Postcrossing Advent Bokt 2024 Editie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11643
Geregistreerd: 10-12-06

Postcrossing Advent Bokt 2024 Editie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 12:08

Aangezien onze eerste Postcrossing Adventkalender Editie van 2023 een succes was, waren we het er al heel snel over eens dat er een 2024 editie moest komen. Dus bij deze:

Welkom (terug) bij de 2024 Postcrossing Advent Bokt Editie!


Afbeelding


Elke dag in December een postcrossing gerelateerd cadeautje openmaken tot kerst! Afgelopen jaar zagen we dat het vrij krap was om pas later in het jaar ermee te beginnen, vandaar de keus gemaakt om eerder lootjes te trekken en dus ook nu al het topic aan te maken. Dit heeft o.a. deze voordelen:

- Langer voorpret
- Voor ieders budget beschikbaar/haalbaar, omdat je nu bijna een heel jaar lang de tijd hebt om te kopen en als je wilt dus je uitgaves kunt verdelen
- Door het jaar heen aankopen doen als je toevallig tegen wat leuks ‘aanloopt’ ergens

Budget & inhoud.


Net als afgelopen jaar spreken we geen budget af, zodat iedereen zelf kan spelen hiermee en zelf kan kiezen waar je koopt enz, maar gaan we weer vanuit een basis inhoud werken. Afgelopen jaar hebben we de afspraak gemaakt:

Minimaal 24 kaartjes verdeeld over ongeveer 12 dagen. Dus dat word in principe nu; sowieso 12 dagen x2 kaartjes. Uiteraard ben je vrij om dit aantal te vullen, maar dat is in ieder geval de basis qua kaartjes. De overige dagen kunnen naast eventueel extra kaartjes, opgevuld worden met andere spulletjes.

Met de 'overige dagen', kun je dan bv. denken aan:

    - Washi tape
    - Stickers
    - (speciale) postzegels
    - seal wax en andere papier deco voor snail mail
    - opberg doosjes
    - the Sky is the limit!

Hierin kun je ook inspelen op de persoon wie je als lootje hebt, aan de hand van wat zij eventueel aangeeft in de wishlist e.d. Niet iedereen is even actief met bv. decoreren van kaarten e.d. en daar kan dan rekening mee gehouden worden - dit mag aangegeven worden via lootjes trekken. Dan zou je ipv washi, op die dagen ook kaartjes kunnen doen of een ander alternatief; mooie pennen etc. Het kan in ieder geval enorm breed aangepakt worden en ook gepersonaliseerd worden op deze manier.

24 December is Speciaal!
Op 24 December is het wel leuk om een iets groter cadeautje te doen, om de Advent leuk mee af te sluiten. Hier mag je wederom ook weer je eigen invulling aan geven. Wat we in 2023 o.a. voorbij zagen komen; cadeaubonnen, postcard boxen, pakketje met vanalles, wax seal set en meer.

Lekkers!
Deze laat ik vrij/open voor iedereen. Wat lekkers zoals chocolade, koekjes, theetjes e.d. mag, maar is geen vereiste. Hoe je dit verdeeld in de Advent is ook eigen keus :j.

Overige Regels.


Tig regeltjes ben ik niet perse van, maar ik wil een paar basis dingen wel even aankaarten, naast wat er qua inhoud de bedoeling is.

Citaat:
    _ Interactie onderling en in het algemeen mag verwacht worden, dus denk goed na of je hieraan kunt voldoen.
    _ Er is een app groep waarin iedereen onderling kan blijven delen wanneer er opengemaakt word.
    _ Maar óók word er enige interactie verwacht hier in het topic - omdat het leuk is het ook zo op Bokt te houden en ook omdat de groeps-app soms ook chaotisch kan zijn en mensen van elkaar unboxings missen omdat er ander geklets voorbij komt :'). In dat geval is het gewoon fijn ook om alle advent gerelateerde dingen terug te zien in het topic. Ik vind het persoonlijk het leukst wanneer iedereen zoveel mogelijk dagelijks deelt hier in het topic ook, maar dit is geen verplichting.
    _Wel is het de bedoeling om uiterlijk 1x per 4 dagen even alles te delen wat je hebt opengemaakt in de dagen ervoor. Mocht je ook dit niet persoonlijk kunnen doen elke 4 dagen, vraag dan even een mede deelnemer om de foto’s Voor jou te delen zodat het topic gewoon aangevuld kan blijven worden :j.

