Parkeerplaats voor huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angs1989

Parkeerplaats voor huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 21:54

Wij hebben afgelopen week een brief gehad dat ze de straat gaan herinrichten. Dit zou betekenen dat wij een parkeerplaats op 50cm van ons huis krijgen. Nu heb ik al op internet gezocht of dit mag? Het gaat natuurlijk veel overlast geven ivm uitlaatgassen en lampen?

Is er iemand die hier iets over weet?

Santos_05

Re: Parkeerplaats voor huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 22:25

De meeste mensen klagen dat ze geen parkeergelegenheid vlak bij huis hebben :D

Maar wat de regels zijn, geen idee. Ik denk dat verduisterende gordijnen wel handig zijn inderdaad.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 22:26

Aan welke kant van je huis? Voor je voordeur? Zijgevel?

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 22:33

Haha ik weet dat de meeste mensen klagen over geen parkeervak. Maar 50cm is wel heel dichtbij.

Inderdaad voor de voordeur. Ze houden wel netjes 1.20 aan om bij de voordeur te komen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 22:56

50 cm is bijna in je huis := Keer iemand die per ongeluk voor ipv achteruit rijdt en je hebt schade aan je gevel.

Ik vrees dat niemand ooit per gemeente vastgelegd heeft hoe dicht een parkeerterrein op een gevel mag liggen, maar met je boerenverstand vraag je je toch af hoe je zoiets kunt bedenken. Dat het niet verboden is betekent niet dat het ook een goed idee is :+

Edit/ Er is iig een minimale trottoirbreedte van 120 cm als ik even google (https://www.verkeerskunde.nl/vraag-en-a ... -vk-5-2013). Maar als er geen trottoir ligt is de vraag of je daar aanspraak op kunt maken. Als ze alleen bij je voordeur 120 cm aanhouden kan ik me goed voorstellen dat iemand die de lijnen niet zo nauw neemt bij parkeren alsnog je hele voordeur blokkeert, zoals in de link ook beschreven wordt.

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 23:14

Ik kan er op internet verder ook inderdaad niks over vinden. De straat is ook niet heel breed, busjes enz hebben nu vaak al moeite. Dus mensen zullen ver naar voren parkeren.

Mijn moeder heeft voor haar werk een jongen in een rolstoel. Dus als iemand de lijntjes niet zo nauw neemt. Kan ze niet eens naar binnen toe.

Afbeelding
Gaat om nummer 21

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 23:20

Zo, dat is wel heel dichtbij inderdaad :oo

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 00:47

Is de voordeur bij de pijl? Klopt het dat je geen voortuin hebt?

Wij hebben stoepbreedte afstand + 1 meter denk ik zo, alleen dan in file parkeren opstelling. Daar hebben we echt totaal geen last van, maar achter de voordeur zit bij ons wel een flinke hal.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 01:03

Nou, dit is wel erg dichtbij. Zou het wel goed uitzoeken. Kan mij bijna niet voorstellen dat dit zomaar mag. Is het een huurhuis of eigendom.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 05:56

Wij hebben dit ook, en ik heb totaal geen overlast ervan maar wel profijt. Heerlijk auto voor de deur met boodschappen uitladen.

Hebben wel hr++ glazen dus geen geluid.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 06:01

Als er een trottoir tussen zit, lijkt het mij dat het gewoon mag.
Je zou nog kunnen proberen bezwaar te maken vanwege de rolstoel vriendelijkheid. Maar dan zullen ze indien mogelijk de 120 naar 150 verschuiven. Dat is informatie die ik op internet kan vinden over breedte van stoep voor mindervalide.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 07:21

Zijn er geen veiligheidsvoorschriften waar ze rekening mee moeten houden denk dan aan hulpdiensten e.d. ? Als er een vreemde auto straks geparkeerd staat en je moet bijvoorbeeld met een brancard naar buiten ga je dat niet eens redden , of als je slechter ter been bent en afhankelijk bent van een rollator wordt dat allemaal wel erg krap. Als er nog een info avond komt zou ik dit zeker van te voren uitzoeken en dan kenbaar maken. En anders schriftelijk dit kenbaar maken.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 07:30

Kunnen ze de parkeerplek niet een kwartslag draaien?

