Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Medical writing kun je volledig remote doen, idem voor bepaalde takken van regulatory affairs (vooral het registratie proces).
Als jij inderdaad dierenarts bent (volgens je profiel), dan zou je daar vrij waarschijnlijk in kunnen rollen. Echter gaat dat dan natuurlijk niet gelijk van 0 naar 100, als junior moet je meestal eerst wel meer ergens op kantoor zijn ivm de leerfase.
Eigenlijk is dat met de meeste opgeleide remote banen wel zo, je moet je meestal eerst bewezen hebben.
Azmay schreef:Mijn vriend wil leren programmeren om meer thuis te kunnen zijn, maar eigenlijk lijkt me met de AI ontwikkelingen van tegenwoordig duurzamer om een vak te leren wat ook echt wat "produceert". Meubelmaker of schilder oid
Sure_lee schreef:Ik werk vandaag voor het eerst remote vanuit Spanje. We doen nu een rondreis van 3 maanden binnen Europa. Buiten Europa kon niet ivm informatie beveiliging. Ik werd benaderd voor deze klus en doe dit nu op zzp basis. Minimaal 16 uur per week en het maximum mag ik zelf bepalen.
Ik moet dus nog echt gaan ervaren of het leuk is op deze manier. Maar op papier klinkt het goed haha.
Het werk is voor een pensioenuitvoerder. Dit werk heb ik al eerder gedaan en ook in corona tijd ging dit volledig vanuit huis.
Over 3 maanden zijn we weer in NL en gaan we evalueren of we nog een paar maanden er aan plakken.. als ik in NL ben ga ik wel naar kantoor.
Lindsey_99 schreef:Bij ons ook een heel aantal remote medewerkers, en het gaat prima. Er zijn wat vaste meetings en de teams regelen zelf wanneer ze elkaar 'life' zien. Inmiddels is afstand geen beperkende factor meer om bij ons te komen werken. Ook collegae die naar het buitenland naar familie gaan werken daar gewoon door, nemen aansluitend aan het familiebezoek nog wat vakantie. Dat is het positieve van de hele Coronaperiode, we werden gedwongen remote te werken. In onze branche kon dat gelukkig makkelijk, en ik vind het zelf ideaal, de combi van thuiswerken en af en toe naar kantoor.