Aan het einde van de Advent, word er wel van elke deelnemer verwacht om persoonlijk de Advent Editie af te ronden met een klein verslagje en overzicht foto hier in het topic.


Wishlist.


Via lootjes trekken kun je straks als je wilt een wishlist invullen. Niet verplicht: je kunt er ook voor kiezen om je Santa de volledig vrijheid te geven en je met alles te laten verrassen.

Maar ter inspiratie; voel je vrij om ook in een lijstje aan te geven op de website wat je qua onderwerpen/designs leuk vind om evt wel terug te zien ergens in de kalender welke je krijgt. Misschien heb je bepaalde kaart onderwerpen nog niet of niet veel en zou je wel handig vinden om te hebben, etc.

Lootjes trekken.


Ivm inkopen doen, kosten verspreiden, levertijden als je online besteld, en meer dingen wat ik hierboven al aankaartte, gaan we dit jaar dus heel vroeg lootjes trekken. Inschrijven kan t/m a.s. zaterdag 13 januari via PB naar mij toe. Op zondag 14 januari zal ik de link uitsturen, waarmee je je lootje kunt trekken.

Hint(s).


Uiteraard is het weer de bedoeling dat je ook iets van een hint of hints verstopt in de doos, zodat je lootje kan raden wie zijn/haar Secret Santa is. Je kunt het verdelen door de Advent heen, of misschien pas op 24 december zelf? Hoe je daar invulling aan geeft; daar ben je uiteraard helemaal vrij in.


--

Ik heb er onwijs veel zin in weer om met deze twee editie van start te gaan. Ik heb echt veel plezier gehad aan het samenstellen van de Advent kalender afgelopen jaar en het zelf openmaken elke dag was ook een groot feest!

Ik ga deze OP dan ook afsluiten met het delen van de overzichtsfoto’s van de 2023 deelnemers. Stuk voor stuk onwijs mooie pakketten! - Deze kunnen ook ter inspiratie gebruikt worden voor dit jaar uiteraard xD - De overzicht foto van 1 bokker (Marjo) missen we, omdat zij al veel had opgeruimd wat ze gekregen had, dus daar heb ik alleen een collage van met een paar dagen. De rest van haar Advent is wel in het 2023 topic allemaal terug te zien! :j


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marjo

Berichten: 37357
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 12:20

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

[edit]
Ik doe zeker weer mee. Superleuk dat je het weer organiseert cursebreaker <3

Vorig jaar heb ik al heel veel moois gekregen, en mooie dingen ook die ik nog niet veel had! Ik koop zelf voornamelijk kaarten met dieren erop en kaarten van waar ik op vakantie ben.

Op Amazon heb ik een wishlist, dit zijn voornamelijk boxsets met kaarten die ik tof zou vinden. Deze lijst zal ik dit jaar gaandeweg gaan uitbreiden met andere dingen die ik mooi vind. Dit is echter geen must, maar echt bedoeld als richtlijn. Voel je niet verplicht om alles bij Amazon te kopen. AliExpress/Temu/Action is voor mij ook dikke prima.
De stickervellen van Action koop ik zelf vaak al, maar sommigen zijn zo mooi dat ik het ook niet erg vind om bepaalde vellen dubbel te hebben.

