Welke bijzondere dingen heb jij meegemaakt op je werk die je nooit gaa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Welke bijzondere dingen heb jij meegemaakt op je werk die je nooit gaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-24 14:48

Welke bijzondere dingen heb jij meegemaakt op je werk die je nooit gaat vergeten?

Door het topic geeft je werk je voldoening, moest ik daar aan denken.

Ik heb echt bijzondere dingen meegemaakt, uittypen gaat misschien lang worden maar toch.
---

Ik werkte enkele dagen in de week als winkelbeveiliger bij een overdekt winkelcentrum. Door je apenpakkie heb je toch een soort aantrekkingskracht op sommige mensen die dan hun verhaal bij je komen doen
En ik vond die verhalen altijd interessant, een kijkje in het leven van sommige mensen.

Zo ook een verhaal van een man die moeite had met zijn schoonzoon, maar dochter had een kind bij hem dus hij moest hem wel toelaten in zijn leven, deed daar zijn best voor, maar met moeite. Probeerde naar zijn dochter te gaan als schoonzoon er niet was. Elke week vertelde hij er wel over. Hij zou hem het liefst klappen verkopen, maar ja dat zou niet slim zijn want hij had voorwaardelijk....

Dat winkelcentrum liep in een L en ik hoorde ineens grote tumult om de hoek
Ik erheen en een winkelmanager stond daar met grote moeite in alle kracht een kerel tegen te houden die de ander aan wilde gaan vallen.
De man zag mij en riep, dat is nou die schoonzoon waar ik over verteld heb, bla bla bla. Helemaal over de rooie.
Ik heb hem een soort van aan de arm gepakt en ferm gezegd: kom mee met mij, de hoek om, want je wilt niet vechten want dan zit je vast en zie je je dochter en kleinkind niet meer.
En zonder moeilijk doen liep hij als een mak schaapje mee.
Daar hebben we nog staan praten, maar het hele gebeuren was gesust. 
De week erop is hij mij nog uitvoerig komen bedanken omdat ik altijd naar hem luisterde en hem nu dus uit de problemen heb gehouden.
Echt dat deed wat met mij...vond dat zo fijn dat ik dat heb kunnen doen....

---

Ik werkte als beveiliger bij de SEH, het was er enorm druk na een ongeval waar de hele familie kwam kijken of het goed ging met die persoon.
Ondertussen komt er een man van 80 binnen met zijn alleenstaande en hoogzwangere buurvrouw. Daar ging iets niet zo lekker en heeft hij haar gebracht.

Die familie had heel lief een stoeltje voor hem vrij gemaakt, maar hij zat daar toch niet zo op zijn gemakkie, dus ik had met de afdeling verloskunde geregeld dat hij daar, ook al was hij geen familie, mocht gaan zitten om het onderzoek van de vrouw af te wachten.

Ik liep met hem naar de afdeling en de man die begon zijn hele verhaal te vertellen. Zijn vrouw die was overleden maar hij eigenlijk blij was, want lijden was bespaard. En het verbaasde hem dat ik het eigenlijk wel begreep wat hij bedoelde. Ik weet niet meer hoe het gesprek uiteindelijk erop uitkwam maar met een lach en als grap vroeg hij me ten huwelijk :))
Zei later nog tegen m'n collega, dat hebben jullie vast nog niet gehad, ten huwelijk gevraagd worden :P

Maar het mooie was toen ik zei dat ik echt aan mijn ronde moest gaan beginnen, dat hij mij nooit zou vergeten, want hij had het heel fijn gevonden dat er iemand naar hem had geluisterd...
Ik heb hem aangegeven hem ook nooit te vergeten en die dankbare lach was ook echt onvergetelijk.

----
Ook verdrietige dingen
Een jongen was na een feest verongelukt. Zijn hele familie kwam toen naar het ziekenhuis. In hun mooie kleren.
En ik brak toen ik een huilende moeder naar de familie opvangkamer bracht.
Zijn neven en nichten kwamen bij ons om telefoonopladers te halen en daar hoorden we verhalen.
Dat ze bijvoorbeeld via omroepbrabant er achter kwamen dat hij verongelukt was, dus voordat de familie was ingelicht.
Echt schandalig. Ik heb tot die dag altijd gedacht dat ze het pas online zette als de familie op de hoogte was, nou niet dus.

