Drie jaar geleden kocht ik mijn huis met het idee, die keuken moet een keer anders.
De droom is een muur doorbreken, nieuwe keuken erin, nieuwe vloer beneden, alles stucen... Maar dat gaat nog niet lukken, en dat wist ik ook wel.
De keukenkastjes zijn volgens mij PVC (hoogglans) en dus niet te verven dat is jammer, want dit lichtgele vind ik echt vreselijk.

Ik heb eigenlijk twee opties:
1) Tegels en muren verven en de rest zo laten
2) Mogelijk toch de kastjes wrappen
Bij wrappen lijken de kosten ook al aardig op te lopen, dat wil ik nu gewoon even niet, dus ik vermoed dat het optie 1 wordt... Tenzij iemand een goed idee heeft.
Maar dan qua kleur? Het is een redelijke donkere kamer (vergeleken met de rest van het huis), dus ik wil niet al te donker gaan, in tegenstelling tot mijn woonkamer die ik geheel donkerblauw heb geverfd (en waar ik nog steeds verliefd op ben).
Ik heb zelf heel tijd aan een lichtgroene kleur gedacht. Mijn badkamer is mintgroen; hier zou ik dan nog wel een aantal tinten lichter voor gaan.
De grepen zijn zilver, net als mijn apparatuur. Het keukenblad en de (bar)tafel zijn beide donker/rustiek, iets wat je in al mijn meubeltjes terug vindt. Ik zit in de hoek van farmhouse/industrieel.
Mis ik bepaalde kleuren? Heel veel vind ik gewoon niet mooi staan bij dat lichtgele, of het grijze van het apparatuur, of het donkere van het blad en de tafel.

Hopelijk hebben jullie nog leuke ideeën om deze keuken een toffe makeover te geven!