Wat neem jij mee naar je werk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Herfstblad

Wat neem jij mee naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-24 21:35

Oke, omdat ik mij altijd irriteer aan de hoeveelheid spullen die ik mee moet naar mijn werk en dat het feit dat mijn tas vaak veel te klein is ben ik opzoek naar andere ervaringen!

Wat neem jij allemaal mee naar je werk qua eten en bakjes? Ik heb bij de action een grote broodtrommel met meerdere vakjes gekocht. Opzich zijn de vakjes wel handig. Maar hij is wel enorm! Mijn tas is hierdoor gelijk vol en dus helemaal niet handig.

Daarnaast eet ik soms eigen gemaakte warm eten op het werk waarvoor ik ook nog een extra bakje mee heb. Ook eet ik kwark, nog een extra bakje!

Ik kan zo wel een bigshopper mee voor al mijn bakjes! Morgen moet ik 3 bakjes mee.
1.Warm middag eten.
2.Bakje met magere kwark.
3.Bakje met fruit. (Voor in de magere kwark)
4.Boterham zakje voor het brood in de auto.

Hoe doen jullie dit? :+
Wat is nu een ideale werk tas? Waar mijn eten in kan, maar ook dingen als deo, parfum, agenda, vrouwen dingen, telefoon, pasjes ed.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 21:38

Ik neem kwa eten niks mee, wordt aangeboden door werk. Maar moet wel o.a werkkleding mee wat nogal vult, ik gebruik gewoon een rugtas.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 21:39

Ik heb vaak een handtas en een aparte koeltas voor het eten

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-24 21:40

996981 schreef:

Dit zie ik inderdaad meer mensen gebruiken. Toch eens naar kijken dan.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-24 21:42

puppy1128 schreef:
Ik neem kwa eten niks mee, wordt aangeboden door werk. Maar moet wel o.a werkkleding mee wat nogal vult, ik gebruik gewoon een rugtas.

Dat is ideaal! Ik kan ook wel warm/koud eten op het werk. Maar dat is veel duurder en niet altijd gezond.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 21:43

Herfstblad schreef:
996981 schreef:

Dit zie ik inderdaad meer mensen gebruiken. Toch eens naar kijken dan.

Voor mij ideaal. Gewoon je eigen spulletjes bij die je ook bij hebt bij een andere gelegenheid en eten dat beter vers blijft onderweg :) koeltassen hoeven echt niet groot te zijn en kun je de avond ervoor al inpakken en in de koelkast zetten. In de ochtend beide tassen pakken en gaan :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 21:43

Ik neem echt heel veel mee naar mijn werk. Heb mijn handtas, een laptoptas en nog een tas met eten, drinken, lader, pasjes, maandverband, pennen etc. Beetje een rommeltas die altijd meegaat naar mijn werk.

Sakura789

Re: Wat neem jij mee naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 21:47

Laptop, oortjes, een appel en twee broodjes :+ Meestal heb ik het te druk om veel te eten, dus ik ontbijt rustig thuis en eet soms nog een broodje als ik thuis kom.

Dus ik heb nog veel ruimte over in mijn tas :))

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 21:50

Het klinkt alsof je een grotere tas nodig hebt. :+

Ik heb zelf een rugzak met twee grote vakken waarvan je er eentje groter en kleiner kunt ritsen. Op de grote stand best een unit, maar er kan dus ook een hoop in. Nou neem ik meestal qua eten hooguit een bakje met brood mee en een bakje met wat fruit of een losse banaan dus daar is het niet perse nodig voor, maar met een grote Air Up fles vul ik de rest van de ruimte wel op en anders prop ik er soms nog een dun regenjasje of iets in. Heb ook wel eens een extra paar schoenen erin gedaan omdat ik wist dat ik op chique naar klanten zou gaan maar niet de hele dag met hakken wilde lopen.