----
Er zijn nog veel meer dingen maar dan wordt het zo lang.
Wat zijn bijzondere dingen die jullie hebben meegemaakt?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 14:53

DuoPenotti schreef:
Maar het mooie was toen ik zei dat ik echt aan mijn ronde moest gaan beginnen, dat hij mij nooit zou vergeten, want hij had het heel fijn gevonden dat er iemand naar hem had geluisterd...
Ik heb hem aangegeven hem ook nooit te vergeten en die dankbare lach was ook echt onvergetelijk.

Mooi is dat he.

Ik werk al 20 jaar in het voortgezet onderwijs, dus ik kan boeken vol schrijven inmiddels.
Ik heb jaren geleden een puber gehad die om half 9 naar mijn bureau kwam en zei:"Mevrouw, ik ben net gevallen, volgens mij is mijn pink uit de kom, kan u hem even rechtzetten?".
Om vervolgens een pink in een hoek van 90 graden in mijn gezicht te duwen.

Mooie dingen, ouders die enorm dankbaar zijn. Een tienermoeder die niet wist hoe ze met haar zoon moest omgaan en mij opvoedadvies kwam vragen.
Een moeder tegen wie ik zei:"Wat een leuke zoon heeft u zeg!", die stil viel en vervolgens zei:"Dat heeft echt nog nooit een juf of meester over hem gezegd, iedereen vindt hem alleen maar lastig..."

Verdrietige dingen ook, niet al mijn leerlingen zijn nog in leven.

denisesilver

Re: Welke bijzondere dingen heb jij meegemaakt op je werk die je nooit gaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:04

Ik volg even mee. In mijn eigen werkende leven nog niet veel anecdotes opgebouwd, maar ik heb wel heel veel verhalen gehoord over de zaak van mijn ouders en van vrienden, en vind het altijd leuk om dat soort dingen te lezen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:11

Ik ga volgen!
Heb ooit een man bij mij aan de balie gehad in de autogarage. Hij kwam voorbij gefietst en stopte bij ons omdat hij zich niet lekker voelde. Zaterdagochtend, huisartsenpost letterlijk om de hoek. Dus voor meneer gebeld en nee meneer moest maar met de fiets zelf komen.
Dus ik heb hem met de auto zelf gebracht want vond het bizar dat ze niet iemand lieten komen.
Eenmaal terug op het werk zag ik een ambulance oproep op p2000.
2/3 weken later kwam meneer binnen op het werk met een mega bos bloemen… hij bleek een hartinfarct te hebben gehad en was blij dat ik hem gebracht had. Zo lief! Is nu meer als 10 jaar geleden, maar zag hem laatst nog in de supermarkt.
Volgende keer bel ik 112, dat wel :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:16

(ex-)Werkgever dat tegenover mij stond met honkbal knuppel om mij in elkaar te slaan

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:19

Wat een leuk en mooi topic!
Wat mij zo snel even te binnen schiet, ik heb een poosje als postbezorger gewerkt, en een keer regende het zo verschrikkelijk hard. Toen bezorgde ik de post bij iemand die in z’n garage bezig was en daar mocht ik van hem wel even schuilen. Zijn vrouw had toevallig net boterkoek gemaakt, en ik kreeg een stuk. Dat maakte m’n dag een stuk beter :D

