Wifi aan de praat krijgen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Wifi aan de praat krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 18:59

Elk jaar strijd, elk jaar weer, met die camera.. Zucht...

Ik heb nu een camera van de action die werkt op wifi bereik. Vorig jaar met een wifi versterker voor de stal net genoeg bereik voor beeld. Dit heeft het destijds redelijk prima gedaan en met vaak verversen had je beeld. Na de bevalling van het veulen heb ik de stekker uit de camera gehaald omdat het een jaar lang niet meer nodig was. Het beeld was echt prima
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oke dan nu het volgende
Ik heb de wifi versterker ergens anders in de stal geplaatst. Ik heb ineens veel meer streepjes bereik. Lijkt mij veel beter! Alleen... nu zegt hij "verbonden zonder internet"
Wat betekend dit? Ja hij geeft geen internet, maar eh, hoe is dit op te lossen?

Heb nog niet geprobeerd terug op dezelfde plek te hangen, dat kan ik straks wel proberen. Maar wellicht weet iemand hier het magische antwoord?

Kabayo

Re: Wifi aan de praat krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 21:49

Niemand die weet hoe je het "verbonden zonder internet" probleem te verhelpen valt?

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 22:01

Heeft je versterker wel internet?
Kan zijn dat die geeninternet ontvangt, maar zelf wel een signaal geeft waar de camera mee verbindt.

Kun je testen of de versterker internet heeft, en zo ja, welke snelheid?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 22:03

Waar zie je die melding precies? Heb je een app?

Kan het zijn dat de versterker nu te ver van je router af staat? Dat je meer streepjes hebt omdat de versterker dichterbij je camera staat, maar nu niet meer je router bereikt? Dus geen internet heeft?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 22:07

Century schreef:
Waar zie je die melding precies? Heb je een app?

Kan het zijn dat de versterker nu te ver van je router af staat? Dat je meer streepjes hebt omdat de versterker dichterbij je camera staat, maar nu niet meer je router bereikt? Dus geen internet heeft?

Ik zal zo een printscreen maken. Is van de wifi instellingen op je telefoon. De versterker staat daar wel verder van de router af dan de eerste plek maar raar genoeg wel veel meer streepjes. Qua afstand van de camera zou beide plekken van de versterker niet uitmaken. Is even ver.

MoOtJuHh schreef:
Heeft je versterker wel internet?
Kan zijn dat die geeninternet ontvangt, maar zelf wel een signaal geeft waar de camera mee verbindt.

Kun je testen of de versterker internet heeft, en zo ja, welke snelheid?

Goede vraag. Het lijkt mij eerlijk gezegt niet want hij is verder weg. Maar ik snap dan niet dat hij "vol bereik" heeft als ik kijk naar de streepjes.
Hoe kan ik dat testen? :o

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 22:12

De streepjes zeggen (waarschijnlijk) wat over hoe goed je telefoon met de versterker is verbonden, maar zegt niets over de versterker met de router.
Ik zou de versterker eens wat dichter naar de router toe bewegen en dan kijken wat er gebeurt :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 22:13

Century schreef:
De streepjes zeggen (waarschijnlijk) wat over hoe goed je telefoon met de versterker is verbonden, maar zegt niets over de versterker met de router.
Ik zou de versterker eens wat dichter naar de router toe bewegen en dan kijken wat er gebeurt :)

Ooo dit klinkt wel logisch! Ik zal even zien wat het doet. Bedankt!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 22:15

Al geprobeerd de wifiversterker even te resetten? De mijne heeft regelmatig de neiging er gewoon mee op te houden (dan krijg ik ineens geen meldingen van de wasmachine rn droger meer op mn telefoon want die staan beiden op de wifiversterker aangesloten met hun wifi) en dan helpt even uit het stopcontact en er weer in wel. En anders even volledig resetten en vervolgens op de nieuwe plek in het stopcontact steken.

Als je je telefoon verbind met de wifiversterker heb je dan wel internet? Beste even testen door een YouTube filmpje proberen te kijken of bokt openen. Zo ja is er een stoornis tussen camera en wifiversterker, zo niet zit er een storing tussen router en wifiversterker.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 22:17

Heeft de versterker een andere naam dan de wifi van de router?
Dus zie je o je telefoon 2 wifi netwerken (van jou) binnen bereik?

Als de namen gelijk zijn en je kan de naam van de versterker aanpassen, zou ik dat tijdelijk doen om te testen of je versterker internet heeft. Dan kun je je telefoon verbinden met de versterker, 4g/5g uit en dan zou je internet moeten hebben. Als dat niet werkt, weet je dat de versterker geen internet heeft.

