Lekker open en bloot in de tuin.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Herfstblad

Lekker open en bloot in de tuin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-24 09:16

Goedemorgen!

Ik vroeg mij af of meer mensen dit hebben. Ik heb een hele leuke tuin! Ik zit er ook graag. Maar mijn tuin ligt aan een druk fietspad en is totaal in het zicht. Afschermen mag officieel niet en zou daardoor ook wel klein lijken. Maar zoals nu ik vind het heerlijk om in mijn tuin mijn ontbijtje te doen. Maar ik ga mij daar niet helemaal voor aankleden. Gewoon badjas en staart op mn net wakkere hoofd. Maar ik gok dat er al zn 7 mensen in een kwartier zijn langs gefietst. Who cares? :+

_Tarzan

Re: Lekker open en bloot in de tuin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 09:18

Boeie, hun probleem en niet de jouwe toch?! :') :+

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-24 09:20

_Tarzan schreef:
Boeie, hun probleem en niet de jouwe toch?! :') :+

Haha idd! Ik weet van vroeger in mijn ouderlijk huis (en dat was een rijtjeswoning met omsloten tuin, alleen de buurman kon je zien) dat mijn moeder dat dat echt niet deed. Eerst aankleden en dan naar buiten in de tuin. Zelfs als ze even naar de schuur moest. :+
Laatst bijgewerkt door Herfstblad op 03-08-24 09:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 09:21

Wij hadden in mijn ouderlijk huis ook zo'n tuin. Was vooral vermakelijk als we mid winter in de jacuzzi zaten en er mensen langs kwamen met de hond. Die zaten dan echt te kijken of we niet goed geworden waren zo in de kou en regen (stond onder een afdak) in bad te gaan.

Maar inderdaad: who cares. Zou er alleen niet topless gaan zonnen. :')

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 09:22

Ik ging bij de titel er vanuit dat je er in je nakie zat. Das met volle inkijk wel wat heftig denk ik. Maar je bent met ochtendjas toch bedekt? Ik vind onderbroek + bh/topje ook nog keurig trouwens hoor. Das dezelfde aantal cms als een bikini.

Overigens loop ik in mijn tuin met schutting en zonder inkijk rustig in mijn nakie. Buren moeten echt bewust gaan gluren om me te zien en dat lijkt me niet heel aanlokkelijk dus doen ze vast niet :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 09:30

Mijn tuin zit op een hoek en er ligt een parkeerplaats naast. Het is een voortuin en mag ik dus ook niet omheinen met een schutting. Er staat een haag maar die is nog niet zo vol en hoog dus ik heb ook best inkijk. Er lopen ook veel mensen met honden langs.

Ik zit gewoon in mijn tuin maar wel in kleding. := Badjes/ochtendjas heb ik niet eens en ik ga niet in mijn slaapkleding buiten zitten. Dat gaat mij wat te ver maar als een ander dat doet heb ik daar absoluut geen problemen mee. Lekker doen wat je wil.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 09:32

Vroegâh, in de tijd van Jip en Janneke, op het strand, zette je een windscherm op. Tegen de wind, als schaduw én om discreet je badpak aan- en uit te trekken. Want ja, iemand zou je jeweetwel eens kunnen zien...

Als je toch het idee hebt dat je in het zicht zit en je daar niet echt lekker bij voelt, dan zet je toch gewoon een windscherm op? En in plaats van knaloranje tentdoek, aluminium palen, scheerlijnen en haringen, koop je een rietmat en een paar palen. Zet die palen permanent naast je terras, hang die mat tussen de palen als je rustig wilt ontbijten en rol 'm weer op als je klaar bent. Geen permanente afscheiding én geen inkijk. En aan die palen kan je ook nog een paar hanging baskets hangen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 09:34

Ja precies,dat dacht ik ook!
kunt een windscherm plaatsen? Van die dingen die je op het strand ook wel ziet.
Er zijn hele simpele die je neer kunt zetten.
Die kun je ook zo weer weghalen.
Ik heb zelf zomers altijd een stapel aardappel kratjes met hoge planten er op.( tomaten in potten in mijn geval)
Dat neemt het zicht van de buren ook weg

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 10:40

Lekker in je ochtendjas buiten gaan zitten. Ik ga zelfs topless zonnen. Al ligt dat deel wel verder van 40 meter van de straat af. Mijn tuin, mijn leven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 11:11

Joh, hier zit in de buurt een nudistencamping en die lopen gewoon in hun blote flamoes/tuinslang naar de brievenbussen aan het begin van de straat.
De eerste keer stond ik daar wel vreemd bij de kijken _O-

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 11:19

Ik ga (bij wijze van) nog net niet in mijn badjas snel heen en weer naar de supermarkt als ik iets kleins nodig heb :Y). Zie nooit echt het probleem daar van in, mensen zijn toch voornamelijk met zichzelf bezig en als ze er wel wat van vinden is dat toch lekker aan hen?