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:25

Ik zat bij een vorige werkgever ook op kantoor, een transportbedrijf met eigen wagens en vervoeren zeecontainers. Ik had veel leuke maar ook minder leuke collega chauffeurs. Tja niet iedereen klikt. 1 chauffeur stond op de zaak met zijn wagen, kwam net aan, andere ving een gesprek van hem op die niet heel vriendelijk was naar mij toe. Ik wist van niets, ik zat gewoon achter mijn bureau. De chauffeur die het gesprek opgevangen had, was een vriend van mij geworden. Die was onderweg naar de zaak en toen hij het terrein op kwam, is hij naar de chauffeur gelopen die mij uitmaakte voor stuk rottend k.... vlees (er was nooit iets tussen hem en mij voorgevallen dus heel bizar). Het ging heel snel allemaal, hij kwam aanlopen, heeft waarschijnlijk iets gezegd ofzo en gaf de chauffeur die mij uitmaakte een volle kopstoot op zijn neus, ik zag alleen dit gebeuren, de ander ging op zijn knieeen natuurlijk en beiden werden geschorst...vergeet ik dus echt nooit meer. Ondank dat hij het niet had mogen doen, heb ik nooit iemand mee gemaakt die zo voor mij opgekomen is...hele vreemde situatie....

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:26

Ik had een collega die een idiote ex-man had. Ze was gescheiden (de papieren moesten nog getekend) en had al een nieuwe vriend. Als ze naar ex toe moest voor iets te regelen liet ze het altijd aan vriendinnen / collega's weten. Op een dag was ze daarheen om haar post op te halen en de werkdag erna verscheen ze niet op het werk. Toen zijn een aantal collega's naar haar huis gegaan en al snel de politie gebeld want het voelde niet pluis, geen gehoor etc. Bleek dat de ex man haar en haar vriend had vermoord en toen zelfmoord gepleegd. Dat is echt iets wat je nog lang bijblijft en angst aanjaagd ookal was je er niet direct bij (ik was zelf op vakantie toen dit gebeurde)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:36

Ik werk als trouwvideograaf, dus ik kom sowieso wel veel emotionele momenten tegen.
Ik kom mooie en bijzondere momenten tegen, zoals zo nu en dan een vlindertje die wel heel toevallig precies op de juiste plek gaat zitten tijdens een ceremonie.. Grappige momenten, zoals een bruidspaar dat door een bank zakt, of een duif die op de jurk poept :+
Ik heb eens meegemaakt dat de ringen door een enorme roofvogel werden gebracht (bruidegom was valkenier)..

Wat me altijd bij blijft is een homo huwelijk wat ik gefilmd hebt. Het bruidspaar had de film online gezet, en ik werd benaderd door een reclamebureau uit Amerika. Ze wilden een paar beelden gebruiken voor in hun reclamespot. Eerst denk je, dat is een scam := Ik ben even gaan googlen en collega's gaan vragen, en het bleek toch een echt bedrijf. Dus uiteindelijk heb ik zelf en alle mensen die te zien waren een leuk bedrag gekregen voor een paar seconden film :D
Later kwam ik het bruidspaar nog eens tegen, en dat zijn ook gewoon zo'n leuke gasten en ze waren een paar jaar later nog steeds zo blij met hun film <3

Ook minder mooie momenten natuurlijk. Eind 2019 filmde ik een bruiloft van een leuk koppel dat het feest vierde in het café/restaurant van de vader. Prachtige dag, leuke hechte familie.. En een jaar later, tijdens corona, kreeg ik bericht dat zowel hun vader, de broer van de vader als de opa waren overleden aan corona. Ze bedankte me nog een keer voor de bewegende beelden die ze nog hadden van hun familie, en hoe veel dat voor hun betekende.
Ik heb wel eens eerder bericht gekregen van bijvoorbeeld een oma die kort na een bruiloft overlijdt, maar nooit zo'n jonge mensen en zo veel in één familie. Dat was best heftig.

En ik werd op het laatste moment gebeld om een huwelijk vast te leggen van twee dames waarvan er een de diagnose kanker had gekregen. Ze was terminaal, het zou snel kunnen gaan, en ze hadden de wens om toch nog te trouwen. Dat was uiteraard ook een emotionele dag.
Het mooie is; dat was een bruiloft in 2020. Ze spraken destijds van maximaal een jaar, maar ze is er nog en het gaat goed <3