Het andere vak is voor notitieboek(en), pennen en elektronica (laptop, opladers). Uiteindelijk kan alles er wel in, maar ik probeer ook niet onnodig dingen mee te nemen want anders sleep ik me een ongeluk.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 21:55

Ik ben veel onderweg en heb dan in de zomer een koeltas in mijn auto met koelelement en daar dan minimaal een liter koud drinken (bruiswater of zelfgemaakte ijsthee) en soms een bakje met een zelfgemaakte lunch salade, vaak fruit (banaan of appel meestal) soms boterhammen.

Maar ik ga van bedrijf naar bedrijf en houd dus al het eetspul in mijn auto.
Als ik naar kantoor ga, eet ik meestal in het bedrijfsrestaurant, dat is prima betaalbaar en is ook vaak iets van salade of yoghurt beschikbaar.

In de winter heb ik ipv een liter koud drinken vaak een halve liter hete thee mee in een thermosfles en een flesje gewoon water. En eten hangt er dan een beetje vanaf, omdat ik ook veel buiten werk, wil ik dan nog wel eens een restaurant kiezen voor een kop soep om warm te worden.

Maar het hoeft dus allemaal niet in mijn werktas, maar gewoon in een eigen tasje in de auto.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 22:09

Ik heb ook een apart klein koeltasje (Google ‘lunch koeltasje’) voor mijn warm of koud middageten. Daarnaast nog fruit en meestal een bakje met rauwkost.
Mijn laptoptas is vrij plat, dus daar past het eten echt niet bij.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 22:09

Ik neem alleen een flesje water, telefoon en portemonnee mee. Eten krijg ik gratis op het werk.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 22:20

Ik heb deze tas: https://www.travelbags.nl/gigi-fratelli ... randy.html

Daar past alles wat ik op een werkdag nodig heb in. Qua eten is dat als ik niet thuis ontbijt: yoghurt, fruit/noten voor in de yoghurt, brood, appel en nog iets van noten/snacks. Alleen een fles water is soms een uitdaging om er bij te proppen, maar ik heb er vaak naast laptop/lader nog een grote portemonnee en twee brillenkokers in zitten, die nemen vrij veel ruimte in.

Soms zit de tas al vol met andere zaken en dan neem ik een los (koel)tasje mee, maar die vergeet ik vervolgens mee terug te nemen en dan heb je een week later ineens beschimmelde bakjes, niet heel fris :=

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 22:20

Ik heb alleen een kleine rugzak of kleine, plastic tas met mijn werkkleding, telefoon en twee broodjes mee. Thee kan ik op het werk krijgen. Sleutels in mijn jaszak.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 22:32

Ik heb een Northface rugzak. In het “kleine” vak zit mijn portemonnee, sleutels, zakdoekjes, zonnebril, identifier, fietslampjes en labello. In de zijkantvakjes fles water en een extra tasje (gebruik ik echt regelmatig). In het grote vak zit een fles deo, koptelefoon en een etui met inlegkruisjes en pijnstillers.
Verder wat ik meeneem ligt aan de dienst die ik werk:
Ochtenddienst= kwark + muesli in een ontbijtbeker to go. Dat eet ik op werk. Vaak neem ik ook een broodtrommel (met 2 vakjes) mee met brood voor de lunch. En af en toe los een banaan in het kleine vak.

Avonddienst= lunch als ik nog niet heb gelunchd, in de broodtrommel en een bakje met eten voor ‘s avonds.
Op werk staan de laptops en de rest van wat ik nodig heb.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 22:44

Ik heb een laptoptas en een totebag.
In mijn laptoptas zit mijn laptop etc, notiti3blokken, pennen, maandverband/tampon etui, telefoons, sleutel.