Het mooie aan postcrossing, is dat je aan alles wel wat hebt. Ik houd absoluut niet van roze dingen, maar een roze pen gebruik ik wel en ook een roze kaart kan ik naar iemand toesturen natuurlijk.

Ik ben in ieder geval al goed enthousiast weer *\o/*
Zo leuk om nu gewoon een heel jaar bezig te zijn met cadeautjes kopen <3

cursebreaker

Berichten: 11643
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 13:39

Leuk Marjo - ik heb je officiële aanmelding idd net binnen gehad *\o/*

En dat is idd zeker het fijne eraan; je hoeft niet perse (en zeker niet met alles) in te spelen op alleen de wensen van een lootje, want uiteindelijk is alles bruikbaar en gebruik je het voornamelijk voor een ander weer dus dat in gedachten houden is sowieso fijn. Dus denk aan idd de minder gebruikelijke onderwerpen op kaartjes e.d. of washi tape designs die misschien net wat anders zijn als anders of thema’s. Ik vond het erg leuk bv de afgelopen keer om van die thema dagen te maken; treinkaartjes met trein washi, camping kaartjes met camping washi en stickers, etc. <3

Ik heb zelf geen specifieke wishlist (gemaakt of ga ik niet maken), ook qua kaartjes e.d. ga ik niks specifieks delen van wat ik leuk vind. Ik kan misschien wel wat globale dingen opschrijven, maar ik laat m’n Santa in principe gewoon echt helemaal ‘los’ want uiteindelijk gaat het er vooral om dat het leuk is om te gebruiken en niet wat mijn persoonlijke voorkeuren zijn perse - maar zal dus wel wat globaals opschrijven. Mocht mijn Santa wel iets meer specifieks willen weten, kan er via lootjes trekken altijd anoniem een vraag gesteld worden ook, da’s fijn :j

That said… Ik heb zelfs recent al de eerste aankoop gedaan voor mijn lootje, ook al weet ik nog niet wie het is hahaha. Maar kwam iets tegen wat ik leuk vond, dus al meegenomen *\o/*

Cheytjuh

Berichten: 4054
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Postcrossing Advent Bokt 2024 Editie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 16:13

Yeah topic!! Even snel een berichtje, telefoon is bijna leeg, maar dan kan ik het topic vanavond terugvinden!

Ik heb er zin in!

nevica

Berichten: 1092
Geregistreerd: 21-11-22

Re: Postcrossing Advent Bokt 2024 Editie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 19:44

Helemaal leuk, ik ben er uiteraard ook weer bij! :D Ik reageer later even uitgebreider. :)

Cheytjuh

Berichten: 4054
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 15:04

Inmiddels kennen de meesten me ook van de app, dus ik hoef me denk ik niet nog een keer voor te stellen :D

Dank je Marjo voor je Amazon list, ik heb nu ook een paar boxen besteld en er staan er nog 10 ofzo op de lijst :o Wat erg

Stickervellen kopen jullie die alleen bij de Action ? Via Temu/Ali etc kan ik zo niet heel veel leuks vinden of zoek ik nu verkeerd. :+

cursebreaker

Berichten: 11643
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 15:08

Super leuk dat je mee gaat doen aan deze nieuwe editie Cheytjuh en heel gezellig ook in de app erbij!

Stickers koop ik echt overal en nergens; action, Hema, of andere lokale winkels, maar ik koop idd ook bij Temu en Aliexpress - daar vind ik eigenlijk juist wel heel veel leuks haha! Je krijgt daar bv hele leuke setjes in van die doosjes -zal straks wat linkjes zoeken als voorbeeld- maar ook vellen e.d. Etsy o.a. heeft ook heel veel qua kaartjes en stickers. En dan nog bij de kleine bedrijfjes webshops.