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:43

pjer schreef:
Ik had een collega die een idiote ex-man had. Ze was gescheiden (de papieren moesten nog getekend) en had al een nieuwe vriend. Als ze naar ex toe moest voor iets te regelen liet ze het altijd aan vriendinnen / collega's weten. Op een dag was ze daarheen om haar post op te halen en de werkdag erna verscheen ze niet op het werk. Toen zijn een aantal collega's naar haar huis gegaan en al snel de politie gebeld want het voelde niet pluis, geen gehoor etc. Bleek dat de ex man haar en haar vriend had vermoord en toen zelfmoord gepleegd. Dat is echt iets wat je nog lang bijblijft en angst aanjaagd ookal was je er niet direct bij (ik was zelf op vakantie toen dit gebeurde)

Jeetje....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:44

Ooit meegemaakt dat ik een bijna volwassen zoon aan de lijn kreeg die erachter was gekomen dat zijn ouders enorme schulden hadden.
En daar zat ik met mijn mond vol tanden.
Heb m telefoonnummers gegeven van de deurwaarder(s)
Daarna heb ik een paar dagen niet echt een fijn humeur gehad.
Leuk als je erachter komt dat je goede leventje een leugen is. |(

Emmaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:48

Ik ben journalist en ik was eindredacteur (dus verantwoordelijk voor onze berichtgeving) toen Peter R de Vries werd neergeschoten in Amsterdam. Ik denk niet dat ik dat ooit ga vergeten, zowel op persoonlijk vlak (dat was echt een hele heftige avond) als op professioneel vlak. Het moment dat ik hoorde dat het slachtoffer van die schiet wel eens De Vries kon zijn, moeten uitzoeken of dat klopt, vechten tegen heel veel desinformatie die tegelijkertijd naar boven kwam.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:51

Ongeveer 30 jaar geleden werkte ik bij de thuiszorg,ik was al een week bij een nieuwe bejaarde client elke morgen,de client woonde tijdelijk bij haar dochter en ik had ook alleen de dochter gezien.Zoals elke ochtend liep ik met de client naar de keuken,vraagt ze mij of ze in de huiskamer even bij piet mag gaan kijken.Ik dacht de kat een knuffel geven,doe de deur open en kijk recht in een doodskist met een opgebaarde man erin.Was wel schrikken om 9.00.Bleek het haar schoonzoon te zijn die in het ziekenhuis was overleden.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:53

Marcella schreef:
(ex-)Werkgever dat tegenover mij stond met honkbal knuppel om mij in elkaar te slaan

Ik volg, wat een mooi topic.
hier wil ik het verhaal achter graag horen natuurlijk :Y)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 16:06

Het verhaal dat hij een poging gedaan heeft tot ontslag op staande voet wat niet rechtmatig was en onrechtmatig verklaard is. En hierdoor weer te werk moest stellen. En laten we het zo zeggen niet zo heel geweldig vond. En dat ik iets zei over dat ze onrechtmatig bezig waren (eigenlijk op de vingers tikte ook door de FNV wat niet zo heel goed viel).

Uiteindelijk is hij stampvoetend weg gelopen en rest van het contract niet meer gezien.

FNV was van alles op de hoogte gezien ik alles doorgespeeld heb. Had misschien wel politie kunnen bellen, maar wat was ik daarmee opgeschoten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 16:27

Heftig Marcelle

Ik heb weleens een paard in de hand geduwd gekregen met een slagaderlijke bloeding (longeerongeluk) met de woorden. Hier zorg jij er maar voor, ik ga de DA bellen en vervolgens een collega die niet meer terug kwam. Paard werd met de minuut slechter door al het bloedverlies..kreeg gelukkig uiteindelijk hulp van een toen meer doorgewinterd persoon en het dier heeft het uiteindelijk gered. Maar ik vergeet nooit meer hoe het stond dood/ leeg te bloeden voor mijn ogen.

