Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
leeslampje schreef:Het moment van inchecken is bepalend. En je kan max. 5min voor je abbo ingaat al inchecken.
Weekend vrij is trouwens op vrijdag vanaf 18.30 pas geldig. Dus vanaf 18.25 kan je met gratis reizen inchecken. Je trein van 17.13 zal gewoon geld kosten.
Romy_Stn schreef:leeslampje schreef:Het moment van inchecken is bepalend. En je kan max. 5min voor je abbo ingaat al inchecken.
Weekend vrij is trouwens op vrijdag vanaf 18.30 pas geldig. Dus vanaf 18.25 kan je met gratis reizen inchecken. Je trein van 17.13 zal gewoon geld kosten.
Oh ik heb altijd de trein van 18:13 gepakt en heb nog nooit moeten betalen deze hele maand.
Maar Dankje, weet ik dat ik 17:43 niet kan pakken
Romy_Stn schreef:Nee als ik incheck staat er ook altijd iets in de richting van weekend vrij, hoop dan dat deze bug blijft want kan echt niet nog later aankomen
verootjoo schreef:Romy_Stn schreef:Nee als ik incheck staat er ook altijd iets in de richting van weekend vrij, hoop dan dat deze bug blijft want kan echt niet nog later aankomen
Met zo’n NS kaart kan je altijd inchecken, je abonnement wordt ook altijd getoond bij het inchecken en je krijgt elke maand een rekening.
Dus waarschijnlijk moet de rekening nog komen, want weekendvrij is vanaf half 7.
Hoe lang doe je dit al?
In de app kun je je reizen bijhouden en zien wat je wel en niet moet betalen
Website NS schreef:Je reist kosteloos met de trein (ook de Nederlandse trajecten van Intercity Berlijn en ICE International) op deze tijden:
In het weekend
Van vrijdagavond 18.30 uur tot maandagochtend 4.00 uur
Op feestdagen
De hele dag
Extra optie: voor slechts € 3,40 per maand extra reis je ook met 40% korting in de daluren doordeweeks. Die zijn van maandag tot en met vrijdag van 9.00 - 16.00 en van 18.30 - 6.30 uur.
Het moment van inchecken bepaalt of je met korting reist. Het abonnement geldt niet voor treinreizen met Eurostar.
Romy_Stn schreef:heb geen flauw idee of flex aanstaat, heb alleen dat weekend abbo op mijn kaart gezet. Ik zal vandaag of morgen wel even de klantenservice bellen
har166 schreef:Ik zat laatst tegenover iemand die met een dalurenabbo tijdens daluren was ingestapt en er in de spits nog steeds mee in de trein zat. Die moest van de conducteur opnieuw inchecken. Dus ik vraag me af hoe dat hele systeem nou werkt qua abonnementen en inchecken.