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 12:03

Ik dacht bij de topic titel dat je graag bloot in je tuin wilde gaan zitten, maar in een ochtendjas zou ik zeker gewoon doen. Ik heb gelukkig een redelijk afgeschermde tuin, alleen mijn buren kunnen over/door de heg heen m'n tuin in kijken omdat die nog niet hoog/dicht genoeg is. Ik loop gewoon in m'n pyjama buiten hoor. Dat moet toch kunnen in je eigen tuin. Als iemand er last van heeft kijken ze maar de andere kant op. :+

Ik loop overigens ook gewoon in m'n pyjama naar de kliko's die ik op m'n oprit heb staan. Daar kan ik me echt niet druk om maken.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 12:53

Ik vatte dat "bloot" ook heel anders op.
Gewoon lekker in badjes van je ontbijt genieten, dat kan prima!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 13:11

Ah ja wat maakt het uit. Ik ga er ook niet vanuit dat elke passant je tuin inkijkt. En zowel, wat dan nog.
Ik hang de was buiten op in korte pyjama. En lig in bikini in de hangmat.

Het is jouw tuin en niemand hoeft daar iets van te vinden.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 13:20

ik heb dat met mijn balkon, dat is van glas, je mag er niets opplakken van de VVE. Ik zit er nooit, zit gewoon in de etalage voor alle achterburen en voorbijgangers.
Als ik 's morgen aan het werk ga in de huiskamer, ben ik ook gewoon aangekleed, want dan gaat de balkondeur even open om te luchten.
Het eerst jaar dat ik er woonde had ik van dat statische plastic geplakt en zat ik regelmatig op het balkon, maar dat moest helaas weg van de VVE

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 13:26

Morrie schreef:
ik heb dat met mijn balkon, dat is van glas, je mag er niets opplakken van de VVE. Ik zit er nooit, zit gewoon in de etalage voor alle achterburen en voorbijgangers.
Als ik 's morgen aan het werk ga in de huiskamer, ben ik ook gewoon aangekleed, want dan gaat de balkondeur even open om te luchten.
Het eerst jaar dat ik er woonde had ik van dat statische plastic geplakt en zat ik regelmatig op het balkon, maar dat moest helaas weg van de VVE

Wat een zeikerds. Rolgordijntjes kopen, die laat je naar beneden als je op je balkon gaat zitten en rol je weer op als je weggaat. Er zijn hele kleine die je onder de reling kunt hangen, kraait geen haan naar. Als je niets mag boren bevestig je ze met een tiewrap.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 14:13

Ibbel schreef:
Morrie schreef:

Wat een zeikerds. Rolgordijntjes kopen, die laat je naar beneden als je op je balkon gaat zitten en rol je weer op als je weggaat. Er zijn hele kleine die je onder de reling kunt hangen, kraait geen haan naar. Als je niets mag boren bevestig je ze met een tiewrap.

Dat zou ik ook echt oplossen met tijdelijke 'schermen' die ik alleen neerzet/uitzet/uitrol als ik er zit.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 14:50

Ik ga altijd in mn blootje in mijn niet-omheinde tuin zonnen. In principe loopt er niemand de tuin in, maar het kan wel. Is ook wel eens gebeurd. Mn vader. Zou jij niet eens wat aantrekken? Ehh pa.. just a reminder.. dit is mijn eigen tuin he? Zou jij niet even bellen als je langs wilt komen? :+
De buurman kan me trouwens ook zien vanaf zijn perceel omdat zijn pad aan mijn tuin grenst. Moet ineens het pad opgeruimd worden of de bomen daar gesnoeid worden. Nouja pech hoor. Ga me er niet druk over maken. Heb wel wat beters te doen

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 15:55

Wij zitten volledig afgeschermd, maar de buurvrouw heeft gaten in de heg gemaakt zodat ze naar ons en de paarden kan kijken. Heb wel eens foto’s gehad van mezelf die ze me appte. Ik loop als ma Flodder de paarden te verzorgen in de ochtend (ochtendjas, tijgerprint legging en klompen of werklaarzen :D ) en het zal me worst zijn.
Maar irritant vind ik het wel. Omgekeerd zien wij niks (ook geen enkele behoefte aan).

