Ten eerste: er zijn al meerdere klachten ingediend bij PostNL, maar tevergeefs - er is nog niets veranderd.
Wij wonen in een best wel lange straat, en op ons nummer wonen drie huishoudens (nummer A, B en C). Een paar maanden geleden viel het ons collectief op dat er veel pakketten van redelijk wat huizen verderop bij ons worden afgeleverd. Dan heb ik het niet over 10 nummers, maar soms zelfs wel 70+: daar moet je een paar 100 meter voor lopen. Best wel vervelend voor de mensen wiens pakketje bij ons ligt. We hebben hierover gebeld met PostNL en ze zouden hun bezorger erop aanspreken, maar helaas, er veranderde niets.
Het werd zelfs erger.
De hoeveelheid pakketjes die bij ons van ver weg werden neergelegd nam toe, en inmiddels werden ze ook niet meer opgehaald. Sommige pakketjes bleven weken liggen. Laatst kwam ik thuis en kon letterlijk de trap niet op aangezien deze volledig gebarricadeerd was met pakketjes. Die moest ik eerst aan de kant ruimen - met twee volle tassen boodschappen. Zonder te overdrijven waren het er zeker 30.
Wij zijn de slechtste niet, dus we hebben bij al die mensen een briefje in de bus gegooid dat hun pakketje bij ons lag. Die kwamen ontzettend opgelucht langs - ze hadden namelijk van PostNL te horen gekregen dat hun pakket was afgeleverd bij een pakketpunt (

We hebben nogmaals met PostNL gebeld én een briefje op onze deur gehangen met dat we geen pakketjes van buren aannemen en toen leek het even wat minder te zijn, maar helaas. Toen besloten we het heft in eigen handen te nemen: Als de bezorger aanbelt vragen we voor welk nummer het pakketje is. Dat leek goed te gaan, maar inmiddels LIEGT hij erover! Dan zegt hij dat het voor de boven- of onderburen is, maar er worden alweer een paar dagen pakketen afgeleverd voor nogmaals huizen van 50 huizen verderop.

We hebben nu voor de zoveelste keer met PostNL gebeld en die geven zelf ook aan dat het niet de bedoeling is dat pakketten meer dan een aantal nummers verderop worden afgeleverd, maar of er iets aan gedaan gaat worden? Dat weet ik niet. Het kost ons redelijk wat tijd, en zorgen dat het juiste pakket bij het juiste nummer wordt afgeleverd is onze taak niet.
Wat zouden jullie doen?