Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonsparkle schreef:Ik lees verschillende reacties over wel of niet geregeld over de uitvaart wensen, maar mocht je er nog niet bij na hebben gedacht zou je ook kunnen denken aan bijvoorbeeld een wilsverklaring, zou je euthanasie willen en in wat voor situatie, wil je gereanimeerd worden etc.
Goof schreef:moonsparkle schreef:Ik lees verschillende reacties over wel of niet geregeld over de uitvaart wensen, maar mocht je er nog niet bij na hebben gedacht zou je ook kunnen denken aan bijvoorbeeld een wilsverklaring, zou je euthanasie willen en in wat voor situatie, wil je gereanimeerd worden etc.
Oh god, 'red' mij alsjeblieft niet als ik kasplantje word zeg.
Nee, dit niet geregeld. Wel een goeie!
Bellatrix schreef:Uitvaartverzekering heb ik natuurlijk al vanaf mijn 18e. En ik wil niet gecremeerd worden of begraven in een kist. Ik ben donor dus wat er van mij overblijft mag in de grond gelegd worden (zonder kist of kleren of wat dan ook) en dan een boom erboven geplant. Ik weet dat dit een mogelijkheid is maar ik moet nog uitzoeken hoe of wat. Ik wil de boom namelijk ook zelf uitzoeken.
troi schreef:Ik ben lid van stichting levenseinde omdat ik tzt graag zelf bepaal wanneer ik eruit stap en daarvoor niet afhankelijk wil zijn van een dokter (gaat maar zelden goed), heb een testament, overlijdensverzekering en euthanasieverklaring voor als ik niet zelf een dodelijk goedje naar binnen kan werken.
De details van de rest zoeken mijn nabestaanden maar uit!
moonsparkle schreef:troi schreef:Ik ben lid van stichting levenseinde omdat ik tzt graag zelf bepaal wanneer ik eruit stap en daarvoor niet afhankelijk wil zijn van een dokter (gaat maar zelden goed), heb een testament, overlijdensverzekering en euthanasieverklaring voor als ik niet zelf een dodelijk goedje naar binnen kan werken.
De details van de rest zoeken mijn nabestaanden maar uit!
Wat is het voor/nadeel om daar al lid van te worden mocht je nog een goede gezondheid zijn? Oprechte vraag want het klinkt mij wel interessant
moonsparkle schreef:Weten nabestaanden dan ook hoe dit document te vinden? Misschien wel hoor maar dat is ook iets waar niet iedereen altijd bij stil staat