Ook irritant vind ik dat we een perceel van een hectare hebben en dat we niet 1 plek hebben waar ze ons niet kan zien. Elk jaar is de vraag waar we ons zwembadje opzetten %)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 15:59

Morrie schreef:

Ik zou daar dus juist bijzonder ongepast gekleed gaan zitten. Regelmatig. Ook luidkeels "Joehoe"en naar alle buren en uitgebreid zwaaien met veel flapperend vet. Jullie willen me kunnen zien? Prima, dan krijg je me ook te zien.

Dat, of gewoon een hele rij potplanten neerzetten. Bamboe in potten oid.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 16:02

Olympia96 schreef:
Wij zitten volledig afgeschermd, maar de buurvrouw heeft gaten in de heg gemaakt zodat ze naar ons en de paarden kan kijken.
Maar irritant vind ik het wel.
Ook irritant vind ik dat we een perceel van een hectare hebben en dat we niet 1 plek hebben waar ze ons niet kan zien. Elk jaar is de vraag waar we ons zwembadje opzetten %)

Daar zou ik snel klaar mee zijn. Tweede 'haag' maken van schaduwdoek tussen de beplanting die er al staat, op 2 meter van de haag-met-kijkgaten.
Reden als ze erom vraagt? Bescherming van je planten tegen valwinden, zon en/of vorst. Doorhalen wat niet van toepassing is.

En voor je zwembad een vaste plek kiezen en daar een vaste schutting/haag/bamboe whatever omheen zetten. Met een baldakijn van schaduwdoek ertussen als ze dan vanuit een bovenraam gaat hangen :+

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 16:07

Olympia96 schreef:
Wij zitten volledig afgeschermd, maar de buurvrouw heeft gaten in de heg gemaakt zodat ze naar ons en de paarden kan kijken. Heb wel eens foto’s gehad van mezelf die ze me appte. Ik loop als ma Flodder de paarden te verzorgen in de ochtend (ochtendjas, tijgerprint legging en klompen of werklaarzen :D ) en het zal me worst zijn.
Maar irritant vind ik het wel. Omgekeerd zien wij niks (ook geen enkele behoefte aan).

WTF? Wat is dan in vredesnaam haar bedoeling met zo'n actie? Dat ze gluurt snap ik nog enigszins (vreselijk irritant gedrag maar helaas veel teveel mensen die dat een leuk tijdverdrijf vinden) maar dat ze dan nog foto's van je gaat maken én dat naar je door gaat sturen :? |o ?! Die is echt gek.

Net als Ibbel zou ik daar trouwens zelf met beplanting/doeken wel iets tegen doen (ik heb erg veel behoefte aan NIET begluurd worden).

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-24 17:33

Olympia96 schreef:

Meen je! Dat ze misschien de paarden wil kan ik mij nog voorstellen. Maar foto's maken van jou? Daar zou ik niet blij van worden.

Ik doe eigenlijk alles in mn tuin. Ontbijten in ochtendjas, lunchen, avond eten en chillen. De tuin doen in m'n werk kloffie en dan uitgebreid op de grond zitten onkruid plukken. :') Hopelijk blijft het nog een tijdje mooi weer!

Net kwam ik thuis en ik parkeer mijn auto tegen over een flat. Op de begane grond zitten mensen ook vaak buiten in hun eigen stukje. Waren er twee mensen tegen over elkaar aan het avond eten. Het is heel klein en eigenlijk niet zn mooie plek ivm parkeerplaats, maar het zag er zo lief uit. Flesje wijn op tafel!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 18:51

Wie het niet wil zien, kijkt maar de andere kant op toch!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 08:21

Ze heeft ze niet allemaal op een rijtje (zacht uitgedrukt). Er staat een laurierhaag van zeker 2.30 hoog en 60 meter lang. En die is helemaal dicht. Afgezien van haar peepholes zeg maar. Zou afdoende moeten zijn. Ik ben zelf op strategische plekken aan het planten inderdaad. En we hebben een schutting geplaatst.

Ze zet ook vaak foto’s op insta van ons huis/stal/track. Het is een beetje een wappie. Of ik krijg een foto met de tekst ‘voert B vandaag de paarden?’ En op die foto staat mijn man in z’n ochtendjas |o

Ze wil gewoon aandacht. Terwijl ik inmiddels denk dat ze maar mooi op afstand moet blijven. Besteed er minimaal aandacht aan.

Maar écht vrij voelt het niet en dat is wel irritant als je ziet hoe wij wonen.