In de totebag zonnebrand, deo, portemonnee, kwarkbeler, fruithapje, broodbak, bidon

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 23:20

Twee tussendoortjes (Kanjers, Wasa crackers, Lu Time-out, dat soort dingen) en twee broodjes of vier sneetjes brood met beleg. Dat gaat gewoon in de hand mee (we hebben een eigen parkeergarage onder ons kantoor). Enige wat ik daarnaast mee heb is m'n laptoptas.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 23:26

Ik heb standaard een dikke glazen fles met een kurk erop, en daar zit havermout of brinta in. En ik heb standaard een pak havermelk bij me. Dan kan ik altijd havermout of brinta maken want er is een magnetron. Verder stop ik elke dag in diezelfde tas ook warm eten of iets van broodje of cracker en een avocado en wat plakken kaas. Verder zit er altijd kauwgum in. De tas wisselt wel eens. Meestal een stoffen tas. Gewoon een lelijke. Ik loop er op t werk toch al niet al te charmant bij :D

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 00:47

Hier gooi ik alles in mijn cowboysbag, heerlijke tas. Enorm veel ruimte, maar wel aparte vakjes voor het kleine spul. Ook laptop gaat erin.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 00:53

Brooddoos, fles water, sleutels van mijn lockers en badge om binnen te geraken.

Precies weinig als ik het zo lees van sommige anderen :+

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 01:28

Oh jeetje. Ik doe aan intermitting fasting en eet tussen 15:00 en 23:00 uur. Ik neem een flesje of blikje ijsthee mee, een appel en vaak 4 boterhammen in een zakje voor op de terugweg naar huis. Heb wel altijd wafels in de auto. Fruit etc eet ik in de avond.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 06:52

Mijn tas moet in mijn fietstas passen en is nu eigenlijk net te klein helaas. Alles zit er ingepropt. Het is een zwarte schoudertas.
In mijn tas zit:
- grote mepal broodtrommel waar 4 bth in passen met daarnaast nog ruimte voor wat groente
- oplader van de telefoon
- pennen
- reepjes/crackers
- banaan
- sleutelbos
- rommeltjes

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 07:10

Ik heb een grote rugzak met laptop, aantekeningen map, schrijfblok, koptelefoon, pennen, mijn lunch, waterfles, fruit en andere tussendoortjes.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 07:47

Ik neem ook altijd veel te veel mee.
Heb deze tas en die is nog overvol:
https://www.osprey.com/eu/osprey-transp ... o_s=gplaeu
Is een fijne stevige tas dat wel!

Wat ik doe om het iets te beperken is boodschappen doen op het werk in de lunchpauze, ik haal dan bijvoorbeeld een pak crackers zodat ik die al daar heb staan.
Maar alsnog sleep ik elke dag mee: laptop, telefoon (2x), map met papieren voor werk, notitieblok, pennen, sleutels, oortjes, agenda/dagboekje, haarborstel, lipbalsem, deo, bestek, portemonnee, soms nog een boek, wrapjes voor lunch, mueslireep, brood/cracker beleg, beleg voor de wrap.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 14:39

Ik neem niet teveel mee, alleen het noodzakelijk. Maar ik kan niets op kantoor laten liggen, dus dat is tegenwoordig wel onhandig.
- Laptop (een grote met numpad) met oplader.
- Muis.
- Verloopkabels om een scherm te kunnen gebruiken.
- Eigen beker (want wordt niet meer aangeboden).
- Lunchdoos, een grote van curver voor een grote lunch.
- Brooddoosje voor 2 boterhammen.
- Tasje met oplaadkabel telefoon, oplader (want geen usb-poorten meer over), oordopjes, zakmes en spiegeltje.
- Tasje met wat maandverband, tampons en pijnstillers.
- Tasje met zakdoekjes en lippenbalsem.
- Wat pennen.
- Notitieblok A4.
- 2 telefoons.
- Soms een paar makkelijke schoenen.
- En soms een jasje.
- Mapje met pasjes.
- Deo (is wel eens nodig na het fietsen).
- Regenbroek en jas + vuilniszak voor om mijn tas.

En ja, mijn tas is vrij groot. Maar ik heb een rugzak en ik doe hem achterop mijn fiets.

Bij mijn vorige werkgever had elke werkplek standaard dockingstation met toetsenbord en muis. Dat scheelde al zoveel spullen die je mee moet slepen. En je bent ook sneller aan het werk.