Ik ben nogal een twijfelaar en ik haat veranderingen. Alles moet idealiter op de automatische piloot

Helaas kan ik inmiddels niet meer in mijn mail, bank en een aantal apps. Veel websites werken ook niet meer. Bokt nog wel maar het is wachten tot dat ook niet meer lukt

Dus nu moet ik van mezelf een nieuwe telefoon. Elke keer denk ik dat ik eruit ben maar dan denk ik is het niet te duur? Kan ik niet beter een stapje eronder gaan zitten zodat het goedkoper wordt? Maar krijg ik dan geen spijt? Nee misschien beter toch voor iets nieuwers gaan.
Maargoed, dan twijfel ik weer of ik wel de goeie kies, want ja, is die van een ander merk niet toch beter?
Mijn favo opties:
Samsung S23 ultra. Voordelen: goede camera, bewezen merk.
Iphone 14 pro. Voordelen: goede camera, bewezen merk, heb nu ook een iPhone dus makkelijk overzetten.
Google pixel 8 pro. Voordelen: net nieuw, 7 jaar updates beloofd, goede camera, leuke nieuwe opties qua fotobewerking, relatief goedkoop voor zo’n nieuwe telefoon.
Ik neig nu zelf het meest naar de Google omdat ik dan tenminste tot 2030 updates krijg, en dus niet meer het gezeik van een andere telefoon krijg. Echter kun je de Samsung en iPhone inmiddels al wel wat goedkoper krijgen, ook bijv refurbished, omdat deze al wat langer op de markt zijn. Met de Google wordt dit lastig dus betaal je al gauw de volle prijs.
Ook twijfel ik aan de batterij van de Google, en aan hoeveel geheugen ik dan zou moeten nemen als ik er zo lang mee wil doen. Want zulke foto’s en video’s nemen natuurlijk veel meer ruimte dan die mijn iPhone 8 (van 64gb) maakt.
En tot een paar weken geleden (toen de Google pixel 8 pro er nog niet was) was de 7 pro nog helemaal geweldig volgens allemaal websites. Nou.. als ik m’n best doen kan ik die wel voor 400 euro ofzo de eerste de kop tikken.. dus dat is toch voor minder de helft dan de 8. Maarja dan heb je niet die 7 jaar updates...
Nouja en zo ga ik maar door.
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?