Ook voor kaartjes e.d. zijn oa deze bedrijfjes leuk:
- postcards from Essie
- favorite postcards
- delicious postcards
- natuurlijkefoto
- papersisters.de
- Happypostcrossing

Sommige van hen hebben dan ook washi tapes en stickers e.d.
En ik vergeet er nog een hoop, maar kunnen anderen misschien nog aanvullen!
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 10-01-24 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheytjuh

Berichten: 4054
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Postcrossing Advent Bokt 2024 Editie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 15:14

Super leuke aanvulling al cursebreaker :j dank je wel !

cursebreaker

Berichten: 11643
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 18:29

En de lootjes zijn getrokken!

LET THE FUN BEGIN

Cheytjuh

Berichten: 4054
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 18:45

Yeaaah
*\o/* *\o/*

Marjo

Berichten: 37357
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:34

Ik heb een lootjeee *\o/* *\o/* *\o/*

Ik heb ook al wat op mijn verlanglijst gegooid, maar zoals ik in de app al zei; neem dit niet al te serieus. Het zijn echt slechts richtlijnen :j

Daarbij, stickers enzo kunne prima van Ali/Temu kopen want dat is daar veul goeiekoper :D

Ik heb er zin innnn!!

nevica

Berichten: 1092
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 22:49

Wat gezellig met 2 nieuwe deelnemers ook! *\o/*

Hieronder weer even wat meer inspiratie voor mijn santa eventueel. Ik ben wel oprecht met alles blij dus doe vooral met deze info wat je zelf wilt haha. :D Wel moeilijk om deze keer wat meer context te geven, door de vorige editie heb ik nu alles wat ik nog niet had ook dus daar moet ik echt even over nadenken. Wellicht is mijn santa creatiever.

Wat betreft kaarten, alles is goed! Uiteindelijk is alles wel te koppelen aan een gebruiker om het te sturen dus daar ben ik echt niet moeilijk in. Even de boxen die ik zelf al heb op een rijtje (omdat er vorige editie wel boxen zijn gegeven);
▪︎ Harry Potter the postcard collection
▪︎ Disney the Renaissance and beyond
▪︎ Disney princess postcard box
▪︎ Earth and space 100 postcards
▪︎ Dog box 100 postcards by 10 artists
▪︎ Botanicals 100 postcards from the archives of the New York botanical garden


Postzegels zoals van postzegelsmetkorting heb ik geen moeite mee, dan maar wat minder schrijfruimte. :) Washi en stickers zijn altijd goed. Ik ga die binnenkort even opnieuw sorteren als ik daar een nieuw systeem voor heb dus dan kan ik even kijken of ik echt een thema mis. Sowieso moet ik nog veel van de vorige editie ordenen / opruimen, ik denk eigenlijk dat ik dan pas een beter beeld heb van wat ik eventueel zou willen (en dat komt ook door het jaar heen wel wat meer naar boven natuurlijk), ik ben zo verwend de vorige keer. Op naar weer een leuke editie met heel lang voorpret! <3

Edit; ik zal ook nog even webshops verzamelen trouwens! Maar heb al maanden niks besteld dus ik moet weer even alles naar boven halen. _O-

WildDreams

Berichten: 2431
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 09:45

Jaaa ik heb er zin in!! *\%/*
Pfoeh een lijstje vind ik moeilijk, ik heb al zooo veel. De vorige editie was ik ook zo verwend <3 En ik heb wel wat boxen die ik wil, maar ik verwacht die zelf al te kopen voordat het jaar voorbij is :+ Al is het nooit erg om die 2x te hebben hahaha. Ik heb nu in ieder geval de wildcards box en die van Marianne North.
Mocht ik specifieke dingen bedenken of thema’s of wat dan ook, zal ik het laten weten! Voor inspiratie kan je op mijn postcrossing profiel kijken (zie omschrijving groepsapp), maar dingen van mijn interesses heb ik waarschijnlijk het een en ander van, maar meer is nooit verkeerd hahaha, maar dus ook juist dingen die er buiten vallen zijn leuk! Alles is welkom! :D

Siers83

Berichten: 7438
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Postcrossing Advent Bokt 2024 Editie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 09:54

Ikheb ( nog) geen verlanglijstje. Ik ben met alles blij aangezien ik nog niet zo’n uitgebreide collectie heb. Dus mijn Santa heeft een makkie

love_mandy

Berichten: 2978
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Re: Postcrossing Advent Bokt 2024 Editie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 11:13

Welkom voor de nieuwe! Super gezellig weer.