Oja en ik ben weleens achtervolgd door een koe met horens toen er een paard los was gebroken en in de koeienwei terecht was gekomen. Ik heb nog nooit zo hard gerend haha..was dood eng. :+ Heb nu wel wat meer ontzag voor koeien.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 16:43

wat een leuke maar ook erg verdrietige verhalen zeg. Die van mij valt denk ik wel in de categorie met je bek vol tanden staan :D

Jaren geleden werkte ik een dag op een andere vestiging (ik werk in de kinderopvang). Een collega was buiten met een groepje kinderen tot ze mij ineens kwam halen, half in paniek.
Mo kom eens gauw zegt ze, dus ik loop nietsvermoedend mee naar buiten en ze wijst me op de aangrenzende tuin. Daar lag een stel open en (letterlijk :D ) bloot te n**ken
Wij staan daar ff met onze bek vol tanden van ehhh en nu...kinderen maar gauw naar binnen of wat??? Maar ja die kinderen hadden niks in de gaten en speelde vrolijk verder. Wij stonden daar van ehh...ja...ehh..en nu....
Maar ze waren gelukkig snel klaar....stonden op en liepen naar binnen, dus ja we hebben elkaar eens aangekeken en hardop gedacht wat in godsnaam gebeurde er nou net

Even later komen er andere collega's naar ons toe met de vraag of we spoken hadden gezien want zij hadden onze gezichten gezien (maar niet die mensen) :D :D

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 08:37

Nu ik dit topic lees herinner ik me een Surinaamse collega, die zo'n 25 jaar geleden van de een op de andere dag niet meer kwam opdagen. Ze bleek met haar kinderen te zijn gevlucht naar familie in Den Haag vanwege een onveilige thuissituatie. Schrijnend verhaal, en nooit meer iets van haar gehoord. Ik hoop dat alles goed met haar gaat.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:16

14 jaar geleden werkte ik in de plaatselijke zonnestudio. Het was in de winter, buiten lag er sneeuw. Savonds wat later op de avond kwam er een man om te komen zonnen. Zo geregeld en meneer lag onder de zonnebank. De zonnebank was al een poos afgeslagen en hoorde maar niks uit de cabine komen..geen geluid geen beweging niets. Ik stond alleen en heb toen de eigenaar gebeld. Die zei dat als ik het echt niet vertrouwde ik met de sleutel naar binnen moest gaan. Dat gedaan en meneer lag dus nog in die zonnebank met de klep dicht. Ik roepen etc maar geen antwoord. Ik moest de klep open doen en daar lag meneer. Hij reageerde helemaal nergens op. Ik moest 112 bellen van de eigenaar en zo had ik dus de studio vol met amulance en politie mensen. Uiteindelijk kregen zij hem wakker. Bleek meneer een black out te hebben gehad. ( gedronken en warmte, ik heb niks geroken kwa drank ). Ze hebben hem zo buiten in de sneeuw gezet. Het rare en best wel schaamtelijk aan alles was dat hij dus een stijve piezelewiet had met zijn hand er om heen....dus ja dan weet je ook gelijk wat ie aan het doen was geweest.

Ik ben vrijwilliger geweest op de dierenambu en dan maak je ook wel rare dingen mee. Zo hadden we een keer een melding van iemand die overleden was en de kat gevangen moest worden en naar het asiel gebracht moest worden. Meneer had geen familie in Nederland. Daar aangekomen stonden er meerdere politie wagens. Ik kreeg al een naar gevoel en wist gelijk al dat dit bij het adres was waar wij de kat moesten komen ophalen. Wij komen bij de deur aan van het appartement en daar stond een agent. Ze hadden net de deur in getrapt want de verzorger van deze man had de politie gebeld omdat hij niet open deed. Wij mochten dus naar binnen. Tot mijn grote verbazing zat meneer daar dus nog op de bank, DOOD. Hij had wel een kleed over zich heen, maarja de schoenen enzo zag je er onderuit steken..je zag hem dus gewoon zitten. Hij scheen al een dag of 3 dood geweest te zijn. En het rare aan alles was ook nog dat de arts die hem kwam dood verklaren mijn eigen huis arts was. Jaren later hadden we het er nog eens over. Mijn collega kreeg daar letterlijk een blackout van de schrik.

