Probleem met kamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Probleem met kamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 13:55

Ik heb een uitdaging. En ik denk dat het niet gaat lukken maar misschien kunnen jullie meedenken.

Ik heb een slaapkamer met 1(!) stopcontact. Die zit naast de deur. ( :roll: )

Nou had ik voordat ik dat wist de kamer al ingedeeld. Met de volgende elektrische apparaten:
- mini oven
- beeldscherm
- computer
- vriezer

Maar hoe krijg ik dat ooit voor elkaar? Want ik kan wel een verlengsnoer leggen naar de plek van het bureau maar daar komen de stekkers van de oven en vriezer niet :(

Het is een huurwoning trouwens.

De kamer:
1 dressoir met oven
2 bureau met computer en beeldscherm
3 vriezer
4 stopcontact

Afbeelding

Moonlight17

Re: Probleem met kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 13:58

Verdeler die je stopcontact meerder punten geeft en daar meerdere stekkerdozen in stoppen.
Of Stekkerdoos in Stekkerdoos

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 14:03

Niet stekkerdoos in stekkerdoos, verhoogde kans op kortsluiting (zeker met ovens en zo). Kun je de verhuurder niet vragen er een stopcontact bij te plaatsen?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 14:06

En op zeker dat constant je stoppen er uit springen als je dit alles op 1 stopcontact/ groep zet.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 14:07

Stekkerdoos in stekkerdoos is niet echt veilig inderdaad (ook al doe ik het zelf soms ook).
Wordt deze kamer je als kamer verhuurd of huur je het appartement?
als je deze kamer als kamer huurt zou ik de verhuurder om een oplossing vragen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 14:09

prompter schreef:
Niet stekkerdoos in stekkerdoos, verhoogde kans op kortsluiting (zeker met ovens en zo). Kun je de verhuurder niet vragen er een stopcontact bij te plaatsen?

Dat is op eigen kosten. Dus dan zou ik een elektricien moeten laten komen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 14:13

Ik ben vooral nieuwsgierig waarom je op je slaapkamer ook nog een vriezer en oven wilt :D Ik dacht dat het een appartement was met meerdere kamers :o

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 14:14

Maureen95 schreef:
Ik ben vooral nieuwsgierig waarom je op je slaapkamer ook nog een vriezer en oven wilt :D Ik dacht dat het een appartement was met meerdere kamers :o

De keuken is te klein voor een vriezer of oven dus ik moet ze ergens kwijt. Iedereen kent wel de keukens in sociale huur appartementen :+

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 14:15

Selina schreef:
prompter schreef:

Dat is op eigen kosten. Dus dan zou ik een elektricien moeten laten komen.

Mmmmmmm als verhuurder snap je toch ook wel dat 1 stopcontact niet voldoende is als iemand de kamer als woning gebruikt en niet puur als slaapkamer. Ik vind het persoonlijk aan de verhuurder als ik eerlijk ben aangezien ik er ook vanuit ga dat je een heel aardig bedrag betaald als huur.

Dan zou ik dus persoonlijk gewoon stekkerdoos in stekkerdoos doen en het risico nemen als ik heel eerlijk ben. Slecht advies natuurlijk....lol

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 14:17

Ik gebruik de kamer niet als woning hoor :o Het is een appartement met 3 slaapkamers en een kamer zou kantoor anno wat ik nog kwijt moest worden.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 14:20

Moonlight17 schreef:
Verdeler die je stopcontact meerder punten geeft en daar meerdere stekkerdozen in stoppen.
Of Stekkerdoos in Stekkerdoos

Absoluut niet doen, dat is brandgevaarlijk (en ik heb het van dichtbij meegemaakt dat iemand zo'n domme actie had uitgehaald met nare gevolgen).

Kan/mag er niet een extra stopcontact bijgemaakt worden, TS? Ook afhankelijk van de mogelijkheden en leeftijd van de bedrading en de meterkast uiteraard.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 14:21

Kan je de oven niet op een kastje zetten zo dicht mogelijk bij de keuken? Met een foto van je keuken kunnen we misschien iets beter meedenken.

Het is een huurwoning bij de woningbouw gok ik dan mag je niet zomaar stopcontacten erbij (laten) maken. Volgens mij moet je het doen met wat je hebt.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 14:22

Als dit allemaal uit 1 stopcontact moet komen dan krijg je toch geheid kortsluiting?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 14:22

nevica schreef:
Als dit allemaal uit 1 stopcontact moet komen dan krijg je toch geheid kortsluiting?