Ik ga vandaag even rustig zitten voor mijn verlanglijstje, even door mijn kaarten zoeken om te kijken waar ik er nog niet zo veel van heb etc. Ik heb er in ieder geval al super veel zin in.

cursebreaker

Berichten: 11643
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 13:56

Welkom (terug) allemaal *\o/*
We gaan er weer wat moois van maken dit jaar! We hebben nu een groepje bestaande uit 8 deelnemers, gezellig! Hier zitten ook 2 nieuwe deelnemers bij. Super tof dat er na de eerste editie, er nog meer mensen zich hebben gemeld om mee te doen <3

Ons groepje word deze 2024 editie compleet gemaakt door bokkers:

    Citaat:
    - love_mandy
    - Siers83
    - Cheytjuh
    - WildDreams
    - eclair98
    - nevica
    - Marjo
    - cursebreaker

Ik zal zo ook nog even een eigen post schrijven over m’n eventuele wishlist/aanmelding, etc <3 Nog even opwarmen en eten na mijn sneeuw-wandeling vanochtend met de hond hihi en dan ga ik me er ook even voor zitten :j

cursebreaker

Berichten: 11643
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 15:07

Ik weet niet goed waar te starten mbt verlanglijst. Ik vind vooral dat m’n Santa gewoon moet kopen wat ze leuk vind om te geven. Qua stickers, washi tape, spulletjes, stempels, kaartjes e.d. is Alles wel bruikbaar namelijk! Alles wat ik ga aangeven is puur ter inspiratie; ik ben met ALLES blij.

Ik heb al een aantal box sets en wil sowieso nog een aantal boxen kopen dit jaar, dus ik kan als m’n Santa dat wilt ook een lijstje maken met welke ik niet van plan ben te kopen, maar wel erg mooi vind en dus nog niet heb. Mocht Santa dat willen weten, hoor ik dat tzt anders wel via lootjestrekken - waar je anoniem vragen kunt stellen aan je lootje. Ik vind boxsets overigens ook echt niet iets wat ik verwacht te krijgen, maar mocht Santa dus iets willen weten, let me know. Ik zal in ieder geval bij lootjes trekken even gaan invullen welke ik Wel al in bezit heb momenteel - en dan nog wat andere dingen aanvullen waar Santa misschien qua inspiratie wat mee kan.

Maar wederom: ik ga met alles blij zijn haha!

cursebreaker

Berichten: 11643
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-24 10:33

Zo, ik gooi weer eens een update erin hihi!

Ik ben ondertussen al aan de slag geweest voor de Advent. Ik heb m’n notities bijna volledig compleet met wat en hoe ik het wil doen. Ik heb nog een paar dagen blanco, waar ik nog even moet gaan bedenken wat ik precies wil doen maar in grote lijnen weet ik al wat ik verdeeld over 24 dagen wil gaan geven.

Ondertussen heb ik ook al bij 3 winkels geshopt, zowel fysiek als online en zijn de eerste euro’s eruit gevlogen haha :') Ik ben wel al echt leuk geslaagd al zeg ik het zelf en hopelijk vind m’n lootje dat tzt ook.



Ik heb ook nog even nagedacht of ik eventueel m’n wensenlijstje nog kon aanvullen, maar ja zoals ik al vaker heb gezegd: alles is bruikbaar en welkom!

