Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Ik vind het niet perse lastig om te bepalen wat ik mooi vind, maar wel wat ik mooi genoeg vind om aan de muur te hebben hangen.
Ik denk dat ik er graag 'iets' in zou zien, maar het hoeft geen strak realisme te zijn.
Klassieke kunst vind ik mooi, maar te saai om aan de muur te hebben hangen.
Vegen op een doek vind ik dan weer niet kunstig genoeg, ik hou van dingen waarbij je skill kunt zien. Hoe afgezaagd en arrogant het misschien ook klinkt: als het 3 jarige neefje van m'n vriend het per ongeluk had kunnen maken vind ik het niet boeiend.
Als ik moderne kunst kijk dan is het Mickey in pastel tinten, picachu met een hoedje op of een stoned geschilder renaissance schilderij, en dat is het ook absoluut niet.
Wat dan wel? Ja dat is de vraag... Ik wandel graag door musea, ik wandel graag door galeries, maar alles wat ik mooi vind zijn altijd dingen waarvan ik me afvraag of ik ze niet na een jaar of twee zat ben.
Vjestagirl schreef:Ik vind het niet perse lastig om te bepalen wat ik mooi vind, maar wel wat ik mooi genoeg vind om aan de muur te hebben hangen.
Ik denk dat ik er graag 'iets' in zou zien, maar het hoeft geen strak realisme te zijn.
Vegen op een doek vind ik dan weer niet kunstig genoeg, ik hou van dingen waarbij je skill kunt zien. Hoe afgezaagd en arrogant het misschien ook klinkt: als het 3 jarige neefje van m'n vriend het per ongeluk had kunnen maken vind ik het niet boeiend.
Als ik moderne kunst kijk dan is het Mickey in pastel tinten, picachu met een hoedje op of een stoned geschilder renaissance schilderij, en dat is het ook absoluut niet.
Wat dan wel? Ja dat is de vraag... Ik wandel graag door musea, ik wandel graag door galeries, maar alles wat ik mooi vind zijn altijd dingen waarvan ik me afvraag of ik ze niet na een jaar of twee zat ben.
Sodera schreef:Vjestagirl schreef:Ik vind het niet perse lastig om te bepalen wat ik mooi vind, maar wel wat ik mooi genoeg vind om aan de muur te hebben hangen.
Ik denk dat een kunstuitleen perfect voor jou kan zijn!
Hier kan je een aantal werken uit kiezen en ook kiezen hoe lang je ze houdt en of je ze bijv zou willen overkopen uiteindelijk. Mijn ouders hebben dit ook gedaan en soms na 2 maanden al een nieuwe uitgezocht als het toch niet in het interieur paste.
https://iq.nl/kunstuitleen
Whizz schreef:Wij hebben lang via de kunstuitleen van alles aan de muur gehad. Soms ook langdurig en uiteindelijk hebben we af en toe iets gekocht. Achteraf merk ik bij mezelf dat ik wel iets anders zou willen, maar ja, hoe verkoop je wat je hebt en wat is een goede prijs?
Galerieën bezoeken is ook leuk en goed om te ervaren wat je aanspreekt.
Leuk topic! Hou je ons op de hoogte van je aanpak?
Vjestagirl schreef:Ondertussen woon ik ruim 4 jaar in mijn huis, en aan de muren hangt nog nagenoeg niets. Ik zou graag kunst ophangen. Maar; hoe koop je dat? Waar vind je iets wat je mooi genoeg vindt om iedere dag tegenaan te kijken?
Ik kijk rond, vooral veel op het internet, op veilingsites etc, maar tot noch toe heb ik eigenlijk niets gevonden waar ik echt blij van word...