Ook eens met de dierenambu op een plaats delict geweest waar net huishoudelijk geweld had plaats gevonden. We moesten de hond komen ophalen en bij familie brengen. Huis was helemaal omsingeld met politie. We mochten niet via de voordeur naar binnen ( scheen daar dus gebeurd te zijn en bloed sporen enzo te liggen ). Dus via de achterdeur. Er mocht er maar 1 van ons naar binnen....dat was ik. Daar binnen zag je toch wel dat het ernstig was..mensen die spooronderzoek deden enzo....voelde me daar niet zo fijn.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:22

Een gewapende overval.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-24 10:24

Wat een bijzondere verhalen komen er voorbij zeg.
Mooie, maar ook verdrietige.

Gewapende overval niet, wel 3 inbrekers op heterdaad betrapt en we deden tegelijkertijd de deur open dus stond nog geen halve meter van dader 1 af.
Maar die rende alle 3 snel weg, dus weinig aan de hand.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:30

Ik werkte een paar jaar terug bij een leasemaatschappij, er belde een net klinkende meneer van rond de 60 te vertellen dat z'n auto in Frankrijk in beslag was genomen toen hij spullen voor z'n medische bedrijf uit Zwitserland had gehaald. Deed ie al een paar jaar en nooit gecontroleerd bij de douane, dus hij was zelf heel verbaasd dat het niet mocht want het waren gewoon medicijnen.
Omdat wij officieel eigenaar waren van de auto (leasemaatschappij) kregen wij de stukken van de politie en douane toegestuurd. Meneer was ketamine oid naar Nederland aan het brengen :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:37

Wat een verhalen hier!

Ik heb nog wel een ontroerend verhaaltje van toen ik als jobstudent in een tuincentrum werkte. Op een dag kwam er een heel oud vrouwtje binnen dat een plantenbak met geraniums zocht voor op haar vensterbank.

Ik probeerde haar de plantenbakken, potgrond en plantjes te wijzen (allemaal apart te kopen natuurlijk) maar ze bleef volhouden dat ze het 'kant en klaar' wou, ondanks dat ik meermaals aangaf dat zoiets niet kon. Mijn baas kwam erbij, en toen bleek dat mevrouw dement was en ontsnapt uit het nabijgelegen verzorgingstehuis, op zoek naar bloemetjes voor haar vensterbank :D

Mijn baas heeft toen heel lief voor haar een plantenbak met bloemetjes gemaakt (gratis) en haar met de auto mét plantenbak erbij terug naar het verzorgingstehuis gebracht.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:38

DuoPenotti schreef:
Wat een bijzondere verhalen komen er voorbij zeg.
Mooie, maar ook verdrietige.

Gewapende overval niet, wel 3 inbrekers op heterdaad betrapt en we deden tegelijkertijd de deur open dus stond nog geen halve meter van dader 1 af.
Maar die rende alle 3 snel weg, dus weinig aan de hand.

Zo heeft mijn vader weleens een inbreker afgeschrikt midden in de nacht toen het alarm af ging. Hij in zijn nakie naar beneden (bovenwoning). Toen renden ze toch wel heel snel weg :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:39

Ik heb op mijn oude werk veel bijzondere dingen mee gemaakt. (Epa/longstay Gesloten woon en crisis afdeling).

Maar wij hadden een dame op de afdeling die altijd erg verward was, veel schreeuwen en vrijwel niet mee te communiceren.
Heel soms... denk 1x per 3 jaar was ze in de nacht weleens helemaal helder. Ik heb dat 2x mee mogen maken. Dan kon je hele gesprekken met haar voeren en ik gebruikte die momenten ook om haar echt goed te leren kennen. Wie ze was, maar ook wat ze wel en niet fijn vond aan de afdeling en wat we voor haar konden veranderen. Ook hele gesprekken tot aan de slappe lach aan toe omdat ik kale katten (sphynxen) had. Ze was dan ook echt oprecht geïnteresseerd. Paar uur later was het weer weg en had de ziekte volledig de overhand genomen.
Maar soms sijpelde er een klein stukje gezond doorheen en zag je een kleine glimlach als je iets deed of benoemde waar je het over had gehad in die korte momenten. Het was echt een mooi mens. Ik werd door haar beschreven als lief, grappig, streng maar rechtvaardig :')