Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:Waarom niet toch een gezamenlijke rekening waarop je iedere 1e van de maand een x-bedrag stort en waarvan je alle gezamenlijke lunches, koffietjes, uit eten, tanken etc pint?
Vjestagirl schreef:Goof schreef:Waarom niet toch een gezamenlijke rekening waarop je iedere 1e van de maand een x-bedrag stort en waarvan je alle gezamenlijke lunches, koffietjes, uit eten, tanken etc pint?
Sowieso omdat we officieel onze financiën niet willen mengen; we willen geen mogelijk gedoe met de belastingdienst.
KimD schreef:Vjestagirl schreef:Sowieso omdat we officieel onze financiën niet willen mengen; we willen geen mogelijk gedoe met de belastingdienst.
Het zal de belastingdienst echt wen reet roesten of jullie een gezamenlijke rekening hebben. Leef je uit!
Vjestagirl schreef:KimD schreef:
Het zal de belastingdienst echt wen reet roesten of jullie een gezamenlijke rekening hebben. Leef je uit!
Ja, nu wel. Tot ze over twee jaar ineens besluiten dat..... sinds de toeslagen affaire heb ik minder vertrouwen in de goede bedoelingen van de overheid en de belastingdienst; ik hou het liever gescheiden.
KimD schreef:Vjestagirl schreef:Ja, nu wel. Tot ze over twee jaar ineens besluiten dat..... sinds de toeslagen affaire heb ik minder vertrouwen in de goede bedoelingen van de overheid en de belastingdienst; ik hou het liever gescheiden.
Nee joh, dit is echt totaal niet interessant voor de belastingdienst en de toeslagenaffaire is iets compleet anders en ook compleet anders ontstaan.
Dat je het persoonlijk liever gescheiden houdt is natuurlijk helemaal prima, maar daar hoef je geen gekke smoesjes voor te verzinnen, daar kun je best eerlijk over zijn.
Maar eerlijk, op de manier zoals je zelf nu beredeneerd zou ik eigenlijk een punt achter de relatie zetten, daar is toch geen lol meer aan?
Kom op, huishoudproducten gebruiken, wil je dat echt gaan berekenen? Hij kan je toch ook een keer eenmalig iets extra geven?
Reken je dan ook GWL door? En gebruik van condoom, of pil?
Goof schreef:Waarom niet toch een gezamenlijke rekening waarop je iedere 1e van de maand een x-bedrag stort en waarvan je alle gezamenlijke lunches, koffietjes, uit eten, tanken etc pint?
Vjestagirl schreef:KimD schreef:
Nee joh, dit is echt totaal niet interessant voor de belastingdienst en de toeslagenaffaire is iets compleet anders en ook compleet anders ontstaan.
Dat je het persoonlijk liever gescheiden houdt is natuurlijk helemaal prima, maar daar hoef je geen gekke smoesjes voor te verzinnen, daar kun je best eerlijk over zijn.
Maar eerlijk, op de manier zoals je zelf nu beredeneerd zou ik eigenlijk een punt achter de relatie zetten, daar is toch geen lol meer aan?
Kom op, huishoudproducten gebruiken, wil je dat echt gaan berekenen? Hij kan je toch ook een keer eenmalig iets extra geven?
Reken je dan ook GWL door? En gebruik van condoom, of pil?
Bot gezegd: bemoei je er niet mee.
Wat wij besluiten wel en niet door te willen berekenen, op welke manier en waarom gaat jou echt geen ene sodemieter aan, dus bemoei je er gewoon lekker niet mee. Doei!
KimD schreef:Vjestagirl schreef:Bot gezegd: bemoei je er niet mee.
Wat wij besluiten wel en niet door te willen berekenen, op welke manier en waarom gaat jou echt geen ene sodemieter aan, dus bemoei je er gewoon lekker niet mee. Doei!
Nee hoor, dat klopt. Het maakt mij verder ook niet uit, ik ben alleen blij dat wij op die manier niet door het leven moeten.
Ik vind het eerlijk gezegd niet gezond klinken en dat kan volledig aan mij liggen maar het klinkt imo als doordraaien. Je relatie moet wel leuk blijven en ik denk dat dit zeer zeker een bepaalde druk / wrijving gaat geven als je dingen als huishoudproducten gaat doorrekenen.
Prima als je wilt delen als je nog niet samen woont, of wel, maar een huishoudpot of rekening zou makkelijker zijn zonder discussie.
linoleum schreef:Is het misschien niet makkelijker om een maand bij te houden wat jij betaald voor hem en vice versa. En dan daarop een vast bedrag te baseren wat de ene naar de andere overmaakt aan begin van de maand?
Voelt wat minder als alles op de weegschaal leggen, maar is mogelijk wel eerlijker dan het nu gaat.