Ik zit met een dilemma en dus hopelijk kan Bokt me helpen

Gezien er hier mensen in het hele land wonen, en ook nog België, leek dit me een goede plek om te vragen!
Welke stad of dorp kan aan mijn wensen voldoen?
Even voorgeschiedenis; ik woon al mijn hele leven nabij/in Groningen, maar ik wil eigenlijk eens iets heel anders. Een andere omgeving waar ik een frisse start kan maken. Dus een andere stad of dorp in Nederland, en dan het liefste voorbij Zwolle (dus midden of zuid Nederland, of evt België?)
Dus weg uit het Noorden

Nu zoek ik iets:
- In de buurt van een leuke stad, máár niet in de stad zelf. Ik wil graag weg van de drukte (wellicht aan de rand van de stad kan wel, mits het er rustig is)
- In de buurt van natuur; dus niet een park, maar echt een mooi natuurgebied of bos waar je lang kan wandelen.
- Er moet wel wat werkgelegenheid in de buurt zijn, maar vandaar ook de stad in de buurt (zou fijn zijn als het per fiets binnen ca 30 min te doen is, maar iets verder is ook oke)
- Een omgeving waar je redelijk makkelijk nieuwe contacten kunt opdoen? Eveneens evt een stad dichtbij, waar ik evt activiteiten kan doen om mensen te leren kennen. Ik kom dan alleen naar die woonplek toe, dus dan hoop ik wel wat nieuwe contacten op te doen.
- En zou mooi zijn als er wat huurwoningen te vinden zijn, maar ik begrijp dat dit overal lastig is

Alle tips/ideeën zijn welkom!