Ik zit even in de knel met een aantal dingen omtrent studeren.
Beetje info over mij:
Ik ben inmiddels bijna 31. Heb een vrij onrustige jeugd gehad en heb door een hoop omstandigheden nooit echt een nuttig diploma gehaald.
Ik heb een havo diploma. Hierna had ik geen idee wat ik wilde, nam een tussenjaar en besloot daarna Paardenhouderij niveau 4 te gaan doen. Helaas werd ik depressief en ben ik, mede hierdoor, gestopt/ heb ik op niveau 3 examen gedaanxen gehaald.
Helaas kan je met dat diploma net niks.
Hierna ben ik maar aan het werk gegaan, want ik moest iets. Jarenlang baantjes in de logistiek/detailhandel/klantenservice gehad. Veel baanwissels gehad ook om verschillende redenen.
Nu wil ik eigenlijk weer gaan studeren (deeltijd), om zo een diploma te halen en dan hopelijk een fijne baan te vinden. Oftewel, mn leven weer op de rit krijgen. Beter laat dan nooit he.

Nu vroeg ik me af of er mensen ervaring hebben met studeren na een lange periode student-af te zijn geweest.
Welk niveau heb je gedaan en hoe beviel dit?
De studies die mijn interesse trekken:
- sociaal werker (mbo 4)
- sociaal juridisch dienstverlener
- paraveterinair (mbo 4)
- social work (hbo)
- psychologie (hbo).
Ik heb geen haast met de keuze maken. Maar moet wel een keer stappen gaan zetten. Dus hoop dat jullie me hier een zetje bij kunnen geven door jullie ervaringen te delen.