Sindsdien zag ik die woning steeds nog staan tussen mijn reacties, en dan bij de woningen waar ik nog niet definitief voor was afgewezen (dus de woningen die niet door een andere woningzoekende waren geaccepteerd).
Vanochtend keek ik bij het woningaanbod, en daar stond de woning waar ik destijds op had gereageerd. Maar nu als direct te huur. Eerder was het op inschrijfduur, maar als zo'n woning dan 6 keer wordt afgewezen (de eerste zes kandidaten die aan de voorwaarden voldoen willen de woning niet hebben) wordt zo'n woning aangeboden als direct te huur. Dus de eerste die erop reageert (en aan de voorwaarden qua inkomen en dergelijke voldoet) krijgt dan de woning aangeboden. Ik zag het om 9:07 uur, redelijk gauw dus nadat ze hem hadden gepubliceerd. Althans dat hoop ik. Ik dacht altijd dat ze dat om 10 uur doen maar kan ook best dat het 9 uur is. Gisteravond stond hij er in elk geval nog niet.
Van de woningen waar ik de afgelopen maanden (bij vier verschillende woningbouwverenigingen) op heb gereageerd wilde ik deze het liefste hebben. Onder andere omdat hij ligt in het dorp waar ik het liefste wil wonen, en waar weinig aanbod wordt gepubliceerd.
Nou is mijn vraag: zijn er bokkers die ervaring hebben met zo'n woning die herhaaldelijk door anderen is afgewezen? Heb je de woning bekeken, eventueel geaccepteerd, en heb je het "gebrek" gevonden, of is dat je meegedeeld door de verhuurder?
Het zou zo mooi zijn als ik kan verhuizen, eind deze maand moet ik uit mijn tijdelijke onderkomen en zoek een plek waar ik langere tijd kan blijven. Vanavond rond 22u eindigt de reactietijd dus als het tegenzit weet ik pas maandag als hoeveelste ik ben geëindigd. In elk geval ben ik vanmiddag nog even naar het steunpunt van de gemeente geweest om mijn uittreksel van de BRP te halen

Ik hoor graag van bokkers die ervaring hebben met dit soort dingen