Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Earth schreef:Kun je in je sollicitaties daar niet op inspringen? Dat je weet dat je niet de ervaring hebt maar dat leergierig bent en wilt laten zien dat je het kunt etc.? Of heb je dat al gedaan?
Memories schreef:Heb je al gevraagd aan de bedrijven die je hebben afgewezen wat je dan precies nog mist? Zijn dat cursussen, certificaten oid of zijn het echt een x aantal jaar werkervaring in een relevante baan? Solliciteer je op junior functies in het nieuwe werkveld waar je in zoekt?
Tink89 schreef:Wat voor functies solliciteer je dan? En ook binnen de zorg zijn er taken met een vast rooster, zonder vroege diensten, met financiële affiniteit etc... Of vind je echt de hele sector niks meer?
Vliendertje schreef:Tink89 schreef:Wat voor functies solliciteer je dan? En ook binnen de zorg zijn er taken met een vast rooster, zonder vroege diensten, met financiële affiniteit etc... Of vind je echt de hele sector niks meer?
Ik solliciteer inderdaad ook als personeelsplanner in de zorg, administratief (financieel) medewerker (bijv uitvaart branche) . Maar ook buiten de zorg. Ik merk wel dat affiniteit met het product waarmee je werkt handig is. Informatie betreft dieren / mensen blijft meer hangen dan vrachtwagens of technische informatie.
Werken bij een dagbestedingslocatie is voor mij geen optie.
Meer tips zijn uiteraard welkom!
En eerlijk gezegd ben ik pas 3 afwijzingen verder en lopen er nog 4 brieven.
Maar die afwijzingen maken mij meer onzeker dan de complimenten die ik heb gehad bij het eerste gesprek
Als voorbeelden schrijf ik in mijn brief de taken die ik heb gehad als taakhouder financiën. Het hele proces gecoördineerd rondom de overgang van contant geld naar pinnen. Het bijhouden van alle facturen en dat ik het aanspreekpunt ben voor mijn collega’s.
Als planner schrijf ik dat ik paarden wedstrijden organiseer en plan van begin tot eind, personeelsplanner ben van een afdeling van 25 personeelsleden.
Tink89 schreef:Vliendertje schreef:
Ik solliciteer inderdaad ook als personeelsplanner in de zorg, administratief (financieel) medewerker (bijv uitvaart branche) . Maar ook buiten de zorg. Ik merk wel dat affiniteit met het product waarmee je werkt handig is. Informatie betreft dieren / mensen blijft meer hangen dan vrachtwagens of technische informatie.
Werken bij een dagbestedingslocatie is voor mij geen optie.
Meer tips zijn uiteraard welkom!
En eerlijk gezegd ben ik pas 3 afwijzingen verder en lopen er nog 4 brieven.
Maar die afwijzingen maken mij meer onzeker dan de complimenten die ik heb gehad bij het eerste gesprek
Als voorbeelden schrijf ik in mijn brief de taken die ik heb gehad als taakhouder financiën. Het hele proces gecoördineerd rondom de overgang van contant geld naar pinnen. Het bijhouden van alle facturen en dat ik het aanspreekpunt ben voor mijn collega’s.
Als planner schrijf ik dat ik paarden wedstrijden organiseer en plan van begin tot eind, personeelsplanner ben van een afdeling van 25 personeelsleden.
Als m&o'er (of p&o'er of HRM'er of hoe je het ook noemen wilt) zou ik een paardenwedstrijd niet handig vinden in je brief. Als paardenmeisje snap ik hem, maar heel veel mensen hebben geen idee hoe een wedstrijd eraan toegaat en denken dan 'dus dat meisje organiseert in het weekend weleens een wedstrijdje en denkt nu dat ze daardoor deze functie aankan....'. Ik zou meer focussen op je personeelsplanningactiviteiten in je huidige werk en die paarden buiten je brief laten.
Bentuh schreef:heb je misschien er al aan gedacht om voor een gemeente te gaan werken.
bijv. als WMO consulent/inkomensconsulent of als administratief medewerker.
ze zoeken echt onwijs veel mensen bij de overheid. vaak kan je middels een detacheringsbureau of opleidingsklasje, opleidingen volgen en dan bijv. na een jaar in dienst komen.
Renee1991 schreef:Wil je de zorg uit vanwege de werktijden? Want er zijn zat functies van half 9 tot 5.. Ik moet denken aan bijv. als POH somatiek in een huisartsenpraktijk. Super leuk en gevarieerd werk. Vooruit, van 8 tot 5.
Rauka schreef:En je eigen netwerk in zetten? Je klinkt me als een heel geschikt persoon, maar het probleem is dat men je niet kent. Bij vriendin X op het werk? Of via de buurvrouw? Zo heb ik altijd het snelst ander werk gevonden.
En niet vergeten.. ze wijzen jou niet af, maar ze wijzen je ervaringen af. Neem het niet te persoonlijk.
Vliendertje schreef:Bentuh schreef:heb je misschien er al aan gedacht om voor een gemeente te gaan werken.
bijv. als WMO consulent/inkomensconsulent of als administratief medewerker.
ze zoeken echt onwijs veel mensen bij de overheid. vaak kan je middels een detacheringsbureau of opleidingsklasje, opleidingen volgen en dan bijv. na een jaar in dienst komen.
Daar heb ik nog niet echt naar gekeken. Dankjewel!
Vliendertje schreef:Kan ik een facebook bericht maken, of is dat te gek? Een soort CV?
Bedankt !