Wat geef je iemand die dood gaat?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fortitude

Berichten: 3094
Geregistreerd: 03-08-08

Wat geef je iemand die dood gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-24 17:05

Tsja, de titel laat weinig aan de verbeelding over.

Iemand in mijn kennissenkring heeft te horen gekregen dat zij terminaal ziek is, hoe lang het gaat duren weet niemand. Kan morgen zijn, kan een jaar duren zeg maar.

Het gaat om iemand die ik niet heel erg goed ken, maar die op gebied van werk voor mij belangrijk is geweest. Ik wil er i.v.m. privacy niet teveel over kwijt, maar ik ken deze vrouw op persoonlijk vlak dus niet heel erg goed. Ik heb dus ook geen idee wat zij leuk of lekker vindt bijvoorbeeld en weet ook niet exact in welke staat van gezondheid (bij gebrek aan een betere omschrijving) ze op dit moment verkeerd. Daarnaast gaat zij sowieso ontzettend veel krijgen van anderen. Ze heeft een breed netwerk en heel veel familie.

Ik wil haar graag laten weten dat ik aan haar denk, maar een fruitmand sturen vind ik vreemd, een bloemetje een beetje afgezaagd (plus die komt dan naast 1000 en 1 andere bloemetjes). Is er een Bokker die een beter idee heeft?

In ieder geval bedankt voor de moeite!

Elisa2

Berichten: 38099
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 17:07

Geef een kaart met een mooie tekst over wat je van haar vindt en hoe je haar altijd gewaardeerd hebt. En wens haar dan kracht etc.

Die mooie woorden zijn belangrijk voor mensen om te horen als ze nog leven. Niet pas na het overlijden.

Foaly

Berichten: 5029
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 17:08

Ik zou het bij een kaartje houden denk ik, vooral als je denkt dat ze al overspoeld gaat worden met bloemen en dergelijke :j

Lijsken
Berichten: 1055
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 17:09

Ik zou een mooie kaart/brief schrijven. Horen dat ze belangrijk voor je is en dat je meeleeft is denk ik het belangrijkst :)

Goof

Berichten: 29115
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wat geef je iemand die dood gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 17:13

Je hoeft niet de meest originele attebtie te sturen of iets te laten omdat een ander dat al doet.
Ik zou het bij een kaart en/of een bloemetje houden. Het gaat om het gebaar.

karrij
Berichten: 1077
Geregistreerd: 13-04-21

Re: Wat geef je iemand die dood gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 17:19

Ik zou haar een brief sturen met daarin verteld wat zij voor jouw betekend heeft en hoe dankbaar je haar bent en haar heel veel sterkte wensen en dat je gedachten bij haar zijn

luuntje

Berichten: 14046
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Wat geef je iemand die dood gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 17:24

Wat een naar bericht.

Ik ga mee met mijn voorgangers. Stuur een kaartje.
Gebaar is belangrijker dan hoe origineel of duur het cadeau is.

BigOne
Berichten: 38695
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wat geef je iemand die dood gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 17:27

Mooie kaart sturen , dan weet ze dat je aan haar denkt.

DDDara
Berichten: 1038
Geregistreerd: 30-11-11

Re: Wat geef je iemand die dood gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 17:39

Ja de kaarten vind ik ook het meest passend. Als je echt iets wild geven zou ik zeggen een cadeaubon voor een dagje weg of uit eten of hotel. In het kader van genieten van de mooie dingen van het leven.

Maar opzich is een kaartje mooi zat. Het is immers geen verjaardag of feestje.....

miereneter

Berichten: 2646
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Wat geef je iemand die dood gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 17:48

Toen mijn ouders overleden (niet tegelijk gelukkig) vond ik het heel fijn om kaarten van mensen te krijgen. Een teken dat er aan je gedacht wordt en je verdriet / pijn / rouw gezien wordt. Kan me voorstellen dat dit in het geval van jouw kennis ook zo is. Het is in dit soort situaties echt het gebaar dat telt, niet de grootte ervan.

Lief en attent dat je haar iets wilt geven TS, wat een naar bericht.

Ladyson

Berichten: 3253
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Wat geef je iemand die dood gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 17:50

Is er iets dat kenmerkend is voor waar je woont, bijv chocola van.. kaas van.. Dan zou ik daar iets kleins van meesturen met een mooie kaart

senna21

Berichten: 11999
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Wat geef je iemand die dood gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 17:57

Een persoonlijke kaart met een tekst waaruit blijkt wat je in haar waardeert en waarom ze belangrijk voor je is (geweest), is een groter cadeau dan wat dan ook.

