Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hiraeth schreef:Ik maak me hierover ook zorgen, zowel wat betreft vrouwen die zich bewust in deze rol laten plaatsen als mannen die dit blijkbaar van vrouwen 'eisen'. Er is niets mis met het kiezen voor parttime werk of het niet werken om meer tijd aan het gezin en het huishouden te besteden. Echter, ik ben van mening dat dit gebaseerd moet zijn op goede communicatie en dat de vrouw niet haar eigen waarde hoeft te verminderen in dit proces.
Charaz schreef:Ik vind de meningen hier anders ook best veroordelend, als 2 mensen kiezen voor een tradiotonele rolverdeling is dat toch iets waar zij zich fijn bij voelen, ik zie daar eigenlijk nog niks in van een man als heerser of anti lgbtqi.
Charaz schreef:Hoe denken jullie hierover en waar heb je zelf voor gekozen?
Soms lijkt het me heerlijk om de tijd te hebben voor het huishouden en het verzorgen van de kinderen en dieren en na het eten ook 'klaar' te zijn in plaats van s avonds nog van alles te moeten en in de weekend de was bij te moeten werken en het eigenlijk altijd maar druk te hebben.
Amber_anne schreef:Tradwifes streven de rolverdeling uit de jaren 50 in America na. Daar had je bijvoorbeeld 'regels' als dit [ [url=m/GmNfKv.jpg]Afbeelding[/url] ]
daantjuhhh schreef:Vooropgesteld is iedereen vrij om te doen waar hij of zij zich goed bij voelt.
Maar ik vind het eigenlijk best een beetje dom.
Stel. Jij blijft 15 jaar thuis.
Financieel kun je goed rondkomen.
Je man wordt ernstig ziek of je gaat scheiden.
Dan zit jij met een gat tot Tokio op je cv.
Het is prima om voor je gezin te zorgen.
Maar het is verstandig om al is het maar een paar uur per week zelf carrière op te bouwen.
Je hebt de toekomst niet in de hand en je maakt je zelf wel ontzettend afhankelijk.
Charaz schreef:Wbt financiele zorgen na het overlijden van je man dat is natuurlijk van tevoren prima te regelen en zou je niet moeten tegenhouden om wel of geen huisvrouw te worden.