Het lijkt op wecken, maar omdat je het voedsel onder hoge druk bereid, kan de temperatuur hoger worden (ongeveer 120 graden) waardoor de botulisme bacterie ook gedood wordt.
Het is vooral in Amerika erg bekend.
https://nchfp.uga.edu/publications/uga/ ... #gsc.tab=0
Op dit moment zijn een aantal YouTube accounts bezig met 'Canuary' en een pantry challenge.

In het kader van steeds meer zelfvoorzienend zijn, hoop ik vanaf maart een pressure canner in huis te hebben.
Ik had de mazzel om een mooie start voorraad potten op de kop te kunnen tikken voor een leuk prijsje.

Deze week heb ik ook een 'pantry' gemaakt wat eerst kleedkamer was. Een panty tour is nog wat overdreven misschien

Mijn doel is om uiteindelijk een jaar voorraad voedsel op te bouwen. Mijn focus zal zeker in het begin liggen op het maken van snelle maaltijden, meals in a jar wordt dat ook wel genoemd.
Ik heb een grote moestuin (afgelopen jaar mee gestart) en een voedselbos dat nu een beetje begint te produceren, in 2019 zijn we daarmee gestart met aanplanten.
Moestuin in bakken

Nieuw gedeelte voedselbos ook in bakken

Ben je al bekend met pressure cannen? Favoriete recepten? Welke pan heb je en welke potten gebruik je?
Wat zijn jouw doelen, hoe wil je dat bereiken?