Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
melanie0906 schreef:Ja het is uitbuiting. Ja ook in de cao zijn er afspraken over. Nee de horeca houd er geen rekening mee en verwachten dat dit normaal is. Ik heb na ruim 10 jaar horeca daardoor besloten er een punt achter te zetten. Bazen hebben geen behoefte aan je grenzen en die staan nog net niet uit te lachen als je aangeeft dat t teveel is… Geen wonder dat zoals ik er meer mensen weggaan..
Je kan proberen te praten met de baas/leidinggevende in mijn ervaring wordt er niet geluisterd.
superpony schreef:Daarnaast vraag ik me oprecht af of je de jeugd de goede signalen meegeeft als mensen hierover vallen. Ik merk het al veel jaren, ook met personeel, dat ze met een slechte instelling komen en die toch ook wel van huis uit hebben meegekregen.
Je hoort overal; de jeugd dit, en de jeugd dat, en allemaal negatief. Maar het komt wel vaak door de ouders van die jeugd.
Wat is er slecht aan werken? Waarom moeten ze meteen rijk worden van een bijbaantje? Zie het als ene leerschool.
Sweetgirl1 schreef:Ik werk bij een fastfood keten en we hebben een dienst van 10 tot 21 en dan heb je 45 min pauze ( mag je kiezen half uur en kwartier of alles in 1 keer ) en diensten van 12 tot 9 met een half uur pauze. Maar soms is t rustig en gaan we eventjes ook babbelen en rustig aan.