Ik zag wel dat ik bv van de volgende onderwerpen nog niets of niet veel (meer) had dus ter inspiratie:

    sport
    Keep Calm quotes
    movies
    Nederlands eten

Het kan best zijn dat ik er door het jaar heen zelf nog wat van bij koop, maar hier heb ik nooit zoveel van of ik ben er snel doorheen haha. Dus wie weet heeft m’n Santa er nog wat aan.



Hoe gaat het met de rest? We hebben onze app wel, maar ik vind het ook wel leuk om hier meer gefocust op de Advent-gerelateerde dingen te lezen (ik mis in de app nog wel eens wat haha). Benieuwd of en wie er al aan de slag is gegaan of toch nog even wacht omdat het nog zo vroeg in het jaar is }>

Ik vind het echt heel fijn dat ik zo vroeg kan shoppen al. Kan ik lekker alles verdelen financieel maar ook veel meer tijd uitrekken om te zoeken naar spulletjes. En dan heb ik tzt ruim op tijd alles in huis en kan ik de tijd goed ervoor nemen wat betreft inpakken en het bedenken van een hint haha.

Siers83

Berichten: 7438
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Postcrossing Advent Bokt 2024 Editie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 12:06

Goed bezig al zeg!
Heb je nog tips met hoe het aan te vliegen?

Ik heb al een aantal dingetjes gekocht, vooral online. Maar heb echt nog totaal geen idee hoe en wat verder.

cursebreaker

Berichten: 11643
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-24 12:33

EDIT

Voor kaartjes, stickers, washi tape zou je o.a. hier kunnen kijken online:

    - Etsy < hier verkopen ontzettend veel illustrators ook kaartjes, e.d. en je kunt hier ook filteren op shops uit Nl en/of EU, zodat verzendkosten ook normaal blijven haha.
    - papersisters.de
    - Temu
    - Aliexpress
    - stationaryheaven.nl
    - happypostcrossing.nl
    - post-stone.com
    - natuurlijkefoto.nl
    - bol.com
    - amazon
    - postcardsfromessie.nl

Dit lijstje kan ook vast nog aangevuld worden door anderen, dus als iemand nog tips heeft… :j
Verder lokaal kijken als/wanneer je ergens in een stad bent bv. Boekenwinkels hebben vaak kaartjes, maar ook stationary spulletjes, pennen e.d. Action, Hema, Dille & Kamille onder andere hebben vaak leuke dingen, wisselend ook per seizoen qua aanbod.

Soms vind ik via google nog wel eens een nieuwe shop, dus ik google ook regelmatig nog even haha.

Verder probeer ik ook nog wel wat te zoeken naar niet washi/sticker/kaartjes items en gebruik daar dan ook google vooral voor of lokaal in winkeltjes kijken. Qua items moet je soms ook net ergens tegenaanlopen en is er vast nog meer waar ik niet aan denk maar bv:

    Pennen
    postzegels
    clear stamps
    houten stempels
    ink pads
    hoekjes cutters
    ID stempels
    Wax seal sets
    kaarten albums
    of iets om kaartjes mee op te hangen/showen

Afhankelijk van je lootje en of je iets leuks vind, maar the sky is the limit haha. De basis is natuurlijk kaartjes, aangevuld met stickertjes/washi e.d. als je lootje dat leuk vind, maar er is ook wel buiten dat veel ander leuks te krijgen.

