Door het topic geeft je werk je voldoening, moest ik daar aan denken.
Ik heb echt bijzondere dingen meegemaakt, uittypen gaat misschien lang worden maar toch.
---
Ik werkte enkele dagen in de week als winkelbeveiliger bij een overdekt winkelcentrum. Door je apenpakkie heb je toch een soort aantrekkingskracht op sommige mensen die dan hun verhaal bij je komen doen
En ik vond die verhalen altijd interessant, een kijkje in het leven van sommige mensen.
Zo ook een verhaal van een man die moeite had met zijn schoonzoon, maar dochter had een kind bij hem dus hij moest hem wel toelaten in zijn leven, deed daar zijn best voor, maar met moeite. Probeerde naar zijn dochter te gaan als schoonzoon er niet was. Elke week vertelde hij er wel over. Hij zou hem het liefst klappen verkopen, maar ja dat zou niet slim zijn want hij had voorwaardelijk....
Dat winkelcentrum liep in een L en ik hoorde ineens grote tumult om de hoek
Ik erheen en een winkelmanager stond daar met grote moeite in alle kracht een kerel tegen te houden die de ander aan wilde gaan vallen.
De man zag mij en riep, dat is nou die schoonzoon waar ik over verteld heb, bla bla bla. Helemaal over de rooie.
Ik heb hem een soort van aan de arm gepakt en ferm gezegd: kom mee met mij, de hoek om, want je wilt niet vechten want dan zit je vast en zie je je dochter en kleinkind niet meer.
En zonder moeilijk doen liep hij als een mak schaapje mee.
Daar hebben we nog staan praten, maar het hele gebeuren was gesust.
De week erop is hij mij nog uitvoerig komen bedanken omdat ik altijd naar hem luisterde en hem nu dus uit de problemen heb gehouden.
Echt dat deed wat met mij...vond dat zo fijn dat ik dat heb kunnen doen....
---
Ik werkte als beveiliger bij de SEH, het was er enorm druk na een ongeval waar de hele familie kwam kijken of het goed ging met die persoon.
Ondertussen komt er een man van 80 binnen met zijn alleenstaande en hoogzwangere buurvrouw. Daar ging iets niet zo lekker en heeft hij haar gebracht.
Die familie had heel lief een stoeltje voor hem vrij gemaakt, maar hij zat daar toch niet zo op zijn gemakkie, dus ik had met de afdeling verloskunde geregeld dat hij daar, ook al was hij geen familie, mocht gaan zitten om het onderzoek van de vrouw af te wachten.
Ik liep met hem naar de afdeling en de man die begon zijn hele verhaal te vertellen. Zijn vrouw die was overleden maar hij eigenlijk blij was, want lijden was bespaard. En het verbaasde hem dat ik het eigenlijk wel begreep wat hij bedoelde. Ik weet niet meer hoe het gesprek uiteindelijk erop uitkwam maar met een lach en als grap vroeg hij me ten huwelijk

Zei later nog tegen m'n collega, dat hebben jullie vast nog niet gehad, ten huwelijk gevraagd worden

Maar het mooie was toen ik zei dat ik echt aan mijn ronde moest gaan beginnen, dat hij mij nooit zou vergeten, want hij had het heel fijn gevonden dat er iemand naar hem had geluisterd...
Ik heb hem aangegeven hem ook nooit te vergeten en die dankbare lach was ook echt onvergetelijk.
----
Ook verdrietige dingen
Een jongen was na een feest verongelukt. Zijn hele familie kwam toen naar het ziekenhuis. In hun mooie kleren.
En ik brak toen ik een huilende moeder naar de familie opvangkamer bracht.
Zijn neven en nichten kwamen bij ons om telefoonopladers te halen en daar hoorden we verhalen.
Dat ze bijvoorbeeld via omroepbrabant er achter kwamen dat hij verongelukt was, dus voordat de familie was ingelicht.
Echt schandalig. Ik heb tot die dag altijd gedacht dat ze het pas online zette als de familie op de hoogte was, nou niet dus.
----
Er zijn nog veel meer dingen maar dan wordt het zo lang.
Wat zijn bijzondere dingen die jullie hebben meegemaakt?