Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
belle_boef schreef:Je zal sowieso je eigen risico kwijt zijn. Minimaal 385 dit jaar.
Wil je snel geholpen worden kan ik je adhd centraal aanraden. Daar zit echter wel naast het eigen risico een eigen bijdrage aan vast. Eea. Staat op de website.
Voor alle routes die vergoed worden zal je een verwijzing moeten hebben van de huisarts.
De vgz app is een mooie uitgebreide app. Zeker de moeite waard.
ievie schreef:belle_boef schreef:Je zal sowieso je eigen risico kwijt zijn. Minimaal 385 dit jaar.
Wil je snel geholpen worden kan ik je adhd centraal aanraden. Daar zit echter wel naast het eigen risico een eigen bijdrage aan vast. Eea. Staat op de website.
Voor alle routes die vergoed worden zal je een verwijzing moeten hebben van de huisarts.
De vgz app is een mooie uitgebreide app. Zeker de moeite waard.
ADHD centraal zou ik juist niet aanraden. Kennis had daar een vervelende ervaring mee en ze schijnen nogal te overdiagnostiseren (kijk maar eens op Google).
Mer1980 schreef:Ik heb Add ben nu 43, het is in 2017 officieel geconstateerd. Emoties komen harder binnen en ik heb een enorm rechtvaardigheidsgevoel. Kan absoluut niet tegen onrecht en hou van rust. Regelmaat en structuur.
Daarnaast zijn mijn plus punten dat ik dingen zeer snel oppak, weinig uitleg nodig heb en goed scoor op mijn werk.
Maar, het werken voor een baas met collegas viel mij zwaar. Ik ergerde mij aan veel mensen, traagheid, domme fouten en kritiek moest mij netjes ingepakt gebracht worden anders voel ik mij persoonlijk aangevallen. Dat geeft zeker problemen in werk en relaties.
Ik heb 12 jaar terug de stap gemaakt naar het ondernemerschap. Beste keus ooit, als ik een fout maak ben ik zelf verantwoordelijk, ik werk in mijn eigen tempo met mijn eigen structuur. Heb het goed.
Mijn man is de belichaming van pure chaos. Alles wat ik niet ben, maar hij heeft een gladde rug. Eeuwig geduld en is rustig. Ofwel als ik weer eens flip dan blijft hij rustig. Natuurlijk ben ik niet makkelijk, hij ook niet en gaat het wel eens hard tegen hard. Hij werkt ook heel anders dan ik dus we hebben echt een verdeling anders gaat het niet goed, maar dit is de modus waarin wij het beste functioneren.
Ik zou het bespreken met je leidinggevende, want kritiek moet anders over worden gebracht en als ze het netjes doen dan kunnen ze het meeste van je inzet genieten. Waardering helpt veel meer dan afbranden. Dat is een betere tactiek dan de harde schop.
Jij kan het beste kijken hoe je dingen niet gaat over analyseren of proberen dingen vanuit de 3e persoon te zien zodat je het eens neutraal kan bekijken en iets niet als persoonlijke aanval. Dat heeft mij jaren gekost, maar ben er veel beter in geworden. Kan ook steeds beter mijn grenzen aangeven. Het gaat niet vanzelf, maar beetje bij beetje.
kosseh schreef:Er is een oud topic over adhd/add. Zal even zoeken of ik die nog terug kan vinden.
Gevonden
[MWS] AD(H)D, lotgenoten & tips?
Het is wel al weer even stil, maar wie weet kom je informatie tegen.
E4D schreef:kosseh schreef:Er is een oud topic over adhd/add. Zal even zoeken of ik die nog terug kan vinden.
Gevonden
[MWS] AD(H)D, lotgenoten & tips?
Het is wel al weer even stil, maar wie weet kom je informatie tegen.
Super bedankt, ik heb er al even in gekeken. Het enige nadeel vind ik dat hier ADD en ADHD door elkaar gaan, beide ervaringen worden gedeeld maar ik wil er alsnog binnenkort wat meer induiken.
belle_boef schreef:Op Instagram staat heel veel fijne informatie. Vooral veel eigen ervaringen die ongetwijfeld voor veel aha momentjes kunnen zorgen.
Maar als je je niet hebt laten testen zou ik niet jezelf als ADD uitdragen. Daarna kan je eerst eens de tijd nemen om nog meer te laten landen en als er uit komt datvje hebt hebt kan je gaan overwegen wie je het wel en niet verteld
Maartje1990 schreef:Wat zou je reden zijn om het je leidinggevende ts vertellen?
Hier ook een vermoeden van ad(h)d wil me ook ooit laten onderzoeken. Had me ook laten verwijzen naar adhd centraal maar na wel 10x gebeld te hebben en steeds geen contact te krijgen heb ik het opgegeven. Dus wil me nogmaals laten verwijzen maar niet naar daar.