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 07:36

Dat is idd erg dichtbij. Blijft er nog ruimte over om de voordeur te bereiken zónder dat je over straat moet lopen? Dat lijkt me anders wel erg gevaarlijk worden? Ik weet niet hoeveel verkeer er door de straat rijdt en hoe hard dat rijdt?

Succes!

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 08:02

Hopelijk reageer ik op iedereen. Het huis is eigendom van mijn moeder. De boom op de tekening staat er al, dus vandaar kan er waarschijnlijk niet een kwartslag gedraaid worden. Het eerste kleine streepje is een voortuin van misschien 40cm.

Er is inderdaad geen stoep om overheen te lopen, moet over de weg, is een woonwijk dus niet heel veel verkeer.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 08:08

Het lijkt wel alsof het je eigen oprit wordt....

Ik zou even navraag doen bij het juridisch loket. Als er nu een auto verkeerd parkeert, dan kun je je ramen niet eens meer lappen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 08:10

Als het een kleine woonwijk is en alle woningen hebben voldoende parking, dan wordt dit een soort van privé parking. ik zou me dan niet teveel zorgen maken, dikke kans dat je hierdoor gewoon zelf voor je voordeur kan parkeren.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 08:23

ista schreef:
Het lijkt wel alsof het je eigen oprit wordt....

Ik zou even navraag doen bij het juridisch loket. Als er nu een auto verkeerd parkeert, dan kun je je ramen niet eens meer lappen.

Of, als ik er mijn camper zou zetten, die in theorie daar mag staan maar wel overhangt, zit ik tegen de gevel van TS aan.

Ik vind dit echt een bizarre situatie, kan me haast niet voorstellen dat dit mag eigenlijk... -O- Is jullie huis koop of huur?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:10

Als hierover een besluit genomen gaat worden, kan jouw moeder bezwaar maken.

Ik zou sowieso contact opnemen met de gemeente om dit bespreekbaar te maken. Waarschijnlijk staat er in de brief ook dat je kunt reageren naar een bepaald e-mail adres?

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 09:18

Er is gisteravond een informatie avond over geweest waar inderdaad direct bezwaar is gemaakt. Ook via de mail gaan we bezwaar maken. Maar willen we graag weten wat er wel/niet mag zodat we een sterkere brief hebben.

Er worden hier ook een aantal punten genoemd die we zeker meegaan nemen, bijv de veiligheid.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:22

Van wat ik weet is dat ze bij een mindervalide woning 1m50 aan moeten houden ipv 1m20. Iig in onze gemeente. Maar de minder valide is geen bewoner van de woning? Dus weet niet of ze daar wat mee kunnen.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:56

Angs1989 schreef:
Hopelijk reageer ik op iedereen. Het huis is eigendom van mijn moeder. De boom op de tekening staat er al, dus vandaar kan er waarschijnlijk niet een kwartslag gedraaid worden. Het eerste kleine streepje is een voortuin van misschien 40cm.

Er is inderdaad geen stoep om overheen te lopen, moet over de weg, is een woonwijk dus niet heel veel verkeer.

Maar het gaat om herinrichting van de straat, dus alles gaat toch al over de kop :Y)

Parkeerplaats kwartslag draaien met dan aan lange kant huiszijde een groenperkje (geen grasstrook, want kans op hondenpoep/plasstukje, en das niet fijn, zo vlak voor huis.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 10:08

Ik heb geen idee wat wel of niet mag.
Maar kan mij goed voorstellen dat je bezwaar gaat maken.
Dit is wel erg dicht tegen je gevel.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:01

Angs1989 schreef:
Er is gisteravond een informatie avond over geweest waar inderdaad direct bezwaar is gemaakt. Ook via de mail gaan we bezwaar maken. Maar willen we graag weten wat er wel/niet mag zodat we een sterkere brief hebben.

Er worden hier ook een aantal punten genoemd die we zeker meegaan nemen, bijv de veiligheid.

Indien je moeder een rechtsbijstandsverzekering heeft dan zou ik die zeker inschakelen!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:12

Petpa schreef:
Angs1989 schreef:

Indien je moeder een rechtsbijstandsverzekering heeft dan zou ik die zeker inschakelen!

Zoiets ja. Of je parkeert op dat stukje gewoon permanent een of ander voertuig van jezelf.