezelfde dag mijn bestelbevestiging waarin stond dat mijn bestelling werd verwerkt en een overzicht van wat ik had betaald.

En daarna.. bleef het stil.

Op 22 juli heb ik maar een mailtje gestuurd met de melding dat ik nog geen verzendbevestiging had gekregen en met de vraag waar mijn kast was? Geen reactie.

Een paar dagen later heb ik geprobeerd om telefonisch contact op te nemen met het telefoonnummer dat op de website staat. Ik kreeg meteen te horen dat degene die ik probeerde te bellen niet bereikbaar was.

Ik heb vervolgens nog geprobeerd om contact te leggen via whasapp. Ook dat komt niet aan, er komt maar 1 vinkje achter mijn berichten te staan.

En nu maak ik me zorgen, waar blijft mijn kast? Het was ook nog een verjaardagscadeau van mijn vader voor mij, dus het voelt heel banketstaaf zo. Is er nog meer dat ik kan doen? Heeft iemand ervaring met deze website?

Dit is de kast waar het om gaat:

Afbeelding

En dit de website:
https://www.designmeubelsnl.nl/

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 12:55

Niet zo netjes van ze.
Dit staat er op de site over de serie waar jouw kast uit komt.
Citaat:
Collectie Asian: De meeste producten uit onze collectie Asian worden geleverd binnen een periode van 2 tot 7 werkdagen. In sommige gevallen kan het echter voorkomen dat zowel wij als de leverancier het product niet op voorraad hebben. In dit geval kan de levertijd oplopen tot 12-16 werkdagen.

Adres staat op de site dus ga er eens langs.
Groenestraat 46 te Rheden

Slechte/moeizame communicatie schijnt idd vaker voor te komen:
https://nl.trustpilot.com/review/designmeubelsnl.nl

Muronia

Re: Ervaringen met designmeubelsnl?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 13:24

Ik kon zo niet vinden uit welke serie de kast die ik besteld heb komt. In de mail wordt hij "moderne badkamerkast" genoemd.

Rheden ligt niet echt naast de deur (2 uur rijden hier vandaan). Als het echt te lang duurt en ik hoor niks,moet ik dat misschien maar doen.

Inmiddels had ik ook recensies gevonden en ik lees dat het vaak uiteindelijk wel komt, dus ik heb nog hoop, maar zo hoort dit natuurlijk niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 15:18

Ik zou zeggen blijf ze per mail en telefoon 'lastig' vallen in de hoop dat ze het zo zat worden dat ze je iig vertellen waarom het zo lang duurt!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 15:40

17 juli bestellen om dan op 22 juli een mail te sturen met "waar blijft mijn kast" is natuurlijk ook wel een beetje heftig, niet?

Niet professioneel om dan helemaal niet te reageren als meubelzaak zijnde maar na 5 dagen en een weekend mét feestdag ertussen trouwens, al zo'n mailtje sturen, vind ik ook wel gelijk kwaad bloed zetten...
Dat ze dan denken "ze bekijkt het maar en ziet wel wanneer die verschijnt", kan ik ergens wel plaatsen...

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 15:42

Little_Gift schreef:
17 juli bestellen om dan op 22 juli een mail te sturen met "waar blijft mijn kast" is natuurlijk ook wel een beetje heftig, niet?

Niet professioneel om dan helemaal niet te reageren als meubelzaak zijnde maar na 5 dagen en een weekend mét feestdag ertussen trouwens, al zo'n mailtje sturen, vind ik ook wel gelijk kwaad bloed zetten...
Dat ze dan denken "ze bekijkt het maar en ziet wel wanneer die verschijnt", kan ik ergens wel plaatsen...
Het is maar goed dat jij geen webshop hebt dan. :D

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 16:03

Waarschijnlijk wel... Maar 17 juli was een woensdag.
20 juli was weekend en 21 juli nationale feestdag... Dan de maandag daarna al zo'n mailtje versturen...

Tja ik weet niet, dat lijkt me een beetje te heftig maar goed, ik zal nog wel uit de verkeerde tijd stammen waarin we "teveel tijd gaven" zeker...

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 16:10

Nationale feestdag? In Nederland waar het overgrote deel van de bokkers, én TS ook, woont, was er geen feestdag hoor.
Ik hoop dat je kast komt TS, altijd balen als het lang duurt bij een webshop en helemaal vervelend als de communicatie uitblijft...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 16:11

Little_Gift schreef:
Waarschijnlijk wel... Maar 17 juli was een woensdag.
20 juli was weekend en 21 juli nationale feestdag... Dan de maandag daarna al zo'n mailtje versturen...

Tja ik weet niet, dat lijkt me een beetje te heftig maar goed, ik zal nog wel uit de verkeerde tijd stammen waarin we "teveel tijd gaven" zeker...

