Nu heb ik sinds kort een werkplek gevonden, maar ik wil gewoon mijn hart even luchten.
Het voelt voor mij enorm alsof ik nu weer faal en dat niks in mijn leven vlekkeloos kan lopen.
Ik kwam met dit bedrijf in contact nadat er iemand op mijn oproep gereageerd had op internet van dat ze mensen zochten.
Ik heb contact opgenomen en het een en ander gehoord , het klonk leuk!
Dus ik gesprek gegaan. Klonk ook prima. Ik kon groeien in het bedrijf.
Ik kreeg de vraag of ik een dagje mee wou lopen om te kijken of het iets is. Dit was alleen niet mogelijk in mijn omgeving dus ik moest ik een best stukje rijden met mijn eigen auto. €25 benzine kosten.
Het was een leuk dagje meelopen.
Deze maand ben ik begonnen.
Ik kreeg een werk auto van het bedrijf, niks was op orde. Ik heb dus parkeer kosten in de stad moeten betalen op mijn eerste werkdag, van 30,-.
Mijn contract heb ik vandaag pas binnen gekregen nu ik daarom vroeg.
Werkdag 2 collega is behoorlijk negatief over het bedrijf waar ik echt van schrik.
Zo ook andere collegas in de afgelopen weken.
Ik zit er stilletjes tussen, als nieuw persoon en ik hoor het aan hoe erg ze klagen.
Ik vind het lastig. Ik zit er met een doel om uiteindelijk een eigen huisje samen met mijn vriend te kunnen kopen in de toekomst.
Ik hoor mensen alleen maar klagen dat ze in functie omhoog zijn gegaan.
Maar dat de loon nooit mee groeit en ze al 2 jaar er tegen strijden , maar als er een nieuw iemand komt krijgt deze persoon direct de juiste loon.
Het werk is relaxt waardoor ze er blijven. Maar als ze wat beters kunnen vinden doen ze dit.
Gisteren vroeg ik, of ik de benzine kosten van de proefdag terug kreeg in de eerste loon.
Ik krijg direct een deksel op mijn neus. 'nee dit declareren wij niet.'
Ik ben iemand die absoluut niet sterk in mijn schoenen staat om jaren te vechten voor iets omtrent een groot landelijk bedrijf. Wat van een Engelse rijke ondernemer is.
Ik vind het lastig om al dat negatieve te horen.
Ze hebben niet echt een cao, hun eigen en dat betekend zelf onderhandelen om jouw loon.
Dan staat het vast, en het zal niet meer echt omhoog gaan zeggen meerdere collegas.
Het bedrijf loopt ook leeg.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen ..
Ik vind het lastig om werk te vinden, en ik was zo blij dat ik iets 'serieus' had gevonden..
En nou lijkt het alsof ik toch met lege handen sta.
Ik heb net mijn opleiding niveau 2 afgerond en ik wil graag werken.
Ik wil geen uitkering..
Maar ik ben zo bang dat ik geen werk kan vinden.
Ik dacht dat ik een frisse start had.
Het gevoel dat ik faal..