Daarom zou ik naar een andere oplossing zoeken.

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 14:23

In deze slaapkamer mis ik een bed. Ga je in de vriezer slapen?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 14:24

sanne1221 schreef:
In deze slaapkamer mis ik een bed. Ga je in de vriezer slapen?

Ik zeg toch in de OP dat er een bureau met computer komt? Het is dus m'n kantoor.

@Bellatrix: Jawel, mag wel, zolang je het allemaal zelf betaalt.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 14:25

Selina schreef:
Ik gebruik de kamer niet als woning hoor :o Het is een appartement met 3 slaapkamers en een kamer zou kantoor anno wat ik nog kwijt moest worden.

Ah ok ik dacht dat je alleen de kamer huurde.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 14:26

Aaah. Ja ik heb zelf ook een sociaal huur appartment en mijn oventje staat in de woonkamer. Houd er rekening mee dat je vriezer wel geluid maakt. Balen dat je keuken zo klein is -O-
Laatst bijgewerkt door Maureen95 op 16-08-24 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 14:27

Is er ook geen magnetron te plaatsen op een goede/stevige plank in de keuken bv? Aan de muur zeg maar, waar het loze ruimte in beslag neemt. Dat je die al daar kunt plaatsen ipv op een andere kamer. Maar idd wat de rest zegt, met 1 stopcontact gaat dit gewoon niet lukken allemaal ben ik bang.

Dan heb je denk ik alleen de optie om toch te kijken voor meer aansluitpunten, ook als dit op eigen kosten zou zijn - al vind ik het wel lichtelijk bizar dat de verhuurder dit soort dingen niet bekostigd - als er in de keuken echt geen enkele creativiteit mogelijk is verder en beide apparaten echt een must zijn voor je wat ik me wel kan indenken.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 16-08-24 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 14:27

Stopcontact bij laten maken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 14:28

Heeft het stopkontakt in kwestie wel aarde?? Want zo niet zou ik er helemaal geen oven/vriezer op aan willen sluiten!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 14:28

cursebreaker schreef:
Is er ook geen magnetron te plaatsen op een goede plank in de keuken bv? Aan de muur zeg maar, waar het loze ruimte in beslag neemt. Dat je die al daar kunt plaatsen ipv op een andere kamer. Maar idd wat de rest zegt, met 1 stopcontact gaat dit gewoon niet lukken allemaal ben ik bang. Dan heb je denk ik alleen de optie om toch te kijken voor meer aansluitpunten, ook als dit op eigen kosten zou zijn - al vind ik het wel lichtelijk bizar dat de verhuurder dit soort dingen niet bekostigd.

Waarom moet de verhuurder dat bekostigen? Het is een slaapkamer, in principe. Geen bijkeuken of zo.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 14:29

_San87_ schreef:
cursebreaker schreef:
Is er ook geen magnetron te plaatsen op een goede plank in de keuken bv? Aan de muur zeg maar, waar het loze ruimte in beslag neemt. Dat je die al daar kunt plaatsen ipv op een andere kamer. Maar idd wat de rest zegt, met 1 stopcontact gaat dit gewoon niet lukken allemaal ben ik bang. Dan heb je denk ik alleen de optie om toch te kijken voor meer aansluitpunten, ook als dit op eigen kosten zou zijn - al vind ik het wel lichtelijk bizar dat de verhuurder dit soort dingen niet bekostigd.

Waarom moet de verhuurder dat bekostigen? Het is een slaapkamer, in principe. Geen bijkeuken of zo.

Nee dat is ook wel waar, ik las aanvullende informatie te laat :j Al vind ik 1 stopcontact alsnog wel behoorlijk karig op zo’n kamer. Maar ik snap dat een verhuurder er ook niet vanuit gaat dat mensen daar meerdere keuken apparaten willen aansluiten waar meerdere stopcontacten voor nodig zijn.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 14:31

Maar een pc, monitor en vriezer op 1 stopcontact zou teveel zijn?
Ik heb momenteel niet echt geld voor een elektricien.

Het is een jaren 50 woning dus toen hadden mensen geen computers, telefoons die opgeladen moesten worden en alle andere dingen. Maar in 2024 wel onhandig.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 14:33

Gewoon zelf wat stopcontacten erbij maken? Dat is niet echt hogere wiskunde hoor. Stoom eraf. Huidig stopcontact er even afschroeven. Draden eraan. Draden langs de plinten trekken en op de gewenste plekken een opzet stopcontact monteren en alles aansluiten. En stroom er weer op zetten. Draden mooi wegwerken met gootjes.