Dan weet je in ieder geval of de versterker werkt.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 22:17

mvdende schreef:
Al geprobeerd de wifiversterker even te resetten? De mijne heeft regelmatig de neiging er gewoon mee op te houden (dan krijg ik ineens geen meldingen van de wasmachine rn droger meer op mn telefoon want die staan beiden op de wifiversterker aangesloten met hun wifi) en dan helpt even uit het stopcontact en er weer in wel. En anders even volledig resetten en vervolgens op de nieuwe plek in het stopcontact steken.

Als je je telefoon verbind met de wifiversterker heb je dan wel internet? Beste even testen door een YouTube filmpje proberen te kijken of bokt openen. Zo ja is er een stoornis tussen camera en wifiversterker, zo niet zit er een storing tussen router en wifiversterker.

Nee als ik de telefoon verbind heb ik geen wifi. Hij doet niks.

Resetten is een goede! Ik loop nu naar de stal, even kijken of resetten helpt en anders verplaats ik hem dichterbij de router

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 22:27

Afbeelding

De versterker lijkt idd geen wifi te hebben aan de streepjes te zien

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 23:03

Wat voor wifi versterker heb je. Die van KPN en TP link moet er bijvoorbeeld een ding bekabeld op je router aan gesloten worden die dan weer uitzend naar de versterker in je stal

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 23:07

YvonneV schreef:
Wat voor wifi versterker heb je. Die van KPN en TP link moet er bijvoorbeeld een ding bekabeld op je router aan gesloten worden die dan weer uitzend naar de versterker in je stal

Deze heb ik
https://www.elektramat.nl/tp-link-wifi- ... pdEALw_wcB

Wat moet er precies bekabeld worden? De versterker deed het de vorige keer gewoon enkel op stroom. Ik heb nu de versterker verhuisd en heb weer minimaal bereik. Nu strijd om de camera te installeren. Denk dat ik de camera morgen even uit de stal haal en naar binnen breng bij de router en daar even installeer. Irritant zo :=

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 23:17

Zat je versterker toevallig ook op een ander stopcontact?
Dan kan het zijn dat deze misschien niet opdezelfde stroomgroep zat.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 23:18

Kabayo schreef:
Denk dat ik de camera morgen even uit de stal haal en naar binnen breng bij de router en daar even installeer. Irritant zo :=

Dat heeft geen zin. Je camera moet verbinden met je wifi versterker en niet met je router.

Misschien heb je hier iets aan https://www.tp-link.com/nl/support/download/tl-wa850re/

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 23:24

Yvonne, dat was bij mijn camera niet. Die moest ik bekabeld op router aansluiten, vanalles installeren ook op mijn app op foon. En later kon hij wel op de wifi versterker.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 23:29

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 00:13

Als ik je verhaal zo lees moet je je versterker even binnen halen en die koppelen aan je WiFi systeem en dan na buiten/ stal dan zal de camera weer verbinden met de WiFi en dan draait alles weer

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 08:06

Je bent nu verbonden aan je router zo te zien. En dat klopt niet, als je versterker ertussen staan moet je daaraan verbonden zijn.

Ik zou ook je versterker dichter naar de router verplaatsen en kijken wat er gebeurd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 08:56

Ik heb ook ooit zoveel gezeik gehad met die versterkers. Je creëert als het ware een extra netwerk. En soms pakte hij het ene netwerk en soms de andere. En dan was de printer met de ene verbonden en de laptop met de andere en dan kon ik weer niet printen etc. Heel gezeik.

Ik zou eerst eens kijken of de versterker wel internet heeft als hij dichter bij de router is. Als dit niet zo is dan moet je hem misschien anders verbinden of koppelen.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 19:21

Zit de versterker nu in een geaard stopcontact? Hier werkte de TP link niet op een niet geaard stopcontact.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 19:50

Kylan schreef:
Zit de versterker nu in een geaard stopcontact? Hier werkte de TP link niet op een niet geaard stopcontact.

Dat maakt hier niet uit..

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-24 23:28

Afbeelding
Heeft wat inspanning gekost maar hèhè!

Even nog antwoorden geven
Nee, sterker nog. De versterker zit in een verlengsnoer

Suzanne, Utixo, Yvonne en snorkel hadden gelijk. De versterker had geen internet en moest eerst verbinden met de router. Ik heb dus eerst de versterker naar binnen gehaald en verbonden. Daarna terug naar de plaats bij stal. Toen had ik goed bereik.
Toen nog gedonder met de camera met resetten. Moest de camera installeren op de app maar enorm geweldig is die wifi nou ook niet. Heb denk ik wel 10 pogingen gedaan. Goede humeur was wel weg :+ Maar toch gelukt! Blij!

Bedankt allemaal!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 23:34

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-24 17:55

Het ging even goed, nu weer offline :z

Edit.
Doet 't ook weer :')