Nederland is geen België. 21 juli is geen nationale feestdag hier.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 16:12

Nou ja goed, vergissen is menselijk maar überhaupt, het was wel een zondag en dat geldt eigenlijk hetzelfde hé, ook in Nederland... Dus tja

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 18:31

Bij de KvK is geen Design Meubels bekend. Op het adres van de website is wel een ander bedrijf, Rhedens Keukenhuys.

Maar ik heb je foto even door Google Lens gehaald. Zelfde kastje bij Bol.com voor € 113,00 https://www.bol.com/nl/nl/p/badkamerkas ... 035744451/

Klinkt mij als niet zuivere koffie dat bedrijf.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 18:55

Exact dezelfde foto op Bol :wow:

Ik heb weleens nachtkastjes besteld bij een ander bedrijf, die liet het ook in Azië maken. Levertijd zo'n 8 weken. Communicatie was ook niet geweldig, maar het kwam allemaal wel.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-24 19:02

Het enige dat ik op 22 juli heb gestuurd is dit:
Hallo,

Ik heb nog geen verzendbevestiging van deze bestelling ontvangen. Ik kon op de website niet lezen dat het artikel niet voorradig zou zijn dus ik neem aan dat hij inmiddels onderweg zou moeten zijn?

Vriendelijke groet,
.....

Lijkt me helemaal geen onbeschofte mail verder. Maar reactie heb ik dus niet gehad. En de enige feestdag die we hier hadden was mijn verjaardag 24 juli :D

Ik heb de recensies ook gelezen over dit bedrijf en het blijkt dat de communicatie vaak slecht is,maar dat het uiteindelijk wel aan komt. De kwaliteit lijkt wel goed te zijn. Raar dat er een ander bedrijf op die locatie zit. Als het nog duurt, dan bel ik daar gewoon eens heen. Kijken of zij iets weten erover. Ik hoop echt dat het nog goedkomt.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 19:08

Ik zou niet teveel panikeren, ik denk niet dat dit om oplichting gaat.
Het zal wel een kwestie zijn van even geduld te oefenen, dat wel

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 19:08

Kun je hem niet wegens verlate levering annuleren en bij Bol kopen?? Is wel het eerste verdiend :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 19:15

Bij dat bedrijf waar ik het over had, was de internetnaam ook anders dan de naam bij de KvK. Het heeft veel overeenkomsten. Maar dat hetzelfde kastje voor veel minder bij Bol staat vind ik wel vreemd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 19:21

Dat dezelfde items bij andere zaken goedkoper zijn is een normaal verschijnsel en daarom loont het ook altijd om even rond te kijken.
Kijk bijv. eens op deze site spoken.io om te zien wat de verschillende winkels (USA) voor dezelfde spullen durven te vragen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 19:23

Oh dat weet ik wel, maar kennelijk laten ze het bij dezelfde leverancier maken, aangezien ze precies dezelfde foto's gebruiken. Het "speciaal voor ons bedrijf laten maken" gaat niet op lijkt het. De maker zal wel een catalogus hebben waar ze uit kunnen kiezen :D

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 19:31

Of de foto's zijn gewoon gebruikt omdat ze zelf geen foto's hebben hé, niks bij zelfde leverancier gemaakt, wel gewoon makkelijk

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 08:12

Ik verplaats dit topic naar LZP omdat het een niet-paard gerelateerde ervaring is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 09:06

Hahha, ooit teahouten meubels besteld. Zouden in augustus komen. Alleen er zat slecht weer en Ramadam tussen. Werden uiteindelijk een dag voor Kerst geleverd (met een flinke hoop poetsmiddelen, vilt en andere noodzakelijkheden).

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 09:24

Nouja dezelfde foto's kan - dit zijn foto's vanuit de leverancier. Het merk van de kast is Vasagle, een merk wat ook Leen Bakker o.a. verkoopt. Met googlen kom je de kast bij nog wel meer winkels tegen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 09:41

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:18

DubbelFun schreef:

Ik ook, maar ook bij "grotere" items zoals meubels bestaan dropshippers

Had laatst ook een leuk kastje gezien, mooi professionelle website, enz...
Maar inmiddels kijk ik altijd naar de gegevens, niet alleen levering en verzending maar juist ook kvk, enz... en ja,hoor typische gel** van "onze levrancier" en contact nr was een 06.. plus kvk ontbrak...

Dus tegenwoordig moet je gewoon gigantisch voorzichtig zijn.

Ik geloof wel, dat TS het kastje nog krijgt, hoor - alleen komt het gewoon via een omweg

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 13:32

Ik was helemaal verrast toen er net een meneer van dpd een zware doos kwam afleveren. Ik had verder niks besteld en mijn naam staat er wel op, dus dit moet mijn kast zijn *\o/* . Komend weekend hem in elkaar knutselen. Ik ben heel blij dat hij toch is gekomen :)