Wintu

Berichten: 3467
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 17:57

Een kaart, meer niet, persoonlijke woorden, met de hand geschreven, niet via een online service. Een brief hoeft niet. Niet veel anders doen dat anders, gewoon een persoonlijk kaartje, wordt enorm gewaardeerd. Heel veel sterkte.

Silenna

Berichten: 2987
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 17:59

Inderdaad een kaartje, maar daarnaast zou ik mijn favoriete boek meesturen :j in de hoop dat ze er bij kan wegdromen en even kan "ontsnappen".

Schuur_

Berichten: 4940
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wat geef je iemand die dood gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 18:38

Goed idee Silenna! Ik zou ook een kaartje sturen met een mooie tekst

furious

Berichten: 7117
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Wat geef je iemand die dood gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 18:44

Een kaartje is altijd goed. Ik zou uitkijken met andere dingen mee sturen .

belle_boef

Berichten: 10782
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 19:03

Tijd, aandacht. Een memorabel moment delen. Dat kan ook op een mooie kaart.

DuoPenotti

Berichten: 30599
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wat geef je iemand die dood gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 19:08

Een kaartje/ brief en zet daar in wat je hier ook beknopt beschreef.
Dat zij enorm veel voor je betekend heeft en dat je haar daar altijd om zult herinneren.

Popstra
Berichten: 13986
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 19:19

Idd een kaart en zelf daar in schrijven wat je hier ook schrijft. Je gevoel op papier zetten en afsluiten met dat mocht je nog wat kunnen betekenen je graag voor ze klaar staat.
Dat word meest wel gewaardeerd.

Fortitude

Berichten: 3094
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-24 19:42

Bedankt allemaal voor de reacties!

Ik denk dat een handgeschreven kaartje inderdaad mooi is. Persoonlijk zonder gedoe :)

Ik weet dat veel werknemers en familie sowieso al bloemen hebben gestuurd (die heb ik namens mijn baas besteld ook namelijk :')) vandaar dat ik dat zonde vind.

Boek vind ik overigens een super leuk idee, alleen passen geen van mijn favorieten bij haar. Ik ga er nog even over nadenken!

Dandelion2
Berichten: 155
Geregistreerd: 18-01-19
Woonplaats: Bussloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 19:56

Wat lief dat je aan haar denkt! Ik kan me voorstellen dat iets lekkers voor in bad fijn is. Of bad/douche als je niet weet of diegene een bad heeft.

Tancreda4

Berichten: 24210
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 20:17

Ik zou idd een kaart sturen.

Ik heb vorig jaar afscheid genomen van een collega van mij. Hij had een aantal.collegas nog uitgenodigd voor zijn 'vier het leven' feestje. Ik heb toen een hand geschreven kaart, een zonnebloem (toch wat afgezaagd) en wat lekkers gegeven. Ik wist dat hij een echte snoepkont was en dat voelde gepast. Maar toch was het best lastig hoor. En wat schrijf je op zo'n kaart? Voor mij was het toen net iets anders dan in jou geval. Ik wist dat ik hem daarna nooit meer zou zien. Lastig dan de woorden te vinden.

In jou geval zou ik een kaart geven met woorden die op dat moment in je opkomen. Dat je aan haar denkt, veel kracht en sterkte wenst, zoiets. Het hoeft niet iets prachtigs te zijn, maar vooral je eigen gevoel wat in je opkomt. Denk dat dat nog het mooiste is.

Sterkte iig ook!

BeFunny

Berichten: 11080
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 20:20

Een bloemetje is altijd goed.
En een kaartje met vooral een gemeende tekst.
En als je de kans krijgt een knuffel een echte ;) daar kan niks tegen op.

Mayflower_

Berichten: 13712
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 20:25

Heeft ze kinderen? Ik heb iemand die dicht bij mij stond en niet meer lang te leven had, dit boek gegeven: https://www.bol.com/nl/nl/p/vertel-eens ... uctPageUrl


Samen met een gepersonaliseerde, handgeschreven kaartje.
Dit boek heeft ze nog in kunnen vullen voor haar kinderen en werd en wordt nog als heel waardevol beschouwd.

betadine

Berichten: 3247
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 20:27

Elisa2 schreef:
Geef een kaart met een mooie tekst over wat je van haar vindt en hoe je haar altijd gewaardeerd hebt. En wens haar dan kracht etc.

Die mooie woorden zijn belangrijk voor mensen om te horen als ze nog leven. Niet pas na het overlijden.


Dit. Met eventueel wat lekkers voor haarzelf of haar omgeving.