Ik maak voor mezelf altijd een notitie lijstje en nummer de dagen van 1-24 en ga dan eerst dagen verdelen waarop ik kaartjes wil doen. Dan ga ik de overige dagen aanvullen met washi tape, stickers, andere items bv. En dan ga ik kijken welke kaartjes ik wil, hoeveel en hoeveel washi e.d. (dat wisselt dan nog wanneer ik vaak ga shoppen en aan de hand van wat ik tegenkom bepaal ik de aantallen, rekening houdend dat ik dan sowieso minimaal die x aantal kaartjes heb) en verdeel het dan inhoudelijk over de dagen heen. Uiteindelijk schuif ik altijd nog, wanneer ik toch nog andere dingen koop enz. En het ligt er net aan wat je wilt ook; wil je thema’s maken of gewoon random kaartjes e.d. en doe je om de dag kaartjes en andere dagen wat anders? of of of… Je moet het ook niet te moeilijk maken voor jezelf <3 Zoals ik het doe kan voor een ander ook weer echt helemaal niks zijn haha. Kunt ook altijd in het vorige topic bv kijken naar wat de mensen dagelijks kregen bv wie gepost heeft daar. Geeft ook al een beeld van hoe sommigen het verdeeld hebben allemaal en wat voor spulletjes en onderwerpen/thema’s ed voorbij komen, qua inspiratie :j

M’n lijstje werk ik dan telkens bij door de spulletjes welke ik al gekocht heb, te markeren. Wat ik binnen heb, maak ik dan bv dikgedrukt en wat ik al besteld heb en nog moet krijgen doe ik schuin lettertype maken etc. zo heb ik visueel al snel een overzicht van wat er wel/nog niet is. Werkt voor mij prettig, maar vast niet voor iedereen ook. Tzt met inpakken e.d. heb ik daar ook zo’n soortgelijk systeem voor, zodat ik niks mis/vergeet etc :') Dus een soort checklijsten. En dat doe ik dan nu met voorbereiden en kopen ook, dat werkt voor mij fijn.

Op dag 24 doen de meesten dan ook iets uitgebreiders/‘groter’ cadeautje om het leuk af te sluiten. Kunt denken aan een cadeaubon van een postcrossing/stationary shop, of meer spulletjes bij elkaar, een postcard box set, etc.

Cheytjuh

Berichten: 4054
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Postcrossing Advent Bokt 2024 Editie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 02:58

Super bedankt voor jullie posts. Hier kan ik echt wat mee. Dit wordt mijn eerste editie dus het is voor mij nog even zoeken, ook omdat ik pas sinds oktober bekend ben met Postcrossing :j

Ga eens in mijn nachtdiensten weer op jacht voor mijn lootje.

Heb zelf qua verlanglijstje nog geen specifieke wensen en ben met alles wel blij. Zo’n wax set is wel heel cool. Misschien maar eens wat dingen ter inspiratie op het verlanglijstje zetten.

Siers83

Berichten: 7438
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Postcrossing Advent Bokt 2024 Editie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 12:49

Cursebreaker bedankt voor je uitgebreide post, hier hebben we echt wat aan!

Marjo

Berichten: 37357
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 10:09

Ik schop dit topic even omhoog :D

Ik heb een vraag voor iedereen:

Welke kaarten zou je zelf nooit versturen en ontvang je ook liever niet?

Marjo

Berichten: 37357
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Postcrossing Advent Bokt 2024 Editie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 10:11

Voor mij zijn dat trouwens religieuze kaarten met een duidelijke boodschap vanuit het geloof. Ik heb niets met geloven en zal dus zelf nooit een kaart versturen met religieuze betekenissen :)

Cheytjuh

Berichten: 4054
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 02:37

Marjo schreef:
Ik schop dit topic even omhoog :D

Ik heb een vraag voor iedereen:

Welke kaarten zou je zelf nooit versturen en ontvang je ook liever niet?


Goed dat je dat doet af en toe dat schoppen :') ik hou de app echt allemaal niet bij :D

Ik zou zelf nooit iets met politieke statements versturen of echt hele pornografische kaarten. Deze thema’s zou ik ook zelf niet graag ontvangen

Hier het postcrossen weer opgepakt, zijn er weer 9 op de bus *\o/*
Moet langzamerhand echt een handige manier van opbergen gaan bedenken voor alle kaarten en pruttel, op dit moment zit alles in 1 grote shopper, maar dat is zo’n gedoe steeds met dingen zoeken :+